Skocz do zawartości

[Korby] Zerwane gwinty


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Zalegają mi w garażu 2 stare korby z zerwanymi gwintami po złym przykręceniu pedałów. Macie jakiś patent na samodzielne rozwiązanie tego problemu? Raczej przyklejanie pedałów mi się nie widzi. W ostateczności mogę oddać do ślusarza.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A co stoi na przeszkodzie wziasc np. srube o 5mm dluzsza i z drugiej strony odpowiednia nakretke. Nic nie kosztuje i w 100 % spelnia wymagania.

By bylo jeszcze ladniej , to mozna np. poglebiaczem ( o ile dostepny) wpuscic nakretke z 2 mm i jest OK. Oczywiscie sruba i nakretka z nierdzewki.

Mozna rowniez zastosowac nakretke kolpakowa o ile dostepna.

Mysle, ze dobrze zrozumialem Twoj problem. Jezeli nie , to prosze o zdjecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Forgotten wstawienie tulejek naprawczych to najsensowniejsze rozwiązanie, o ile gniazda nie są za bardzo rozkalibrowane. W 90% przypadków można je uratować, a całość jest estetyczna i właściwie nie widać, że korba była naprawiana. W razie potrzeby zapraszam do nas i naprawimy ramiona.

serwis-serwisbajka3.jpg

 

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2018 o 12:05, Paul1 napisał:

A co stoi na przeszkodzie wziasc np. srube o 5mm dluzsz

Znalezienie pedałów z gwintem dłuższym o 5mm może być problematyczne.

W dniu 9.12.2018 o 12:05, Paul1 napisał:

i z drugiej strony odpowiednia nakretke

Z gwintem drobnozwojnym z czego jedną z lewym też nie będzie łatwe.

Tylko tuleja naprawcza załatwi problem prawidłowo i zgodnie ze sztuką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Faktycznie, zle zrozumialem problem kolegi. Myslalem o tych srubach  ktore mocuja korbe , a tu faktycznie chodzi ( jeszcze raz przeczytalem !!! ) o te gwinty

do pedalow. Nastepnym razem musze dokladniej przeczytac temat, by nie wyjsc znowu na durnia.

 

 

Edytowane przez Paul1
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paul, wbrew pozorom przydało się że napisaleś.

Rowery są różne. Może ktoś, tak jak ja, usiłuje zrobić bicykl (penny farthing) i usiłuje ZROBIĆ wszystkie części, a nie dorobić z wspołczenych rowerów, wtedy to przydatne kombinowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Może po czasie ale,  ale jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby. Gwintowanie w korbie na tulejke jest niepoważne, za mało materiału.Dodatkowa tulejka zabierze kilka mm .Niech na tym stanie chłop 85kg i dociśnie porzadnie pod góre. To razem z kawałekiem korby pedał odpanie na glebe. No chyba że tym będzie jeździć jakaś drobna laska rekreacyjnie.:laugh:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Separatysta napisał:

Może po czasie ale,  ale jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby.

Może tanie, ale zupełnie bezsensowne - spawać aluminium do stali? :o Wstawianie tulejek w przypadku zerwania gwintu to rozwiązanie stosowane powszechnie, nie tylko w światku rowerowym. Kiedyś tak ratowałem głowicę silnika w samochodzie, po wyrobieniu się gwintu gniazda świec zapłonowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Separatysta napisał:

Gwintowanie w korbie na tulejke jest niepoważne

Musisz o tym poinformować wszystkie porządne serwisy rowerowe. Pewnie będą zdziwieni, ze tacy z nich "żartownisie".Niektórzy producenci korb fabrycznie wstawiają tulejki. Też są niepoważni?

12 godzin temu, Separatysta napisał:

jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby

Możesz podać jaką technologią spawa się alu do stali? TIG, MIG, elektroda otuloną(jaką)?

P.S. Podpowiedź dotycząca tulejek: poczytaj o technologii "helicoil"

Edytowane przez Garlock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
12 godzin temu, Separatysta napisał:

Może po czasie ale,  ale jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby. Gwintowanie w korbie na tulejke jest niepoważne, za mało materiału.Dodatkowa tulejka zabierze kilka mm .Niech na tym stanie chłop 85kg i dociśnie porzadnie pod góre. To razem z kawałekiem korby pedał odpanie na glebe. No chyba że tym będzie jeździć jakaś drobna laska rekreacyjnie

Nie jest to pierwsza dość nowatorska co by nie powiedzieć rewolucyjna wypowiedź.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chłopy ale nie spinajcie się, każdy ma swoje zdanie. Porównując wyjścia serwis vs nowa. Jedyne rozsądne rozwiązanie to kupno nowej części. Serwis płaci podatki zusy itd i na pewno za 30zł tego nie zrobi.Serwis zawsze bedzie polecał naprawe bo na tym zarabia. Ja przegwintowałem tak bardziej z ciekawości  4 korby alu, i zrobiłem to starannie, dwie z czasem złamały się. Nastąpiło zmęczenie materiału. To jest alu, tego materiały jest na styk. A jak są korby co mają tuleje to jest to przewidziane.

Jak już ,,drutować,, to tanio, osadzić w miare dobre pedały na epoksyda napawać od tyłu podkładke co by nie wypadł i jeździć aż się rozsypie.

W miare dobre znaczy za 25zł aluminiowe...;)nie plastikowe.

 

 

 

Edytowane przez Separatysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zawsze będzie druciarstwo bo usuwasz jednak  troche materiału i wytrzymałość korby znacznie spada  w miejscu gdzie występują ogromne siły i do tego dźwignia. Im droższa korba tym bardziej to jest policzone na styk i wieksza szansa że się rozsypie.

A teraz napisz do tych serwisów zapytanie czy dają na to gwarancje, żeby to miało ręce i nogi tak z 3 letnią.:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Separatysta napisał:

Im droższa korba tym bardziej to jest policzone na styk i wieksza szansa że się rozsypie.

Masz na to jakieś dowody, obliczenia, badania wytrzymałościowe, czy tylko tak gdybasz?

Technologia naprawy helicoilami uszkodzonych gwintów jest polecana np przez jednego z najbardziej renomowanych producentów narzędzi rowerowych na świecie czyli ParkToola:

https://www.parktool.com/blog/repair-help/pedal-bushing-repair-kit-procedure

Sugerujesz, że masz większe doświadczenie w naprawach rowerów od nich?

 

Edytowane przez Garlock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...