Skocz do zawartości

[Przełajki - dyskusja] Inspiruj, pytaj, dziel się wrażeniami


Rekomendowane odpowiedzi

Mocno. A Rolka jeszcze cięższa od Alśfinki. O podrywaniu tyłu można zapomnieć. 

Z Aśfinką miałem jeszcze ten problem że przy większej kadencji lubiły wyskakiwać biegi - ale z tego co się dokształciłem/zaobserwowałem wynika że winna jest linka, także Di2 jest pozbawiona tej wady. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka masa w tylnym kole ogranicza skoczność roweru praktycznie do "0".
Poszlajać się z sakwami czy innymi torbami po niezbyt wymagającym terenie jeszcze spoko.
Ale przeskoczyć nad szybciocha nad gałęzią na leśnym dukcie z takim kowadłem zamiast piasty, to chyba prędzej wyskoczysz z butów ;).
Abstrahując od kosztów dla mnie jedyna zaleta wielobiega w piaście to chyba możliwość zestrojenia tego z paskiem, aby zapomnieć co to jest "elsploatacacja" w rowerze.

Klasyczne coś za coś ...

Pozdrawiam 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet z łańcuchem zapominasz co to jest eksploatacja, jak nie skacze po kasecie to sie mniej zużywa, możesz też pancerniejszy singlowy użyć. Potwierdzam słowa o skoczności, w usportowionym mieszczuchu cieżko wskoczyć na krawężnik, nawet jadąc w strapach. Ale sam koncept uważam za świetny, jestem fanem. Nie doświadczyłem problemów z wyskakującymi biegami, przy dobrze wyregulowanej lince i rocznych interwałach serwisowych napęd działa miodzio. A, problem z jakim się spotkałem, to podczas tegich mrozów pojawia się problem z redukcją biegów. Wydaje mi się, że smar gęstnieje na tyle, że coś nie puszcza w środku. Alfine 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mistrzusek napisał:

Dzięki, ale trochę kiepsko u mnie z angielskim:mellow:

Chciałbym 25mm tam wrzucić, ale nie wiem czy to nie będzie za wąsko.

Co prawda koła na takich samych obręczach dopiero zamówiłem i jeszcze ich nie mam, ale nie byłem do końca pewien czy będę mógł spokojnie założyć oponę 32mm. Sugerowałem się różnymi tabelkami. 

 

Edit: Na jakieś anglojęzycznej stronie ktoś pisał, żeby podzielić szerokość opony przez wewnętrzną szerokość obręczy. Jeśli wynik wynik jest od 1,4 do 2,2 to znaczy że jest dobrze.

Edytowane przez chopmaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, m0d napisał:

To załóż oponę 28c

Tak zrobię, rozsądna opcja.

3 godziny temu, chopmaz napisał:

czy będę mógł spokojnie założyć oponę 32mm

32mm to na spokojnie przy tej obręczy będzie siedziało.

Edytowane przez mistrzusek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy korby MTB Shimano (poza ich wyglądem, który może być passe w przełaju) można z powodzeniem stosować jako zamiennik szosowych ? Bo ma w piwnicy Tiagrę 4700 oraz pozagrupową m627 i ta druga nie dość że jest lżejsza to jeszcze jakoś wizualnie mi bardziej leży (planuje ją doposażyć w blat 38T NW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto Ci zabroni?  Milicja estetyczna?  :D

Ja mam w przełajaju korby eMTeBeczne właśnie.  I zawsze mieć będę bo wyglądają mega, chyba że zapotrzebuję kiedyś-tam blatu niczym patelnia...

 

IMG_0363.JPG

Edytowane przez kazafaza
fota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Colonel napisał:

planuje ją doposażyć w blat 38T NW

I to jest w sumie jedyne ograniczenie, bo generalnie blaty emtebeczne kończą się na 38T. Jakieś większe wynalazki pod rozstaw korb MTB są, ale rzadkie i drogie.

Ja mam w jednym rowerze 38T na XT-ku (dzięki @kazafaza!) i chwalę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, durnykot napisał:

Będzie ofukany i towarzysko zbanowany przez wyznafcuf Jedynie Słusznej Religi Zakładania Tego Co Trzeba.

Grunt, że pasuje i to mi wystarczy, a dla ortodoksów rowerowych, którzy patrzą krzywo na takie coś przekaz mam zawsze jasny :D

tenor.gif

 

Teraz, MikeSkywalker napisał:

Ja mam w jednym rowerze 38T na XT-ku (dzięki @kazafaza!) i chwalę :)

Metodą prób i błędów doszedłem do tego, że 38 będzie w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokręcanie na zjazdach... Jak się czyta niektóre wpisy, to ma się wrażenie że dla niektórych cały napęd musi być pod to dobrany :)

A u mnie podobnie jak u przedmówców. W stalowym "mieszczuchu" 38T + 11-36, w MTB 28T + 11/42. Dopiero w gravelu bardziej szosowo 50/34 + 11-34 :ninja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...