Gość Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją by rozsadziło obręcz przy dużym ciśnieniu w oponie? Dziś przy montażu opony rozsadziło mi felgę przy ciśnieniu maksymalnie 5-5,5 bara (tyle dałem by się opona ułożyła prawidłowo w obręczy). Po napompowaniu minęło może 5 sek. i jak walnęło to po godzinie jeszcze w uszach dzwoni. Osobiście spotykam się z takim problemem ale to w obręczy z hamulcem np vbrake, a tu mamy tarczę więc obręcz wytarta nie była. Miał ktoś już taki problem?
cervandes Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 Tak sobie zerkam w manuala moich kół i mam jak byk napisane, że moje obręcze zniosą 3,5BAR. Nie wiem jakie ciśnienie znoszą Twoje ale już wiesz, że 5,5 to było przegięcie. Podoba mi się określenie "kiepska jakość".
dran2 Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 Obręcze pod tarcze są "wytarte" od nowości, mają dużo lżejszą konstrukcję bo nie muszą być ani tak odporne na ściskanie, ani mieć powierzchni do hamowania jak w V-brake. Wspominane wyżej 3.5 bar to zazwyczaj max dla obręczy MTB i narzekanie na to że obręcz jest słabej jakości gdy sam blisko dwukrotnie przekroczyłeś zalecane dla niej parametry jest nieuczciwe.
Janu_sz Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 Serio sądziłeś, że nabicie do kamienia ułoży oponę ? Nie tam się układa opony na obręczach
Gość Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 5,5 Bar w obręczy do MTB to gruba przesada. Co do samych obręczy Kross, to przelatałem na takich chyba 3 sezony i naprawdę dobrze je wspominam. Ciężkie bo ciężkie, ale po każdym sezonie miały tylko delikatne, kosmetyczne poprawki. Teraz mam szosę Kross, niby obręcze AlexRims ale złego słowa też nie powiem. Wpakowałem się kilka razy w gigantyczne dziury a obręcze pozostały proste.
rzezniol Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 Z góry zakładacie że to obręcz w góry ;)... A co jeśli to Treking/Cross ? Ja ostatnio dostałem koło do korekty z roweru Crossowego marki Kross ... Podczas oględzin ujżałem takie kwiatki ... Ponad połowa otworów nosiła ślady pęknięć. Waga jeźdźca około 95 kg ... Tak że nie było jakoś ekstra ciężko . Pozdrawiam
woojj Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 Obręcze krosa to padaka jakich mało ;-(( Pękają z wszystkich stron. Wyrywa cały wewnętrzny pas aluminium w którym są osadzone oczka szprych.
Gość Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 W najtańszym badziewiu pompowałem nie raz na ponad 6 barów. W swoim góralu montowałem opony na szosę lub trenażer czyli takie pod kolarzówkę gdzie ciśnienie dawałem ponad 8 barów, koło na tarczy i nic nie pękało, więc nie piszcie mi że obręcz wytrzymuje max 3,5 bara, no chyba że na obręczy jest napisane inaczej.
Dokumosa Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 Na szybko spojrzałem na Max ciśnienia w przypadku kół dt. Dla obręczy o szerokości wew 20mm to 8bar.
MikeSkywalker Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 W modnych ostatnio grejwelach bardzo często szersza opona jest posadzona na obręczy MTB - pod tarcze, i jakoś nie słychać o nagminnym pękaniu obręczy przy ciśnieniu 4-5 atmosfer. Mnie też nie raz zdarzyło się nabijać prawie 5 atmosfer żeby opona ułożyła się na jakiejś niesfornej obręczy. I nie jest to jakaś ogromna ilość dla opon MTB - Conti z tego co pamiętam można bić do 65psi - czyli... prawie 5 atmosfer. Do crossów zwykle biję po 4-4,5 atmosfery - a nie ma tam wzmacnianych, szosowych obręczy. Więc cóż, kolejny raz wysoka jakość alu Krossa zostaje potwierdzona
Dokumosa Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 To nie chodzi o to, że szosowe czy trekingowe obręcze są wzmacniane bo ich wytrzymałość jest nawet sporo mniejsza niz mtb i wynika z praw fizyki. Ciśnienie jest określane wzorem P=F/S. Jak widać siła jaka oddziaływuje na obręcz jest wprost proporcjonalna do powierzchni a ta w obręczy i oponie mtb będzie kilka-kilkanaście x większa niż w wąskich obręczach/oponach szosowych.
dovectra Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 2 godziny temu, arturross15 napisał: rozsadziło mi felgę Swego czasu byłą afera, światowa. Producent aluminium sprzedawał badziewie i wiele firm miało problemy z jakością.
Gość Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 Teraz, Dokumosa napisał: To nie chodzi o to, że szosowe czy trekingowe obręcze są wzmacniane bo ich wytrzymałość jest nawet sporo mniejsza niz mtb i wynika z praw fizyki. Ciśnienie jest określane wzorem P=F/S. Jak widać siła jaka oddziaływuje na obręcz jest wprost proporcjonalna do powierzchni a ta w obręczy i oponie mtb będzie kilka-kilkanaście x większa niż w wąskich obręczach/oponach szosowych. Wiadomo. Z prawami fizyki się nie dyskutuje. No ale jakby w moim rowerze po wymianie opon na szosowe, felga nie zrobiła się ani szersza ani węższa, a ciśnienie felga potrafiła wytrzymać nawet do 7 barów, niezależnie jaką oponę wkładałem. (20 lat temu sprawdzałem na swoim rowerku czy mi rozsadzi oponę jak przekroczę dopuszczalne ciśnienie w oponie o 100%. Przy 8 barach nie rozerwało jej. Wówczas nawet bym nie pomyślał że może pęknąć obręcz, aż do dziś). Po prostu zdziwiłem się że rozerwało obręcz nie dlatego że tak się stało, tylko dlatego że przez ponad 20 lat wymieniłem tysiące opon/dętek i nigdy mnie takie coś nie spotkało. A zatem coś jest na rzeczy.
radomir82 Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 Przesadziłeś z ciśnieniem i tyle, max ciśnienie dla obręczy, jak już wyżej napisano, zależy od szerokości opony. Np: https://tech.mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data_old/docs/products/2_389.pdf A do układania opon polecam:
Simba Napisano 6 Grudnia 2018 Napisano 6 Grudnia 2018 Mi parę lat temu w ten sposób strzeliła obręcz marki Stout w nowym Specu. Również wpompowałem do ok 5 bar a w sklepie mi po fakcie wytłumaczyli, że dla bezpieczeństwa najlepiej wciskać do 3,5. Oczywiście felgę wymienili od ręki w ramach gwarancji.
Gość Napisano 17 Grudnia 2018 Napisano 17 Grudnia 2018 Wrócę do tematu bo ciąg dalszy nastąpił. Oddałem koło na reklamację i Kross właśnie mi dosłał nową obręcz. A zatem reklamację uwzględniono. Może z tą słabą jakością rzeczywiście coś jest, skoro producent się do niej przyznaje.
testudo Napisano 17 Grudnia 2018 Napisano 17 Grudnia 2018 W tym roku miałem taką niefartowną sytuację, w której po wymianie dętki (kapeć) podjechałem na stację żeby dobić ciśnienie do 3,5-4bar (700x35C). Do dziś nie wiem jak to się stało ale ustawiłem ciśnienie w kompresorze sterowanym elektronicznie na 3,5bar i przy drugim czy trzecim "dmuchnięciu" dętkę wywaliło z takim hukiem, że ludzie ze stacji zawołali czy aby nic mi się nie stało;) Dodam, że było to niecały miesiąc po wymianie kół dlatego też z niemałym przerażeniem zacząłem oglądać koło (tył)..Bałem się, że rozwaliłem obręcz podobnie jak autor wątku. Opona w miejscu pęknięcia dętki wypadła z rantu, nowa (pal ją licho) dętka do utylizacji, a obręcz (DT swiss 535) prościutka i niewzruszona:) Wniosek: jeżeli po przeładowaniu ciśnienia obręcz się poddaje w sposób jaki widać na zdjęciu arturrosa to ja dziękuję za taką obręcz;) BTW, spotkał się ktoś może z taką sytuacją, że te sterowane elektronicznie kompresory (Orlen) podają za duże/nieprawidłowe ciśnienie (bo do dziś boję się ich używać przy rowerze;)?
Gawel76 Napisano 17 Grudnia 2018 Napisano 17 Grudnia 2018 Ja zawsze miałem obawy pompować takim kompresorem, jak już musiałem to robiłem to na czuja sprawdzając ciśnienie palcami
Dokumosa Napisano 17 Grudnia 2018 Napisano 17 Grudnia 2018 Raczej jakiś defekt opony (np. uszkodzona osnowa).
dran2 Napisano 17 Grudnia 2018 Napisano 17 Grudnia 2018 13 godzin temu, arturross15 napisał: Może z tą słabą jakością rzeczywiście coś jest, skoro producent się do niej przyznaje. Gdyby się nie przyznał to była by afera że unika odpowiedzialności i są anty klienccy. Jakiś scenariusz dowiódłby w twoich oczach ich fachowości?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.