Gość Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Cześć! Zalegają mi w garażu 2 stare korby z zerwanymi gwintami po złym przykręceniu pedałów. Macie jakiś patent na samodzielne rozwiązanie tego problemu? Raczej przyklejanie pedałów mi się nie widzi. W ostateczności mogę oddać do ślusarza. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lomeltor Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 W grę wchodzi tylko tulejka naprawcza - ale do tego potrzeba jeszcze gwintownik. Serwis rowerowy raczej weźmie za robotę mniej niż koszt gwintownika, choć można popytać a nuż... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Dry Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Są też takie na wcisk. Trza tylko rozwiercić wiertłem (bodaj o pół wartości mniejszym niż tulejka) a to z kolei wypadałoby zrobić na wiertarce stołowej aby otwór był w osi i wprasować przy pomocy imadła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paul1 Napisano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 Witam, A co stoi na przeszkodzie wziasc np. srube o 5mm dluzsza i z drugiej strony odpowiednia nakretke. Nic nie kosztuje i w 100 % spelnia wymagania. By bylo jeszcze ladniej , to mozna np. poglebiaczem ( o ile dostepny) wpuscic nakretke z 2 mm i jest OK. Oczywiscie sruba i nakretka z nierdzewki. Mozna rowniez zastosowac nakretke kolpakowa o ile dostepna. Mysle, ze dobrze zrozumialem Twoj problem. Jezeli nie , to prosze o zdjecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 (edytowane) @Forgotten wstawienie tulejek naprawczych to najsensowniejsze rozwiązanie, o ile gniazda nie są za bardzo rozkalibrowane. W 90% przypadków można je uratować, a całość jest estetyczna i właściwie nie widać, że korba była naprawiana. W razie potrzeby zapraszam do nas i naprawimy ramiona. Edytowane 9 Grudnia 2018 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 @Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 @Forgotten wejdź na stronę wpisując serwisbajka.pl Może jakiś dziwny link wkleiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 Okej, popróbuje z tymi tulejami. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2018 W dniu 9.12.2018 o 12:05, Paul1 napisał: A co stoi na przeszkodzie wziasc np. srube o 5mm dluzsz Znalezienie pedałów z gwintem dłuższym o 5mm może być problematyczne. W dniu 9.12.2018 o 12:05, Paul1 napisał: i z drugiej strony odpowiednia nakretke Z gwintem drobnozwojnym z czego jedną z lewym też nie będzie łatwe. Tylko tuleja naprawcza załatwi problem prawidłowo i zgodnie ze sztuką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paul1 Napisano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2018 (edytowane) Witam, Faktycznie, zle zrozumialem problem kolegi. Myslalem o tych srubach ktore mocuja korbe , a tu faktycznie chodzi ( jeszcze raz przeczytalem !!! ) o te gwinty do pedalow. Nastepnym razem musze dokladniej przeczytac temat, by nie wyjsc znowu na durnia. Edytowane 11 Grudnia 2018 przez Paul1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tc2 Napisano 17 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2018 Paul, wbrew pozorom przydało się że napisaleś. Rowery są różne. Może ktoś, tak jak ja, usiłuje zrobić bicykl (penny farthing) i usiłuje ZROBIĆ wszystkie części, a nie dorobić z wspołczenych rowerów, wtedy to przydatne kombinowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Separatysta Napisano 27 Marca 2019 Udostępnij Napisano 27 Marca 2019 Może po czasie ale, ale jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby. Gwintowanie w korbie na tulejke jest niepoważne, za mało materiału.Dodatkowa tulejka zabierze kilka mm .Niech na tym stanie chłop 85kg i dociśnie porzadnie pod góre. To razem z kawałekiem korby pedał odpanie na glebe. No chyba że tym będzie jeździć jakaś drobna laska rekreacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal5150 Napisano 27 Marca 2019 Udostępnij Napisano 27 Marca 2019 1 godzinę temu, Separatysta napisał: Może po czasie ale, ale jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby. Może tanie, ale zupełnie bezsensowne - spawać aluminium do stali? Wstawianie tulejek w przypadku zerwania gwintu to rozwiązanie stosowane powszechnie, nie tylko w światku rowerowym. Kiedyś tak ratowałem głowicę silnika w samochodzie, po wyrobieniu się gwintu gniazda świec zapłonowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 28 Marca 2019 Udostępnij Napisano 28 Marca 2019 (edytowane) 12 godzin temu, Separatysta napisał: Gwintowanie w korbie na tulejke jest niepoważne Musisz o tym poinformować wszystkie porządne serwisy rowerowe. Pewnie będą zdziwieni, ze tacy z nich "żartownisie".Niektórzy producenci korb fabrycznie wstawiają tulejki. Też są niepoważni? 12 godzin temu, Separatysta napisał: jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby Możesz podać jaką technologią spawa się alu do stali? TIG, MIG, elektroda otuloną(jaką)? P.S. Podpowiedź dotycząca tulejek: poczytaj o technologii "helicoil" Edytowane 28 Marca 2019 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 28 Marca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Marca 2019 12 godzin temu, Separatysta napisał: Może po czasie ale, ale jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby. Gwintowanie w korbie na tulejke jest niepoważne, za mało materiału.Dodatkowa tulejka zabierze kilka mm .Niech na tym stanie chłop 85kg i dociśnie porzadnie pod góre. To razem z kawałekiem korby pedał odpanie na glebe. No chyba że tym będzie jeździć jakaś drobna laska rekreacyjnie Nie jest to pierwsza dość nowatorska co by nie powiedzieć rewolucyjna wypowiedź. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2019 W dniu 27.03.2019 o 20:15, Separatysta napisał: ale jedyne sensowne i tanie rozwiązanie to naspawać pedały z tyłu do korby heh.. dowcipniś... Takie technologie to za komuny w ukrainach się stosowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Separatysta Napisano 16 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2019 (edytowane) Chłopy ale nie spinajcie się, każdy ma swoje zdanie. Porównując wyjścia serwis vs nowa. Jedyne rozsądne rozwiązanie to kupno nowej części. Serwis płaci podatki zusy itd i na pewno za 30zł tego nie zrobi.Serwis zawsze bedzie polecał naprawe bo na tym zarabia. Ja przegwintowałem tak bardziej z ciekawości 4 korby alu, i zrobiłem to starannie, dwie z czasem złamały się. Nastąpiło zmęczenie materiału. To jest alu, tego materiały jest na styk. A jak są korby co mają tuleje to jest to przewidziane. Jak już ,,drutować,, to tanio, osadzić w miare dobre pedały na epoksyda napawać od tyłu podkładke co by nie wypadł i jeździć aż się rozsypie. W miare dobre znaczy za 25zł aluminiowe...nie plastikowe. Edytowane 16 Kwietnia 2019 przez Separatysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 16 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2019 (edytowane) 25 minut temu, Separatysta napisał: Serwis płaci podatki zusy itd i na pewno za 30zł tego nie zrobi Zrobią za 30 zł , za 25zł też (a bywa, że i taniej) : i będzie porządnie a nie druciarsko. Edytowane 16 Kwietnia 2019 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Separatysta Napisano 16 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2019 To zawsze będzie druciarstwo bo usuwasz jednak troche materiału i wytrzymałość korby znacznie spada w miejscu gdzie występują ogromne siły i do tego dźwignia. Im droższa korba tym bardziej to jest policzone na styk i wieksza szansa że się rozsypie. A teraz napisz do tych serwisów zapytanie czy dają na to gwarancje, żeby to miało ręce i nogi tak z 3 letnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 16 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2019 (edytowane) Teraz, Separatysta napisał: Im droższa korba tym bardziej to jest policzone na styk i wieksza szansa że się rozsypie. Masz na to jakieś dowody, obliczenia, badania wytrzymałościowe, czy tylko tak gdybasz? Technologia naprawy helicoilami uszkodzonych gwintów jest polecana np przez jednego z najbardziej renomowanych producentów narzędzi rowerowych na świecie czyli ParkToola: https://www.parktool.com/blog/repair-help/pedal-bushing-repair-kit-procedure Sugerujesz, że masz większe doświadczenie w naprawach rowerów od nich? Edytowane 16 Kwietnia 2019 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 8 Września 2019 Udostępnij Napisano 8 Września 2019 Wszędzie na świecie, gdzie gwint jest zerwany stosuje się tuleje. Bez względu czy to rower, samochód, motocykli itp. Jak w bloku silnika spalinowego zerwie się gwint to też stosuje się tuleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.