Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć! Zalegają mi w garażu 2 stare korby z zerwanymi gwintami po złym przykręceniu pedałów. Macie jakiś patent na samodzielne rozwiązanie tego problemu? Raczej przyklejanie pedałów mi się nie widzi. W ostateczności mogę oddać do ślusarza.

 

Pozdro!

Napisano

W grę wchodzi tylko tulejka naprawcza - ale do tego potrzeba jeszcze gwintownik. Serwis rowerowy raczej weźmie za robotę mniej niż koszt gwintownika, choć można popytać a nuż...

Napisano

Są też takie na wcisk. Trza tylko rozwiercić wiertłem (bodaj o pół wartości mniejszym niż tulejka) a to z kolei wypadałoby zrobić na wiertarce stołowej aby otwór był w osi i wprasować przy pomocy imadła.

Napisano

Witam,

A co stoi na przeszkodzie wziasc np. srube o 5mm dluzsza i z drugiej strony odpowiednia nakretke. Nic nie kosztuje i w 100 % spelnia wymagania.

By bylo jeszcze ladniej , to mozna np. poglebiaczem ( o ile dostepny) wpuscic nakretke z 2 mm i jest OK. Oczywiscie sruba i nakretka z nierdzewki.

Mozna rowniez zastosowac nakretke kolpakowa o ile dostepna.

Mysle, ze dobrze zrozumialem Twoj problem. Jezeli nie , to prosze o zdjecie.

Napisano (edytowane)

@Forgotten wstawienie tulejek naprawczych to najsensowniejsze rozwiązanie, o ile gniazda nie są za bardzo rozkalibrowane. W 90% przypadków można je uratować, a całość jest estetyczna i właściwie nie widać, że korba była naprawiana. W razie potrzeby zapraszam do nas i naprawimy ramiona.

serwis-serwisbajka3.jpg

 

Edytowane przez Punkxtr
Napisano
W dniu 9.12.2018 o 12:05, Paul1 napisał:

A co stoi na przeszkodzie wziasc np. srube o 5mm dluzsz

Znalezienie pedałów z gwintem dłuższym o 5mm może być problematyczne.

W dniu 9.12.2018 o 12:05, Paul1 napisał:

i z drugiej strony odpowiednia nakretke

Z gwintem drobnozwojnym z czego jedną z lewym też nie będzie łatwe.

Tylko tuleja naprawcza załatwi problem prawidłowo i zgodnie ze sztuką.

Napisano (edytowane)

Witam,

Faktycznie, zle zrozumialem problem kolegi. Myslalem o tych srubach  ktore mocuja korbe , a tu faktycznie chodzi ( jeszcze raz przeczytalem !!! ) o te gwinty

do pedalow. Nastepnym razem musze dokladniej przeczytac temat, by nie wyjsc znowu na durnia.

 

 

Edytowane przez Paul1
  • +1 pomógł 1
Napisano

Paul, wbrew pozorom przydało się że napisaleś.

Rowery są różne. Może ktoś, tak jak ja, usiłuje zrobić bicykl (penny farthing) i usiłuje ZROBIĆ wszystkie części, a nie dorobić z wspołczenych rowerów, wtedy to przydatne kombinowanie.

 

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Może po czasie ale,  ale jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby. Gwintowanie w korbie na tulejke jest niepoważne, za mało materiału.Dodatkowa tulejka zabierze kilka mm .Niech na tym stanie chłop 85kg i dociśnie porzadnie pod góre. To razem z kawałekiem korby pedał odpanie na glebe. No chyba że tym będzie jeździć jakaś drobna laska rekreacyjnie.:laugh:

 

Napisano
1 godzinę temu, Separatysta napisał:

Może po czasie ale,  ale jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby.

Może tanie, ale zupełnie bezsensowne - spawać aluminium do stali? :o Wstawianie tulejek w przypadku zerwania gwintu to rozwiązanie stosowane powszechnie, nie tylko w światku rowerowym. Kiedyś tak ratowałem głowicę silnika w samochodzie, po wyrobieniu się gwintu gniazda świec zapłonowych.

Napisano (edytowane)
12 godzin temu, Separatysta napisał:

Gwintowanie w korbie na tulejke jest niepoważne

Musisz o tym poinformować wszystkie porządne serwisy rowerowe. Pewnie będą zdziwieni, ze tacy z nich "żartownisie".Niektórzy producenci korb fabrycznie wstawiają tulejki. Też są niepoważni?

12 godzin temu, Separatysta napisał:

jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby

Możesz podać jaką technologią spawa się alu do stali? TIG, MIG, elektroda otuloną(jaką)?

P.S. Podpowiedź dotycząca tulejek: poczytaj o technologii "helicoil"

Edytowane przez Garlock
  • Mod Team
Napisano
12 godzin temu, Separatysta napisał:

Może po czasie ale,  ale jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby. Gwintowanie w korbie na tulejke jest niepoważne, za mało materiału.Dodatkowa tulejka zabierze kilka mm .Niech na tym stanie chłop 85kg i dociśnie porzadnie pod góre. To razem z kawałekiem korby pedał odpanie na glebe. No chyba że tym będzie jeździć jakaś drobna laska rekreacyjnie

Nie jest to pierwsza dość nowatorska co by nie powiedzieć rewolucyjna wypowiedź.

  • +1 pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Napisano
W dniu 27.03.2019 o 20:15, Separatysta napisał:

ale jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby

heh.. dowcipniś...

Takie technologie to za komuny w ukrainach się stosowało.

Napisano (edytowane)

Chłopy ale nie spinajcie się, każdy ma swoje zdanie. Porównując wyjścia serwis vs nowa. Jedyne rozsądne rozwiązanie to kupno nowej części. Serwis płaci podatki zusy itd i na pewno za 30zł tego nie zrobi.Serwis zawsze bedzie polecał naprawe bo na tym zarabia. Ja przegwintowałem tak bardziej z ciekawości  4 korby alu, i zrobiłem to starannie, dwie z czasem złamały się. Nastąpiło zmęczenie materiału. To jest alu, tego materiały jest na styk. A jak są korby co mają tuleje to jest to przewidziane.

Jak już ,,drutować,, to tanio, osadzić w miare dobre pedały na epoksyda napawać od tyłu podkładke co by nie wypadł i jeździć aż się rozsypie.

W miare dobre znaczy za 25zł aluminiowe...;)nie plastikowe.

 

 

 

Edytowane przez Separatysta
Napisano (edytowane)
25 minut temu, Separatysta napisał:

Serwis płaci podatki zusy itd i na pewno za 30zł tego nie zrobi

Zrobią za 30 zł , za 25zł też (a bywa, że i taniej) :

image.thumb.png.50db24193cfed5ab2fc83aa6a0eed587.png

image.png.98b864b0ced38bccc9c53d6556e41034.png

image.png.22046191531a478ef06316f1afb28e02.png

image.thumb.png.d2575ed5f462087a9b6747130a6f95dc.png

image.png.977bfb5c0a8d55b027df1857e636bd8d.png

i będzie porządnie a nie druciarsko.

Edytowane przez Garlock
Napisano

To zawsze będzie druciarstwo bo usuwasz jednak  troche materiału i wytrzymałość korby znacznie spada  w miejscu gdzie występują ogromne siły i do tego dźwignia. Im droższa korba tym bardziej to jest policzone na styk i wieksza szansa że się rozsypie.

A teraz napisz do tych serwisów zapytanie czy dają na to gwarancje, żeby to miało ręce i nogi tak z 3 letnią.:P

Napisano (edytowane)
Teraz, Separatysta napisał:

Im droższa korba tym bardziej to jest policzone na styk i wieksza szansa że się rozsypie.

Masz na to jakieś dowody, obliczenia, badania wytrzymałościowe, czy tylko tak gdybasz?

Technologia naprawy helicoilami uszkodzonych gwintów jest polecana np przez jednego z najbardziej renomowanych producentów narzędzi rowerowych na świecie czyli ParkToola:

https://www.parktool.com/blog/repair-help/pedal-bushing-repair-kit-procedure

Sugerujesz, że masz większe doświadczenie w naprawach rowerów od nich?

 

Edytowane przez Garlock
  • 4 miesiące temu...
Napisano

Wszędzie na świecie, gdzie gwint jest zerwany stosuje się tuleje. 

Bez względu czy to rower, samochód, motocykli itp. 

Jak w bloku silnika spalinowego zerwie się gwint to też stosuje się tuleje.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...