jastu Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Cześć posiadam obecnie kasetę sram 11-36 (10 rzędów) i chciałbym w niej trochę zmienić układ koronek obecnie jest tak 11-13-15-17-19-22-25-28-32-36T optymalnie mogło by być 11-13-16T -19-22-25-28-32-36T- 38T (bez 15 i 17 - wchodzi 16, a za 36 wchodzi 38) ewentualnie tylko zmiana 38 za 36......może z przodu zamiast 22T wstawić 20T? gdzie szukać takich zabawek? tylko na ebay znalazłem jedną ofertę na 38T dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g286 Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Są kasety 11-40 od Sunrace, 11-13-15-18-21-24-28-32-36-40, zębatka 38 chyba nie występowała, najmniejsze były 40 T do 10-tek. Zresztą dokładanie dwóch zębów za parę stów było by bez sensu (a tyle kosztowały takie wynalazki kiedy jeszcze się przerabiało napędy 2x10 na 1x10). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Też polecałbym kasetę Sunrace. Z twojej rzeźby wyszedłby trochę potworek z dziwnymi skokami przełożeń pod koniec zakresu - albo najpierw 4, a potem 2T, albo od razu 8T. Noga by Ci do "wiadra" wpadała przy redukcji. Zębatkę 20T da się kupić nawet w Polsce, ale żeby ją zamontować trzeba podpiłować okolice gniazd śrub w korbie, bo inaczej będzie się na nich opierał łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jastu Napisano 12 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 obecnie mam 21T z przodu - 20T byłoby z tego samego źródła : ) temat się toczy, nie dostałem jeszcze odpowiedzi pytam o koronkę 38, bo pewnie przeżyła by rower i kilka kaset, ewentualnie mógłbym jeszcze po dodaniu 38T wyrzucić 11T i 13T z dołu i wstawić 12T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Ja zapytam jedynie: po co? Czemu ludzie tak utrudniają sobie życie? Jest tyle świetnych, niedrogich, gotowych rozwiązań, wystarczy poszukać, policzyć, poskładać wszystko do kupy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Jak wyżej + po co przełożenia typu 22x38 ( 0,579 )? Czy 20x36. ( 0,555 ) Pytam z ciekawości co na takim przełożeniu można robić bo chyba mam słabą wyobraźnię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 A co was to obchodzi po co to ??? Ktoś się pyta jak zrobić a nie po co mu to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Pewnie że można. Jak już pisał seraph - by montować 20T trzeba piłować korbę. By uzyskać podobne przełożenie co 20x36 można użyć 22x40 (0,55) będzie zdecydowanie łatwiej i taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Mój sąsiad ma srogie przełożenie, nie wiem jakie, ale jak kręci to w miejscu prawie stoi. Na dzielnię prowadzi stromy podjazd 200-400m zależnie od wybranej drogi. Sąsiad czasem wciąga tak wózek z dwoma dzieciakami za rowerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 I już jest odpowiedź po co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Z doswiadczenia powiem ze taka rzezba z kasetami mocno uposledza zmiane przelozen. W dobie tanich kaset 11-40 imho gra nie warta swieczki, jak juz to kilkukrotnie napisano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jastu Napisano 13 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 Panowie, mam rower z napędem 1x11 (11-42) - po 2 latach użytkowania wyleczyłem się tego dobrodziejstwa Kasety 11-40 są jakimś rozwiązaniem, miałem to na uwadze zakładając temat - mimo, że tanimi bym ich nie nazwał (nawet w stosunku do 11-36 SRAMa) Pomysł wrzucania 20T z przodu obecnie traktuję jako najlepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 Deorka 10rz. 11-36 kosztuje stówę. Deorka 10rz. 11-42 - nieco ponad 120zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 18 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 W dniu 12.12.2018 o 14:42, jastu napisał: optymalnie mogło by być 11-13-16T -19-22-25-28-32-36T- 38T (bez 15 i 17 - wchodzi 16, a za 36 wchodzi 38) Gdyby to było takie proste jak myślisz Tak spierniczysz kasetę, że po pierwszej jeździe wyrzucisz ją do śmieci, poczytaj sobie: http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Kaseta_po_swojemu.html Jedyne co możesz zrobić bez zmiany kultury pracy, to wymienić 36 na 38 (o ile gdziekolwiek takową dostaniesz). Ale o ile nie będzie ona dedykowana do twojego układu kasety, to będzie wymagała przynajmniej okręcenia, by odpowiednio ułożyć sekwencję. Ale raczkuj, 3x spierniczysz, to za czwartym zrozumiesz i się nauczysz o co w tym biega. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g286 Napisano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2018 Dalej nie rozumiem po co tak utrudniać sobie życie. Może zamiast szukać problemu w kasecie i stopniowaniu pomyśl nad tym z jaką kadencją jeździsz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 Bo producenty wymyśliły sh*t o nazwie napęd 1x... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 To akurat prawda. Ciekawa i w sumie dość słuszna rozprawka w tym temacie: http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Nie_lubie_1xX.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.