Gość Napisano 29 Listopada 2018 Napisano 29 Listopada 2018 (edytowane) Mam rower Kross Evado 5.0. Przebieg 18 tys km. Jest w nim widelec amortyzowany SR Suntour NEX XLO . Posiada juz spore luzy, poza tym kiepsko tłumi. Zgodnie z radami w necie rozebrałem go, wyczyściłem i nasmarowałem ale niewiele to dało. Przy okazji namęczyłem sie, bo pokrętło blokady jest mocowane na wcisk i trzyma się na swoim miejscu dzięki pierścieniowi ze sprężystego drutu, który odkształca się przy demontażu i montażu i trzeba go odpowiednio ukształtować kombinerkami. Spotkałem się z opinia, że tego typu "uginacze" się po prostu wymienia. Tak więc pomyślałem aby kupić coś lepszego. Amortyzator tego typu co mam obecnie kosztuje ok. 350 zł, a ten NRX D-RL (powietrzny) 615 zł (ceny w necie). Jeżdżę raczej turystycznie, czasem tylko przez las i polne drogi. Czy ten amorek będzie dobrym wyborem? Edytowane 29 Listopada 2018 przez Thomlodz Cytuj
woojj Napisano 29 Listopada 2018 Napisano 29 Listopada 2018 Jeśli chcesz coś wyraźnie lepszego - polecam RST vogue. Jest droższy, ale pracuje na tłumiku w otwartej kąpieli. Możesz dość precyzyjnie go ustawiać i tuningować, masz zewnętrzne regulacje tłumienia kompresji i odbicia. To jeden z najlepszych widelców do crossa. Cena około 900 z hakiem- niestety. Ale jakość pracy zauważalnie lepsza. Cytuj
Gość Napisano 29 Listopada 2018 Napisano 29 Listopada 2018 Zaklikaj do Activi, moze znajdzie ci jakiegos NRX E-RLR AIR w dobrej cenie, :> Cytuj
Dokumosa Napisano 29 Listopada 2018 Napisano 29 Listopada 2018 Rozsądne min to NRX-S ze wzgletu na tłumik lub zaproponowany przez @woojj vogue. Przy przebiegu 18kkm to Twój obecny uginacz powinien być serwisowany z 5-6x. Cytuj
Gość Napisano 29 Listopada 2018 Napisano 29 Listopada 2018 Teraz, Dokumosa napisał: Rozsądne min to NRX-S ze wzgletu na tłumik Juz nie sledze tych tematów od lat, ale gdy ja kupowałem NRX-E RLR różnica do S była z tego co pamiętam jedynie w materiale sterówki. I cenie ;-) Cytuj
Dokumosa Napisano 29 Listopada 2018 Napisano 29 Listopada 2018 Zawsze rózniły się tym, że tłumik w -E to jednorazowy, sprasowany cartridge a w -S można rozkręcić, zmienić uszczelki, zalać świeży/inny olej. Dodatkowo 2015 i starsze -E miały sprężynę powietrzną jak w -D (w goleni dodatkowa rurka która była cylindrem, w -S cylindrem jest goleń górna). Cytuj
Gość Napisano 29 Listopada 2018 Napisano 29 Listopada 2018 22 minuty temu, Dokumosa napisał: Zawsze rózniły się tym, że tłumik w -E to jednorazowy, sprasowany cartridge a w -S A czy przypadkiem cartridge w wersji RLR nie jest identyko dla NRX S jak i E ? Cytuj
Dokumosa Napisano 29 Listopada 2018 Napisano 29 Listopada 2018 Nie. -E ma jednorazowy w każdej wersji tak jak -S ma w każdej wersji rozkręcany. Cytuj
Dokumosa Napisano 6 Grudnia 2021 Napisano 6 Grudnia 2021 (edytowane) Być może, pytaj Piotrka z activia. W każdym razie będzie to koszt ze 450zł no i to nie jedyna różnica - z tego co pamiętam w -E sprężyną powietrzną jest jak -D (dodatkowy cylinder w goleni, w -S cylindrem jest goleń). Edytowane 6 Grudnia 2021 przez Dokumosa Cytuj
ACTIVIA Napisano 6 Grudnia 2021 Napisano 6 Grudnia 2021 @Dokumosa Wersja E i S ma te same rury goleniowe czyli aluminiowe gdzie tłoczek pracuje na całej rurze goleniowej. Nie porównuj tego do wersji D. Różnica wersji E i S Wersja E - Stalowa rura sterowa, kartridż nierozbieralny Wersja S - Aluminiowa rura sterowa, Kartridz rozbieralny Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.