Mod Team durnykot Napisano 12 Grudnia 2018 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 33 minuty temu, woojj napisał: Farel ma jedną zaletę jest na kołach 50- pozamiatał ;-))) Właśnie to jest jeden z elementów, który mnie ciekawi. Tym bardziej, że mógłbym wrzucić koła z fula. Z rowerami produkcji przemysłu stalowego jest tak: zwolennicy chwalą pochłanianie wibracji, nietuzinkowość i tede. Przeciwnicy wskazują sporą wagę, podatność na rdzewienie i niskie ceny na skupach złomu. A tak naprawdę, to nie ma większego znaczenia materiał, szczególnie w "normalnej jeździe". W dniu 10.12.2018 o 10:35, gocu napisał: A potrafisz uzasadnić po co ci to? Jedyny argument jaki zrozumiem to "bo taką mam zachciankę" - ale wtedy nie pytaj tylko kupuj Nie. Nie potrafię, bo się nie zastanawiałem. Lubię mieć lekki rower, a niskiej masy nie zagwarantuje mi rama z Rejnoldsa. Accent ,jako sztucznie stworzona marka, ma wadę w postaci kupowania ram z katalogu. Sorki,ale nie wierzę w dział R&D Accenta, co nie oznacza ,ze jest zła. Wizualnie i technicznie jest bardzo OK,ale nazwa.....i marka..... N razie se paczę...czytam...Ribble jest fajny, Cooper Custom jest super fajny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 (edytowane) 8 minut temu, durnykot napisał: Z rowerami produkcji przemysłu stalowego jest tak: zwolennicy chwalą pochłanianie wibracji, nietuzinkowość i tede. Przeciwnicy wskazują sporą wagę, podatność na rdzewienie i niskie ceny na skupach złomu. A tak naprawdę, to nie ma większego znaczenia materiał, szczególnie w "normalnej jeździe". Każdy kij ma dwa końce. Nie ma problemu zbudować fajnego stalowego gravela w wadze 10 kg.... to jest masa akceptowalna. Między ramami carbo i stal to jakiś 1 kg różnicy. Ale trwałość stali przemawia za. Zresztą do stali trzeba dorosnąć. Na pewno nie będzie to rama do ścigania, ale do ogólnie pojmowanej zabawy w turystykę z dynamicznym wątkiem terenowym. W małym terenie radzi sobie znacznie szybciej od carbonowego górala. Popatrz na zdjęcia uwalonych współczesnych ram- dominuje carbon ;-((( Oczka na bagażnik to też w karbonach raczej nie są przystosowane do obciążeń. Są problemy z oczkami bidonów....a co dopiero z bagażnikami. Do bikepakingu to może carbo się sprawdzi. No i poruszana tutaj wygoda. Ramy carbonowe budowane są po to aby były sztywne w większości płaszczyzn. Fajna rama stalowa nie jest tak efektywna w przekazywaniu mocy , ale też daje wytchnienie dla stawów. Mam kumpla który jest 3 krotnym mistrzem Polski w maratonach- używał wielu rowerów ze specem carbonowym (epic) włącznie z sidem i sramem X.0....górna półka. I wiesz co- troszkę mniej trenuje, ale na ustawki MTB jeździ na stalowym gravelu (kiedyś 10 kg ronin- obecnie Karamba na zamówienie) bo na tym rowerze jest w stanie nadążyć za ścigantami. Spec wisi na haku. Podaję przykład osoby która w młodości nigdy nie miała stalowego górala - nie był to wybór z sentymentu. Stal nie jest trendy- jest bardziej romance.. .. ale ma to coś (duszę) Jest ponadczasowa. Lata mijają a nadal jest świetna. W cenie Farela można mieć już niezłego customa w wadze poniżej 2 kg (rama) wg własnego widzimisie ;-) Edytowane 12 Grudnia 2018 przez woojj 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Grudnia 2018 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 @woojj kompletnie się z Tobą zgadzam, z zastrzeżeniem, że carbonowa, dobrze zaprojektowana rama będzie tłumiła tam , gdzie powinna, a kiepsko zaprojektowana będzie sztywna do bólu z problemami o których wspomniałeś ( tu przywołam Ferala, który być może należy to tej drugiej grupy- stąd wahanie) Nie jestem zapatrzony i zdecydowany tylko na karbą, nie mam także ciśnienia na alu czy stal. Rozglądam się za lekką, dobrze wykonaną wizualnie i technicznie/technologicznie ramą. Dlatego wskazywałem producentów z Jukeja, bo większość z nich ( jak wielu producentów różnych rzeczy w Jukeju ) nie jest tak mainstreamowa jak wytwórcy kontynentalni czy Hamerykańscy ( uogólniam jakby co, więc niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ). Wspomniany Cooper Custom powalił mnie na kolana,, a jest ze stalowej stali. Tylko ceny brak.... ( może i dobrze ). 48 minut temu, woojj napisał: Stal nie jest trendy- jest bardziej romance.. .. ale ma to coś (duszę) Jest ponadczasowa. Lata mijają a nadal jest świetna. Coś jak ja- lata mijają, a ja dalej....jestem pozaczasowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 A co jest nie tak z kosmicznym kurakiem, którego wrzucałem wcześniej? https://www.planetx.co.uk/i/q/FROOSPCKN/on-one-space-chicken-650--700c-carbon-gravel-frameset Przy kole 27,5 można ładować gumę 47mm. Cena rozsądna jak na carbon, marka znana. Chyba, że wizualnie nie teges Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Grudnia 2018 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Napęd 1xcośtam. Nie dla mnie. Poza tym nie ma opcji założenia przedniej zmieniarki, co w moim przypadku generuje dodatkowy koszt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Nie wiedziałem, że napędy 1x nie wchodzą w grę Szkoda tylko, że tyle monet za tego Ferala wołają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.