mariuszm Napisano 8 Grudnia 2018 Napisano 8 Grudnia 2018 Hej Czy różnica między tanimi hydraulikami BR-M315 lub BR-MT200 a vbrake Deore BR-T610 jest na tyle duża, że warto rozważać zmianę? (W grę wchodzi również niestety wymiana piast) Jazda raczej w suchych warunkach, las/asfalt, jeździec ok 80kg. pozdrawiam
Gość Napisano 8 Grudnia 2018 Napisano 8 Grudnia 2018 Siła hamowania może być mniejsza w hydraulicznych, natomiast modulacja i działanie będzie dużo lepsze. Masz mocowanie na hamulce tarczowe w amortyzatorze i ramie?
mariuszm Napisano 8 Grudnia 2018 Autor Napisano 8 Grudnia 2018 Teraz, skom25 napisał: Siła hamowania może być mniejsza w hydraulicznych, natomiast modulacja i działanie będzie dużo lepsze. Masz mocowanie na hamulce tarczowe w amortyzatorze i ramie? Jest do czego przymocować. Oprócz piast.
SoloTM Napisano 8 Grudnia 2018 Napisano 8 Grudnia 2018 Pytanie jeszcze z jakimi klamkami szczęki są sparowane bo to też ważne. Ja, gorący zwolennik dobrych v brejkow zamiast najtańszych tarczowek podpowiem jeszcze żeby linka żeby nie była najtańsza, rdzewiejaca, gumowata, tylko zwykła nierdzewna, najlepiej szlifowana. Ramiona szczęk równolegle ustawione względem siebie gdy hamulce zaciśnięte. Przynajmniej w miarę dobre klocki ( takie masz ) odtłuszczone i obręcz też czysta. I masz bezproblemowe hamulce, może będą slabsze i mialy gorszą modulację, ale jeśli nie jeździsz w górach czy wymagającym terenie jak dzik to dobre v brejki wystarczą. Plus dobre klamki.
mariuszm Napisano 8 Grudnia 2018 Autor Napisano 8 Grudnia 2018 Teraz, SoloTM napisał: Pytanie jeszcze z jakimi klamkami szczęki są sparowane bo to też ważne. Klamki to Alivio BL-T4000. A "góry" to tylko takie jakie są na Mazowszu :-)
Dokumosa Napisano 8 Grudnia 2018 Napisano 8 Grudnia 2018 Jak nie masz piast pod tarcze to znacząco podraża przejście na takie hamulce. Odnośnie v-b to możesz przyczaic jakieś zacne LXy używane w dobrym stanie na znanych serwisach z ofertami.
SoloTM Napisano 8 Grudnia 2018 Napisano 8 Grudnia 2018 Ja bym zostawił jak jest, ewentualnie polował na używane w db/bdb stanie klamki bl-m739 lub bl-m750 ( do 100 pln za parę ) i pamiętać o czym wyżej napisałem plus pancerz czysty, bez zagięć itp.
Ilia Napisano 8 Grudnia 2018 Napisano 8 Grudnia 2018 Ja bym wybrał dobre vałki. U siebie w jednym rowerze mam Avid Sl z pancerzami Jagwire Carbon i jakąś lepszą linką. Tanie tarczówki mogą im podskoczyć. Ale w takich hamulcach ważne jest by były dobrze ustawione, dobrane dobre klocki i pancerz się nie kurczył. Wcześniej te Avidy złożyłem z jakimś tańszym pancerzem i gorzej hamowały. W lepszych klockach do vałek wymieniasz też tylko same gumki.
MikeSkywalker Napisano 8 Grudnia 2018 Napisano 8 Grudnia 2018 Jak jeździsz w suchych warunkach i bez szaleństw to nie ma się co pchać w tarczówki. Chyba że dotrzesz do momentu wymiany kół to dopiero wtedy można ją rozważyć. A tanie hydrauliki działają inaczej niż v-brake, modulacja jest znacznie lepsza ale z drugiej strony to tanie hydrauliki Shimano - szansa że zaczną cieknąć jest spora. Jakbyś się już decydował to według mnie dużo lepiej postawić na jakiś podstawowy model Tektro.
mariuszm Napisano 8 Grudnia 2018 Autor Napisano 8 Grudnia 2018 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Zostają vki, nie ma sensu generować kosztów hydraulikami.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.