MikeSkywalker Napisano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Pytam po "zaplataczach" kół, zapytam i wśród użytkowników. Sprawa wygląda tak: szukam kół do mojego Cotica, modnego ostatnio gravela. Koła chciałbym jednak wykorzystać bardziej szosowo - na lepszym/gorszym asfalcie, czasem szutrze, jak już z bagażem to lekkim. Opony 28/32C, waga jeźdźca 80kg. Preferowana waga kół 1600/1800g, budżet najlepiej 800-900zł. W jakie piasty warto pójść? DT 370 czy Novatec 77x? 350tki DT są raczej poza budżetem. Obręcze 28 czy 32 szprychy? Wstępnie nastawiłem się na DT 460/470 ale i jakimiś od 29era czy Alexrimsami nie pogardzę. Zależy mi na sztywnych osiach, poniekąd wymusza to konstrukcja ramy. Przód 100x9, tył 135x10. Konwersja piast mile widziana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Grudnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Mam koła zrobione przez Dawida ( Daveo ) na komponentach jak niżej: Piasty Novatec D411 i D412sb straight pull 28h Szprychy Pillar PSR TB2016 Obręcze DT R460disc 28h Nyple alu Pillar MV14 Waga cirkaebałt 1,6 kg. Rowerzysta wywiera nacisk na grunt w postaci 92 kg ( było więcej ). Od początku z tarczami 160 mm i oponami 33 mm. Głównie asfalt, często w stanie agonalnym. Przejechane ponad 3kkm, zero problemów z czymkolwiek. W góralach mam koła na piastach DT350 z raczetem i nie widzę sensu dopłacania do DT w rowerze gravelowym . Generalnie polecam. 7 minut temu, MikeSkywalker napisał: Obręcze 28 czy 32 szprychy? IMO 28 w zupełności wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 4 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 No i pięknie. Piasty masz pod sztywne osie 100x9 i 135x10? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Grudnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Przód mam pod "klasyczną" QR15, ale dostałem od Dawida redukcję pod zwykłego QRa. Tył chyba pod os 12 mm z redukcją pod zwykły QR. Takie koła https://daveo.pl/kola_novatec_d41xdt_r460discpillar-1335i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 4 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Dopytałem u źródła i o ile przód idzie skonwertować na sztywną oś 9mm to z tyłu byłbym skazany na szybkozamykacz. Więc w przypadku 28 szprych zostają chyba tylko 370-tki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.