Skocz do zawartości

[Tylna opona] tarcie o rurkę trójkąta ramy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Ostatnimi czasy pojawił się problem w moim rowerze z tarciem opony o widelec. Wcześniej miałem problem z tylną piastą, została ona wymieniona wraz z całym kołem. Przez okres 3 miesięcy wszystko było dobrze, natomiast ostatnio podczas jazdy usłyszałem takowe obcieranie. Próbowałem 'naciągnąć' koło na prosto i dokręcić jednak po krótkiej trasie koło wraca do pozycji kiedy trze. 

47579321_803057013370566_976951428859822080_n.jpg

47684095_736413740077401_1271733257930539008_n.jpg

48041618_267128850626844_3435252578647015424_n.jpg

48226575_427183794347908_7808121209777815552_n.jpg

Napisano

Rower Kenite. Nie za bardzo wiem co to są pionowe haki, ale wydaje mi się, że wszystko jest przykręcone tak jak być powinno.

Napisano

To są haki pionowe pion.jpg.d5851ec1be440ae2ce67090ed0a8ef3d.jpg

 

a to poziome pziom.jpg.2c766c4fbf090e29458cbf8abf7ae34f.jpg

 

Masz hamulce tarczowe czy vbrake? Jeśli vbrake to rozepnij klocki a jeśli tarczówki to oddal klocki od tarczy i sprawdź czy problem nadal ustępuje. Jeśli nie to zapodaj filmik

Napisano

Nie, po przykręceniu koło jest sztywne. Przed wymianą piasty miałem problem z lataniem koła na boki, po wymianie to już nie występuje.

Napisano

No bez jaj że klocek jest w stanie aż tak wygiąć koło, prędzej tarczę wygnie niż tak mocno koło skosi. Do autora: rozepnij zacisk i dociśnij ramę od góry do koła, najlepiej to w dwie osoby robić i wtedy skontroluj. Jak dalej to samo to ściągnij koło i zobacz jak wygląda piasta, czy czasem się nie skrzywiła i jak wygląda rama przy miejscu mocowania. Oprócz tego zdejmij koło i zobacz jak się zachowuje jak nim zakręcisz, trzymając je w rękach.

Napisano

Wyciągnij koło z ramy luzując znacznie szybkozamykacz ( prawie  na granicy odkręcenia nakrętki szybkozamykacza ) , jesli po obu stronach wystaje mniej wiecej po pol cm gołej osi to jest ok. To pierwsza sprawa. Druga - wkładasz koło do ramy, stajesz za rowerem  z tyłu, i jak już wydaje Ci się, że oś jest w hakach ramy to dociskasz dłońmi oburącz trzymając za tylne widełki po obu stronach, następnie głowę opierasz o siodełko i dociskając lekko czołem kładziesz ręce ( obie na szybkozamykaczy i dokręcasz odpowiednio prawą nakrętkę a następnie zaciskasz z lewej zacisk. Jak już zaciśniesz to koło musi stać prosto - jeśli nie stoi ( a jest sztywne jak mówisz ) to koło jest przecentrowane lub rama krzywa. W obu przypadkach do sklpeu gdzie kupiłeś na poprawkę - w ramach gwrarancji.

Napisano

Od kiedy zcentrowane koła wycentrują nam w ramach gwarancji? (Nie licząc DC)

Napisano

Piastę miał wymienianą, więc mogli spartolić, sam przecież nie centrował koła. Nie mam na myśli bicia na boki tylko całe koło przecentrowane na jedną stronę o np. 1 cm

Napisano

Czasem jest tak że ktoś odwrotnie sprężynkę w zacisku założy przez co ona sama włazi na oś i nie można poprawnie koła ustawić.

Sprawdź czy nie złamałeś osi . Czasem całość trzyma się tylko na zacisku. Wyjmij koło i wyciągnij szpilkę. Sprawdź czy oś prosta. 

Może byc tak że haki w alu ramie są wytarte przez co koło ucieka podczas hamowania. No i zacisk ma być zaciśnięty a nie zakręcony !

To tak na szybko.

Napisano

Odkręciłem zacisk, poluzowałem hamulec, jednak koło przylega do jednej ze stron widelca. Ciężko nawet 'naciągnąć' się je do odpowiedniej pozycji.

Zdjęcie zrobione po odkręceniu zacisku i na poluzowanym hamulcu.

48092396_265799910959642_6616712563361054720_n.jpg

Napisano

W pionowych hakach nie ma możliwości naciągnięcia koła do pozycji jak już siedzi. Jak to jest możliwe, że masz tyle luzu, że możesz odsunąć oponę od rury? Naciągasz obręcz?

Jak siedzi tak w hakach dokładnie i tak jest to włóż koło odwrotnie - jak zacznie przylegać z drugiej strony to się obręcz względem piasty przesunęła w wyniku słabego zaplotu i pośrednio hamowania. Jak po odwrotnym włożeniu jest tak samo to masz krzywe widełki lub haki.

Napisano

Wsadziłem koło odwrotnie, koło przylega z drugiej strony, natomiast nie dotyka bezpośrednio widelca, ok. centymetr prześwitu.

Napisano

Czyli koło jest przecentrowane od początku - trzeba  tak wycentrować koło, żeby szło w osi jazdy/ramy. Czyli jak każde inne normalne  koło.   Miałeś całe nowe koło czy po prostu sama piasta była wymieniana, a obręcz została ? W każdym razie do poprawki na centrownicy.

  • Mod Team
Napisano
20 godzin temu, StigV12 napisał:

Ostatnimi czasy pojawił się problem w moim rowerze z tarciem opony o widelec

Widelec w rowerze to jest z przodu, nie z tyłu. Tu masz tarcie o rurkę tylnego trójkąta ramy. Poprawiam w tytule.

Napisano

No ale tylne rurki nazywa się też tylnymi widełkami, więc w zasadzie było poprawnie, ale nieważne. Idź tam gdzie kupiłeś to cudo i niech ci to ogarną i niech cię nie oleją bo centrowanie nie wchodzi w gwarancję. Tak swoją drogę najlepiej byłoby wymienić całe koło, ale problem jest taki że piasty pod wolnobieg i jednocześnie hamulec tarczowy są tylko w wersji bieda chiny. Masz nauczkę że tak tani rower i tarczówki to nie jest dobre połączenie.

  • Mod Team
Napisano

Pierwszy raz spotykam się z tym żeby część ramy określać jako "widelec". Toż to do widelca wcale niepodobne. Mooże tak się dawno temu mówiło, podobnie jak "maszynka" na przerzutkę, ale trzymajmy się obecnego nazewnictwa.

P1010156-001.jpg.9f9fd8f11872394611da806

Napisano

Ja od zawsze znałem tę część roweru jak tylny wideł. Ten obrazek to chyba jakiś teoretyk opisywał.  Dolne rurki dolnego trójkąta :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...