Gość Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 (edytowane) Mam rower Kross Evado 5.0. Przebieg 18 tys km. Jest w nim widelec amortyzowany SR Suntour NEX XLO . Posiada juz spore luzy, poza tym kiepsko tłumi. Zgodnie z radami w necie rozebrałem go, wyczyściłem i nasmarowałem ale niewiele to dało. Przy okazji namęczyłem sie, bo pokrętło blokady jest mocowane na wcisk i trzyma się na swoim miejscu dzięki pierścieniowi ze sprężystego drutu, który odkształca się przy demontażu i montażu i trzeba go odpowiednio ukształtować kombinerkami. Spotkałem się z opinia, że tego typu "uginacze" się po prostu wymienia. Tak więc pomyślałem aby kupić coś lepszego. Amortyzator tego typu co mam obecnie kosztuje ok. 350 zł, a ten NRX D-RL (powietrzny) 615 zł (ceny w necie). Jeżdżę raczej turystycznie, czasem tylko przez las i polne drogi. Czy ten amorek będzie dobrym wyborem? Edytowane 29 Listopada 2018 przez Thomlodz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Jeśli chcesz coś wyraźnie lepszego - polecam RST vogue. Jest droższy, ale pracuje na tłumiku w otwartej kąpieli. Możesz dość precyzyjnie go ustawiać i tuningować, masz zewnętrzne regulacje tłumienia kompresji i odbicia. To jeden z najlepszych widelców do crossa. Cena około 900 z hakiem- niestety. Ale jakość pracy zauważalnie lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Zaklikaj do Activi, moze znajdzie ci jakiegos NRX E-RLR AIR w dobrej cenie, :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Rozsądne min to NRX-S ze wzgletu na tłumik lub zaproponowany przez @woojj vogue. Przy przebiegu 18kkm to Twój obecny uginacz powinien być serwisowany z 5-6x. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Teraz, Dokumosa napisał: Rozsądne min to NRX-S ze wzgletu na tłumik Juz nie sledze tych tematów od lat, ale gdy ja kupowałem NRX-E RLR różnica do S była z tego co pamiętam jedynie w materiale sterówki. I cenie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Zawsze rózniły się tym, że tłumik w -E to jednorazowy, sprasowany cartridge a w -S można rozkręcić, zmienić uszczelki, zalać świeży/inny olej. Dodatkowo 2015 i starsze -E miały sprężynę powietrzną jak w -D (w goleni dodatkowa rurka która była cylindrem, w -S cylindrem jest goleń górna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 22 minuty temu, Dokumosa napisał: Zawsze rózniły się tym, że tłumik w -E to jednorazowy, sprasowany cartridge a w -S A czy przypadkiem cartridge w wersji RLR nie jest identyko dla NRX S jak i E ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Nie. -E ma jednorazowy w każdej wersji tak jak -S ma w każdej wersji rozkręcany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 (edytowane) Być może, pytaj Piotrka z activia. W każdym razie będzie to koszt ze 450zł no i to nie jedyna różnica - z tego co pamiętam w -E sprężyną powietrzną jest jak -D (dodatkowy cylinder w goleni, w -S cylindrem jest goleń). Edytowane 6 Grudnia 2021 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 @Dokumosa Wersja E i S ma te same rury goleniowe czyli aluminiowe gdzie tłoczek pracuje na całej rurze goleniowej. Nie porównuj tego do wersji D. Różnica wersji E i S Wersja E - Stalowa rura sterowa, kartridż nierozbieralny Wersja S - Aluminiowa rura sterowa, Kartridz rozbieralny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.