MikeSkywalker Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 Ponieważ w wątku Ojca-Założyciela @kazafaza ciągle oprócz Galerii pojawiają się niepożądane dyskusje - na temat, ale niezwiązane ze zdjęciami myślę że możemy mieć miejsce na pogadanki w przełajowym gronie Zacytuję zasady: W dniu 23.01.2017 o 13:09, kazafaza napisał: Nie będziemy się sztywno trzymać definicji UCI iż gumeczki do 33c, strój lakraerodynamiczny a szykany poniżej 4dm ale wszelkie znaczne odstępstwa od normy radzę kierować do Nietypowych. W Galerii ustalono limit na 45c I na mocy udzielonego mi błogosławieństwa W dniu 8.06.2018 o 16:19, kazafaza napisał: Jak najbardziej, zakladaj dyskusje przelajankowa - sadze ze chwyci I bedzie sie mozna powymieniac uwagami... Zapraszam do dyskusji. Swoimi baranami po przebudowie pochwalę się na wiosnę w odpowiednim wątku a tymczasem mam pytanie: czy korba Apex 1 42T (SRAM S350-1) ma jakąś konkurencję do taniego napędu 1x11? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Grudnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 Idea słuszna, ale dyskryminuje gravelowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistrzusek Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 (edytowane) Fajny temat, popieram. 2 godziny temu, MikeSkywalker napisał: czy korba Apex 1 42T (SRAM S350-1) ma jakąś konkurencję do taniego napędu 1x11? Gdzieś czytałem, że korby Apex są miękkie. Za stówę więcej stoi korba Sram Rival, która może być twardsza. Edytowane 15 Grudnia 2018 przez mistrzusek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 15 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 Nie ukrywam że 500zł to już sporo, tyle nie planowałem wydać. Myślałem też nad jakąś korbą 5x110BCD i zebatką NW 42T, tylko ciekawe czy taka powiedzmy Sora będzie sztywniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dankams2 Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 (edytowane) Teraz, MikeSkywalker napisał: Nie ukrywam że 500zł to już sporo, tyle nie planowałem wydać. Myślałem też nad jakąś korbą 5x110BCD i zebatką NW 42T, tylko ciekawe czy taka powiedzmy Sora będzie sztywniejsza. Została mi taki apex w gpx z blatem 42 i alternatywnym 34 po zamianie na force cx1. Przebieg ok 2000 km. Powodem zmiany była raczej oszczędność wagi i swedzacy portfel do zmiany niż jakieś odczuwalne niedostatkki w twardości. Jeżeli zainteresowany jesteś to PW. Edytowane 15 Grudnia 2018 przez dankams2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 Brawo za temat! Udzielam błotosławiejstwa Ja używam na ten przykład korb z grub eMTeBecznych. Nadal można podwójnie, pojedynczo z pająkiem lub bez... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dankams2 Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 (edytowane) Co do podwójnych to kojarzycie czy do pajka z korby force 1 da się zamontować 2blat? Oryginalny Sram bądź jakiś absolutne black. Albo idealnie 2blat direct Mount jak to ma np cannondale czy easton Edytowane 15 Grudnia 2018 przez dankams2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistrzusek Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 Pomożecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2018 Wycena tej konkretnej ramy to trochę zgadywanka Ktoś ją pomalował. Pytanie dlaczego? Podobał mu się inny kolor, czy może była to pierwsza wersja i zaczęła wyłazić ruda pod lakierem? Jeżeli mowa o tym drugim wariancie to nikt nie wie, jak dobrze była przygotowana do ponownego lakierowania i co siedzi teraz pod tym lakierem. Co gorsza nikt nie wie co może spod tego lakieru zacząć wychodzić w najbliższej przyszłości Pesymistyczny wariant jest taki, że trzeba sobie zostawić zapas minimum 300-400zł na ewentualne usunięcie lakieru, usunięcie ognisk rudej i ponowne lakierowanie. Do tego nie sprzedajesz frameset'u tylko samą ramę bez oryginalnego widelca, czyli na starcie trzeba dołożyć dobre kilka stówek na wideł. Nowe frameset'y (z wymiany) widywałem w okolicach 1500zł. Tu masz używany, bez widelca i z perspektywą ewentualnego lakierowania jeżeli zacznie wychodzić ruda. Ciężko tutaj o konkretną wycenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2018 w przypadku ładnie pomalowanej ramy ważne ile ktoś za nią zapłaci, a nie ile jest warta. Brak gwarancji, nieznana jakość powłoki, historia ramy, spawanie czy lutowanie naprawcze, możliwy wypadek. Podobanie koloru, optymizm kupującego, jego wiara w stal i okazję na drugiej szali. ... Nie piszę nic więcej bo trzymam kciuki za sukces sprzedaży. Ile waży ta rama zapytam dodatkowo ? w porównaniu do Wagi katalogowej w fabrycznej tonacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2018 Myślę że w okolicach 600-1000zl. Im bliżej 600 tym szybciej sprzedasz. Na olx był używany esker za 800 z widelcem. Powyżej 1000 to już kupujący chętniej dołoży do nowego framsetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 16 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2018 Sama rama to może z 500-600 zł, a i za tyle może być ciężko. Poniżej tysiąca można mieć już używany frameset w Polsce czy nowy w UK. A że widelec (zwłaszcza taki fajny Roninowy) to nie są tanie rzeczy to do pełnego stalowego kompletu jeszcze kilku stówek brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2018 @dankams2 ... Jak sie nie da do pająka to stawiam że można ten pająk podmienić. W zależności od tego, w którą stronę chcesz iść ... Na miekko to pajak z dwublatowych grup MTB na twardo to sięgasz po szosę. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistrzusek Napisano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2018 2 godziny temu, itr napisał: Ile waży ta rama zapytam dodatkowo ? Waży 2200 gram. Na moje oko jest to dobrze pomalowana. Widać że była używana, bo jest trochę ubrudzona od spodu i parę śladów od łańcucha jest na "dółrurce", ale nie ma żadnych odprysków do żywego. Wgnieceń i śladów po wypadku nie zaobserwowałem. A będę ją sprzedawał z widelcem od Ronina 2018, tylko go jeszcze nie zdjąłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 16 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2018 23 godziny temu, kazafaza napisał: Ja używam na ten przykład korb z grub eMTeBecznych. Nadal można podwójnie, pojedynczo z pająkiem lub bez... Twój XTek służy mi dzielnie z zębatką 38T ale większe na rozstaw emtebeczny są już egzotyką :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistrzusek Napisano 18 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 W tej sytuacji przy wymianie widelca ze stalowego na karbon, to taki adapter będzie pomocny? https://rowerowy.com/sklep/czesci/adaptery/is-post-mount/prod/kSMMAf160PzA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 18 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Powiedziałbym nawet że konieczny. W jednym widelcu jest mocowanie PM, w drugim IS, bez odpowiedniego adaptera nic nie zrobisz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistrzusek Napisano 18 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Taki Shimano co podlinkowałem będzie ok? Czy szukać czegoś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 18 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Będzie okej. W teorii nada się każdy IS/PM 160mm na przód. W praktyce różne tarcze i różne zaciski wymagają różnych adapterów albo podłożenia podkładek pomiędzy adapter i zacisk, jeśli ten będzie za nisko osadzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panpromek Napisano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2018 Te zaciski są chyba bardzo podobne do TRP Spyre-C. Jeśli tak, to adaptery Shimano (takie mam i sprawdzałem) nie pasują. Różnice niewielkie ale istotne. Musiałem zakupić oryginalne TRP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistrzusek Napisano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2018 Wczoraj już zamówiłem Shimano, zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 (edytowane) Zamontowałem pod TRP "przypadkowy" adapter IS>>PM160 ... wszystko bangla jak należy. IS i PM to standardy, które ujednolicają produkcje w zakresie wielu marek i po coś je wymyślono ... nie widzę powodu aby adapter marki x nie pasował do marki y. Owszem może się trafić tak ze dany zacisk "nie pasuje" ale to w dokumentacji zacisku powinno się szukać co tam dla niego wymyślił producent ( np półokrągłe podkładki pod zaciskami Avid`a) Pozdro Edytowane 20 Grudnia 2018 przez rzezniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panpromek Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 Nie pamiętam dokładnie w czym był problem ale adapter shimano nie bardzo dogadał się z zaciskiem TRP. Wiem co to są standardy i do czego służą. Być może znaczenie ma też sam rotor. Jak nie dopadnie mnie leń, to sprawdzę wieczorem w czym rzecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 Rzecz jest zazwyczaj w wysokości - i w tym że zacisk jest osadzony za nisko/za wysoko i nie łapie tarczy całą powierzchnią klocków czy nawet uniemożliwia jej obrót. Wystarczy pod śruby mocujące zacisk do adaptera dać podkładki i problem znika. Przerabiałem to nie raz Gorzej jak zacisk jest za wysoko i trzeba go obniżyć - wtedy trzeba zmienić adapter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panpromek Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 (edytowane) O to to! Dokładnie tak zrobiłem z tylnym zaciskiem. Dałem podkładki żeby tarcza nie szorowała o korpus zacisku. Ale z przodu nie pamiętam o co chodziło. Idę sprawdzić Edit: Coś namieszałem z tym przednim adapterem... Chodziło o tylny, o te podkładki. Ledwo skończyłem lat 40 a już demencja mnie dopadła... Edytowane 20 Grudnia 2018 przez panpromek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.