akhad Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 hej, przymierzam się powoli do zmiany kół w moim Primalu z fabrycznych 29 na wersję 27.5, być może z plusem. Jako że fabrycznie są całkiem fajne piasty (Dartmoor Reel Pro pod boost), to pomyślałem sobie że po prostu kupię obręcze pod 27.5 i odpowiednie szprychy, a następnie zlecę w jakimś serwisie przeplot kół. Tylko się zastanawiam - jakie komponenty dobrać? Chodzi mi tutaj konkretnie o opony, obręcze i szprychy. Zależy mi na czymś pancernym (waga to nie problem), bo w fabrycznych obręczach udało mi się już zrobić trochę wgniotów Teraz to jest Primal w wersji Intro z 2018, ale kto wie czy za jakiś czas nie zmieni się w Horneta (albo w coś innego, jak jakaś fajniejsza rama się znajdzie). Rower nie jest oszczędzany, zalicza wiele niedolotów na hopach czy innych schodach, więc zależy mi bardzo na wytrzymałości - więc pewnie będzie to musiało być coś pod freeride/dh. Co do opon to tak wstępnie myślałem nad jakimiś od Maxxisa z tych zjazdowych - DHR oraz DHF. Rozmiar 2.5 albo 2.6 chyba byłyby w porządku - co o tym myślicie? No chyba że miałoby sens wstawienie czegoś szerszego... Obręcze nie mam zielonego pojęcia, ale jestem trochę zrażony do tych Dartmoorowych co teraz mam (Dartmoor Raider 29)... Plus - gdzie polecacie zaplatać koła? Co do budżetu to fajnie gdyby udało się zmieścić w 800 złotych z zaplataniem, ale jeśli będzie poniżej 1000 to też tragedii nie będzie. dzięki wielkie za wszelką pomoc, pozdro a, no i jeszcze bym dodał że te fabryczne koła (a przynajmniej tylne) to jakaś katastrofa pod względem zaplecenia - strasznie się luzuje większość szprych, na tyle że czasami można dokręcać je palcami ogółem katastrofa straszna, a jakimś ciężkim zawodnikiem nie jestem (mniej niż 70kg)
Dokumosa Napisano 5 Grudnia 2018 Napisano 5 Grudnia 2018 No do tego primala to tylko plusowe opony dla koła 27,5 (szerokość 2,8-3") jak nie chcesz żeby za bardzo osiadł (koła plusowe 27,5 mają średnicę zewnętrzną porównywalną do 29"). No i kół takich do horneta nie założysz. Z drugiej strony plusy umierają. Obręcze brałbym 35-40mm wewnętrznie (np. dartmoor cruiser). Koła zaplataj u profesjonalisty, który umie używać tensometru i używa kleju do nypli. Na pewno nie będą się luzować.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.