Gość Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 (edytowane) Hej, Czy ktoś wie jak skraca się przewody w shimkowym systemie Easy Joint hose ? Wychodzi mi, że być moze wystarczy przyciąć przewód po stronie zacisku (ale przy złączu easy joint) i wsadzić PIn Easy joint hose w jego koniec, nie trzeba zakładać żadnej oliwki tj koralika, bo go tam chyba zwyczajnie nie ma (nie rozkrecałem jescze mojeog systemu wiec nie wiem, na filmach wyglada że nie ma, ale czy nakretka Easy Jont złazi z przewodu ? wydaje się ze powinna w celu np przewleczenia przewodu przez otwory w ramie/widelcu)... Pytanie czy tak to dziala i czy pin Y8H298040 jest wielorazowego użytku (tj czy po rozcięciu można go ponownie wbić w przyciety koniec..., i ew gdzie można dostać nowy... bo np na allegro wszystkie wyglądaja jak klasyczne ? Dla grzebiących - zwykły pin to Y8H298020, pin easy hose joint to Y8H298040. Wychodzi ze Y8H298040 zastepuje Y8H298020 ale w drugą stronę to nie działa. Edytowane 12 Grudnia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 (edytowane) W tym systemie easy joint MTB masz przewód już połączony z zaciskiem, zalany i zaślepiony na drugim końcu (tam gdzie ma być klamka). W klamce masz wcisnięta zatyczkę tam gdzie wchodzić będzie przewód. Oliwka w środku. Klamka zalana. Jak nie chcesz skracać to tylko odlepiasz naklejkę zaślepiającą przewód, wyjmijesz zatyczkę z klamki, wcielasz przewód i odkręcasz (uprzednio zakładając na przewód gumową osłonę). Jak chcesz skracać to tniesz gdzie potrzebujesz, nabijasz insert (powinien być w komplecie aczkolwiek kilka x go tam nie znalazłem) i mocujszesz do klamki. 3/10 przypadków wymaga później odpowoetrzania. Nie zwróciłem uwagi żeby to był jakiś inny pin, działa z klasycznymi. W szosie nie wiem, nie robiłem. Edytowane 12 Grudnia 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 (edytowane) Właśnie interesuje mnie rozwiązanie szosowe, w którym przeowdy są dwa, jeden od klamki, drugi od zacisku i łaczy je taki oto cudak (tu ktos odsciol od niego przewody) -> tu filmil GCN, na ktorym widac ze jednak jest tam zdaje sie oliwka-koralik Wydaje mi sie to dziwne ... skoro jest koralik, to zalewanie fabryczne zaciskow jest od czapy, bo przeciez przewód z nakrętką nie przejdzie przez otwory w ramie.... A nakretka musi byc przeciez za koralikiem Ale za to na tym filmie ... jest ciekawie i tak jakbym sie tego spodziewał https://vimeo.com/85855556 Edytowane 12 Grudnia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 (edytowane) Element, o którym piszesz składa się z dwóch mniejszych (jest skręcany kluczami płaskimi). Od strony klamkomanetki zostaje tak, jak jest. Przewód możesz ciąć od strony zacisku, a żeby połączyć oba potrzebujesz pinu, nakrętki i oliwki. Pin jest w wersji o większej średnicy (w kol. złotym). PS jeśli kupujesz fabrycznie nowy zestaw, to oliwka jest już umieszczona we wspomnianym elemencie. Trzeba tylko włożyć przewód (oliwka na niego nachodzi) i skręcić. Edytowane 12 Grudnia 2018 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 9 minut temu, Punkxtr napisał: Trzeba tylko włożyć przewód (oliwka na niego nachodzi) i skręcić. Generalnie problem jest taki, że cieknie mi fabrycznie nowy zacisk, ktory jest co prawda na gwarancji, ale byc moze łatwiej bedzie wymienic to samemu niż sie z tym bujać przez Sklep/Dystrybutora Marki na Polske i ew Producenta (chyba bede musiał to opisać w oddzielnym temacie, ale mam spore zastrzeżenia do obsługi klienta przez Producenta Eddy Merckx/Ridley, nie wyglada to dobrze, a nawet jest zle) ;-P Pytanie Zatem, czy jak kupie nowy zacisk, zalany z przewodem i zatkany na koncu, nie ma na tym przewodzie baryłki, nakretki itd.... czy bede musial cos dokupić żeby to podmienić ? Czy da sie to poskładac do kupy j bez nowej oliwki to będzie działać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Stary pin teoretycznie możesz odzyskać jeśli go nie uszkodzisz podczas cięcia przewodu, ale polecam jednak nowy. Do tego nowa oliwka zdecydowanie + nakrętka i gumowa uszczelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 (edytowane) Teraz, Punkxtr napisał: Do tego nowa oliwka zdecydowanie + nakrętka i gumowa uszczelka. czyli to tylko wygląda ładnie przy pierwszej instalacji, a później to juz dziala jak w standardowych rozwiązaniach gdzie oliwki zaciskaja sie na przewodzie/pinie ... i nie ma opcji żeby wywlec przewód z ramy bez odcięcia oliwki ;-) myslalłem, że można rozpinać, przeciągać, podmieniać itd... Edytowane 12 Grudnia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 (edytowane) Insert akurat łatwo odzyskać, oliwkę natnij i ściągnij, a jak masz już przewód bez oliwki, to potraktuj go zapalniczką. Sama oliwka by raczej przez ramę przelazła, ale tam masz śrubę(nakrętkę) i ona już nie przejdzie, a żeby ja ściągnąć musisz kocówkę z oliwką odciąć. Znowu czy to problem? Oliwka kosztuje grosze, większy problem w tym, że za każdym razem przewód masz o 1cm krótszy. Na inserty trzeba uważać, bo ja jak kupiłem z oliwką, to nowy miał średnicę wewnętrzną mniejsza, dlatego stary odzyskałem. Edytowane 12 Grudnia 2018 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Problem jest tylko jeden jak to teraz widze, Shimano robi jakis turbo wynalazek pt Easy joint hose system, ktory okazuje sie byc Easy tylko przy pierwszym użyciu, i to cale easy polega na tym że zestaw jest już zalany. Tu konczy sie to całe easy. PO pierwszym zainstalowaniu tego "systemu" mamy juz standardowe rozwiazanie, kotre juz nie jest Easy a Standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 (edytowane) Bo hamulce montujesz i zapominasz. Tak to powinno działać. Swoją drogą nie łatwiej będzie po prostu wymienić sam zacisk? Edytowane 12 Grudnia 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Taa wlasnie jestem po lekturze ukowych watkow o rs785 i rs805, kiedys bym nie uwierzyl ze ciekna juz w pudelku...ale dzis dotkneło to i mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Life Panie, ja pamiętam jakie się hejty na Puklusa wylewały kiedy otworzył temat z cieknącym sh*tmano Easy joint powstał po to żeby ułatwić życie w przypadku instalacji w rowerach z wewnętrznym prowadzeniem przewodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 13 godzin temu, radomir82 napisał: Easy joint powstał po to żeby ułatwić życie w przypadku instalacji w rowerach z wewnętrznym prowadzeniem przewodów. Badzmy precyzyjni, wychodzi że dotyczy to tylko PIERWSZEJ instalacji. ;-) Pozniej wszystko wyglada jak bez systemu easy joint. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 (edytowane) 16 godzin temu, Dokumosa napisał: Swoją drogą nie łatwiej będzie po prostu wymienić sam zacisk? DOkładnie tak planuje finalnie zrobic, udało mi sie znaleźć wczoraj ostatni nowy dostępny w PL zacisk, ciekawe jest tez że niby zacisk jest "nowy" rocznikowo, a nie ma tego w sklepach Alternatywą był komplet zaciskow z przewodami, stąd cała ta rozkmina o tym easy joint. Dla potomnych, https://singletrackworld.com/forum/topic/leaking-shimano-calipers-possible-solution/ Wychodzi że można spróbować zreanimować zacisk rs785 wymieniajac oring na NBRowy o grubosci 2mm i srednicy 19mm - Oringi sa po 1pln 10szt. Nie wiem jeszcze czy do rs805 bezie pasował ten sam oring, spróbuje wpierw w ramach gwarancji dokonac wymianny lub odzyskac kase za ten zaciskm jak sie to nie uda, to będę wymieniał oring, wtedy i tak nie mam od stracenia wiecej niz 5pln Edytowane 13 Grudnia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 Nie bardzo sobie wyobrażam gdzie o-ring o podanych przez ciebie wymiarach miałby pasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 na tłoczek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 O-ring na tłoczek? Pomijając błędne wymiary (tłoczek w tych zaciskach ma bodajże 21mm, nie pamiętam dokładnie) to zakładanie zwykłego o-ringu w miejsce uszczelki tłoczka nie jest rozsądnym pomysłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 Na UKjowych forach wymieniali w rs785 i działa. Nawet jesli tłoczek ma inną srednice w rs805 niz w rs785, da się dostać taki oring. Nie widze powodu dla ktorego by nie wydac tych 5pln i sprawdzic, przed ew wywaleniem w śmieci ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 (edytowane) Przeczytaj ten wątek uważnie, tam chodzi o o-ring uszczelniający połówki zacisku a nie tłoczki. "spangelsaregreat Okay after a bit of trial and error I have found the closest size but slightly thicker o rings. It is 3mm internal diameter and 1.5mm width. The original ones are 3mm 1.3mm. Will fit the modified caliper tomorrow and post if it works or pisses fluid everywhere. Regards Posted 1 year ago" Edytowane 13 Grudnia 2018 przez radomir82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2018 Czytałem, i sa tez wątki o oringu dla tłoczka. Jest nawet link do eBaya. No chyba że chodziło o wybranie z tej aukcji ebay, z rozwijanej listy takiego oringu o ktorym piszesz.Tak czy siak byli tam tacy ktorzy uszczelniali tłoczek. ER jest jeszce opcja taka, jesli rozmiar podejdzie... https://pl.aliexpress.com/item/Metal-Piston-Hydraulic-Brake-Caliper-Parts-For-Shimano-XT-M785-M8000-SLX675-Bicycle-Brake-Upgraded-Parts/32817169236.html?spm=a2g17.search0104.3.3.281d74cdXgHLTp&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_5729415_453_10084_454_10083_10618_10304_10307_10820_10301_10821_538_537_536_5730515_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103,searchweb201603_51,ppcSwitch_0&algo_expid=ee161b6b-7f86-4483-9bf3-7af60783fa59-0&algo_pvid=ee161b6b-7f86-4483-9bf3-7af60783fa59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2018 (edytowane) Wychodzi mi po poszukiwaniach żę The BR-R785 caliper is the same as the XT BR-M785 caliper., a że według manuali shimano klamki ST-R785 ST-R685 ST-RS505 są kompatybilne z zaciskami BR-RS785 BR-RS805 BR-RS505 Zatem jest wielka sznsa żę rozmiar tego tłoczka bedzie pasował do rs805 skoro pasuje do M785 i rs785. Edytowane 14 Grudnia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Marca 2019 Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Temat wyczerpany, Dostałem na gwarancji nowy zacisk od shimano, wymieniłem sam zacisk odkrecajac ood niego przewód. Złacze z tematu jest jednorazowe... temat zamkniety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 22 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2022 Mimo wszystko że zamknięty to po co zakłądać nowy dotyczący dokładnie tego samego - czy taki łacznik hydrauliczny Shimano można gdzies kupić? Bo faktycznie ciężko to znaleźć. To ma jakiś Shimanowski symbol? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.