Skocz do zawartości

[hamulce] Shimano easy joint Hose


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Czy ktoś wie jak skraca się przewody w shimkowym systemie Easy Joint hose ?  Wychodzi mi, że być moze wystarczy przyciąć przewód po stronie zacisku (ale przy złączu easy joint) i wsadzić PIn Easy joint hose w jego koniec,  nie trzeba zakładać żadnej oliwki tj koralika, bo go tam chyba zwyczajnie nie ma (nie rozkrecałem jescze mojeog systemu wiec nie wiem, na filmach wyglada że nie ma, ale czy nakretka Easy Jont złazi z przewodu ? wydaje się ze powinna w celu np przewleczenia przewodu przez otwory w ramie/widelcu)... Pytanie czy tak to dziala i czy pin Y8H298040  jest wielorazowego użytku (tj czy po rozcięciu można go ponownie wbić w przyciety koniec..., i ew gdzie można dostać nowy... bo np na allegro wszystkie wyglądaja jak klasyczne ?

Dla grzebiących - zwykły pin to Y8H298020, pin easy hose joint to Y8H298040. Wychodzi ze Y8H298040  zastepuje Y8H298020 ale w drugą stronę to nie działa.

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym systemie easy joint MTB masz przewód już połączony z zaciskiem, zalany i zaślepiony na drugim końcu (tam gdzie ma być klamka). W klamce masz wcisnięta zatyczkę tam gdzie wchodzić będzie przewód. Oliwka w środku. Klamka zalana. Jak nie chcesz skracać to tylko odlepiasz naklejkę zaślepiającą przewód, wyjmijesz zatyczkę z klamki, wcielasz przewód i odkręcasz (uprzednio zakładając  na przewód gumową osłonę). Jak chcesz skracać to tniesz gdzie potrzebujesz, nabijasz insert (powinien być w komplecie aczkolwiek kilka x go tam nie znalazłem) i mocujszesz do klamki. 3/10 przypadków wymaga później odpowoetrzania. Nie zwróciłem uwagi żeby to był jakiś inny pin, działa z klasycznymi.

W szosie nie wiem, nie robiłem.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie interesuje mnie rozwiązanie szosowe, w którym przeowdy są dwa, jeden od klamki, drugi od zacisku i łaczy je taki oto cudak  (tu ktos odsciol od niego przewody) ->

o0500037514237833034.jpg?caw=800

tu filmil GCN, na ktorym widac ze jednak jest tam zdaje sie oliwka-koralik

 

Wydaje mi sie to dziwne ... skoro jest koralik, to zalewanie fabryczne zaciskow jest od czapy, bo przeciez przewód z nakrętką nie przejdzie przez otwory w ramie....

A nakretka musi byc przeciez za koralikiem

Ale za to na tym filmie ... jest ciekawie i tak jakbym sie tego spodziewał :P

https://vimeo.com/85855556

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Element, o którym piszesz składa się z dwóch mniejszych (jest skręcany kluczami płaskimi). Od strony klamkomanetki zostaje tak, jak jest. Przewód możesz ciąć od strony zacisku, a żeby połączyć oba potrzebujesz pinu, nakrętki i oliwki. Pin jest w wersji o większej średnicy (w kol. złotym).

PS jeśli kupujesz fabrycznie nowy zestaw, to oliwka jest już umieszczona we wspomnianym elemencie. Trzeba tylko włożyć przewód (oliwka na niego nachodzi) i skręcić. 

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Punkxtr napisał:

Trzeba tylko włożyć przewód (oliwka na niego nachodzi) i skręcić. 

Generalnie problem jest taki, że cieknie mi fabrycznie nowy zacisk, ktory jest co prawda na gwarancji, ale byc moze łatwiej bedzie wymienic to samemu niż sie z tym bujać przez Sklep/Dystrybutora Marki na Polske  i ew Producenta (chyba bede musiał to opisać w oddzielnym temacie, ale mam spore zastrzeżenia do obsługi klienta przez Producenta Eddy Merckx/Ridley, nie wyglada to dobrze, a nawet jest zle) ;-P

Pytanie Zatem, czy jak kupie nowy zacisk, zalany z przewodem i zatkany na koncu, nie ma na tym przewodzie baryłki, nakretki itd.... czy bede musial cos dokupić żeby to podmienić ? Czy da sie to poskładac do kupy j bez nowej oliwki to będzie działać ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Punkxtr napisał:

Do tego nowa oliwka zdecydowanie + nakrętka i gumowa uszczelka. 

czyli to tylko wygląda ładnie przy pierwszej instalacji, a później to juz dziala jak w standardowych rozwiązaniach gdzie oliwki zaciskaja sie na przewodzie/pinie ...  i nie ma opcji żeby wywlec przewód z ramy  bez odcięcia oliwki ;-)

 myslalłem, że można rozpinać, przeciągać, podmieniać itd...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Insert akurat łatwo odzyskać, oliwkę natnij i ściągnij, a jak masz już przewód bez oliwki, to potraktuj go zapalniczką.

Sama oliwka by raczej przez ramę przelazła, ale tam masz śrubę(nakrętkę) i ona już nie przejdzie, a żeby ja ściągnąć musisz kocówkę z oliwką odciąć.
Znowu czy to problem? Oliwka kosztuje grosze, większy problem w tym, że za każdym razem przewód masz o 1cm krótszy. ;)

Na inserty trzeba uważać, bo ja jak kupiłem z oliwką, to nowy miał średnicę wewnętrzną mniejsza, dlatego stary odzyskałem.

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tylko jeden jak to teraz widze, Shimano robi jakis turbo wynalazek pt Easy joint hose system, ktory okazuje sie byc Easy tylko przy pierwszym użyciu, i to cale easy polega na tym że zestaw jest już zalany.  Tu konczy sie to całe easy. PO pierwszym zainstalowaniu tego "systemu" mamy juz standardowe rozwiazanie, kotre juz nie jest Easy a Standard.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, radomir82 napisał:

Easy joint powstał po to żeby ułatwić życie w przypadku instalacji w rowerach z wewnętrznym prowadzeniem przewodów.

Badzmy precyzyjni, wychodzi że dotyczy to tylko PIERWSZEJ instalacji.  ;-) Pozniej wszystko wyglada jak bez systemu easy joint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Dokumosa napisał:

Swoją drogą nie łatwiej będzie po prostu wymienić sam zacisk?

DOkładnie tak planuje finalnie zrobic, udało mi sie znaleźć  wczoraj ostatni nowy dostępny w PL zacisk, ciekawe jest tez że niby zacisk jest "nowy" rocznikowo, a nie ma tego w sklepach :P  Alternatywą był komplet zaciskow z przewodami, stąd cała ta rozkmina o tym easy joint. 

Dla potomnych, https://singletrackworld.com/forum/topic/leaking-shimano-calipers-possible-solution/

Wychodzi że można spróbować zreanimować zacisk rs785 wymieniajac oring na NBRowy o grubosci 2mm i srednicy 19mm - Oringi sa po 1pln 10szt. Nie wiem jeszcze czy do rs805 bezie pasował ten sam oring, spróbuje wpierw w ramach gwarancji dokonac wymianny lub odzyskac kase za ten zaciskm jak sie to nie uda, to będę wymieniał oring, wtedy i tak nie mam od stracenia wiecej niz 5pln :P

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na UKjowych forach wymieniali w rs785 i działa. Nawet jesli tłoczek ma inną srednice w rs805 niz w rs785, da się dostać taki oring.

Nie widze powodu dla ktorego by nie wydac tych 5pln i sprawdzic, przed ew wywaleniem w śmieci ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ten wątek uważnie, tam chodzi o o-ring uszczelniający połówki zacisku a nie tłoczki.

   "spangelsaregreat

Okay after a bit of trial and error I have found the closest size but slightly thicker o rings.

It is 3mm internal diameter and 1.5mm width. The original ones are 3mm 1.3mm. Will fit the modified caliper tomorrow and post if it works or pisses fluid everywhere.

Regards

Posted 1 year ago"

 

 

Edytowane przez radomir82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi mi po poszukiwaniach żę The BR-R785 caliper is the same as the XT BR-M785 caliper., a że według manuali shimano klamki ST-R785 ST-R685 ST-RS505 są kompatybilne z zaciskami  BR-RS785 BR-RS805 BR-RS505   Zatem jest wielka sznsa żę rozmiar tego tłoczka bedzie pasował do rs805 skoro pasuje do M785 i rs785.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Temat wyczerpany, Dostałem na gwarancji nowy zacisk od shimano, wymieniłem sam zacisk odkrecajac ood niego przewód.

Złacze z tematu jest jednorazowe... temat zamkniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...