PowerV3 Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Kolorowa anoda=mięka anoda. To trzeba przystsować wideł od motor do roweru i mamy niezniszczlany widelec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 (edytowane) Ale chcemy lekke i lepiej pracujące więc mamy Foxy i RS'y, a Marcok is death! ... mamy po 5ml oleju na stronę i interwały serwisowe 50h. Edytowane 28 Listopada 2018 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Jak się naleje więcej niż 5ml to co się stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Z jednej strony macie rację, z drugiej strony serwis dolnych lag to jakieś 30 minut roboty. Czy to aż tak dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Fabrycznie do pike, lyrik, revel i yari leje się 10ml na goleń. Ja dla siebie rebę zalewam 10-12ml zamiast zalecanych 5, pike'a i yari,ka po 15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Do starego Revela lalem po 20ml i zero problemow, do zwyklej Reby wstrzele po 15ml i zero problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 A jak byśmy wlali 100ml to by wywalił gdzieś bokiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 (edytowane) No tak, ale taki bomber który był niezniszczalny lałeś po 200ml? Nie wejdzie Ci tam 100ml, haha, tłumik w nowych widelcach jest zamknięty, a w starych miał otwartą kąpiel. Edytowane 29 Listopada 2018 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 W dolne lagi nie wejdzie 100ml to ile max wejdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Srednio przy 100mm to max 20ml ale juz moga sie w niektorych modelach pojawiac problemy ze zlozeniem do konca podczas ugiecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Odporność na dobicie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 To jak przywalisz w olej to już nie będzie dobicie, bo olej jest miękki? To sobie go spróbuj w strzykawce ścisnąć Jak przywalisz w olej to ciśnienie może go wepchnąć przez uszczelki do górnych lag, czyli albo to tłumika, albo do komory sprężyny (czy to powietrznej, czy nie). Jak by nie patrząc przerwiesz uszczelki i amortyzator do naprawy. W najlepszym wypadku wywali go górą i zabierze ze sobą smar przy okazji... Usilnie starasz się udowodnić swoimi pomysłami, ze producenci są niedorozwinięci i da się to wszystko bardzo łatwo usprawnić. Niestety widać coraz więcej dowodów, że może być zupełnie przeciwnie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Bo są niedorozwinięciu bo nie zrobili pełnej kąpieli olejowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Nie da się zrobić takiej kąpieli we współczesnych bo za bardzo zmienia się poziom oleju wraz z ugięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 W motocyklowych się da a w rowerowym w magiczny sposób się nie da.??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Da się. Zalej twojego Suntoura po 250 na lagę i przetestuj. Nie zapomnij podzielić się wrażeniami ;-))) Przy pierwszym zjeździe z krawężnika wywali ci uszczelki kurzowe i fontanna oleju obryzga wszystko w około. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Dzięki już mam sposób jak wywalić te g%wno uszczelniające uszczelki kurzowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Ja do swojego Liryka daję 5 ml na lagę więcej niż zaleca instrukcja i jest ok, ale więcej nie wlewam bo nie ma według mnie sensu. O dziwo te kilka łyżeczek oleju dają radę wszystko upaćkać. Kiedyś zrobiłem taki eksperyment, ze starym widelcem, że wlałem sporo oleju do lag. Nie zauważyłem żeby było czulej, za to przy pełnym ugięciu olej wycisnął się przez uszczelki kurzowe. W większości widelców jeśli damy za dużo oleju do lag to nie wciśnie się on do tłumika tylko wypłynie przez kurzówki. W tłumikach panują takie siły, że gdyby olej z lag miałby tam się wcisnąć, to przy poprawnie działającym widelcu tłumik by zasysał powietrze do środka lub wypychał własny olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 23 godziny temu, phoe napisał: mamy po 5ml oleju na stronę i interwały serwisowe 50h. To jest problem całej mechaniki, nie tylko rowerów. Tak jest z samochodami, samolotami, maszynami przemysłowymi i td. Osiągi wzrastają ceną częstych przeglądów okresowych. Kiedyś rolnik sam mógł rozebrać cały ciągnik i go poskładać jak był w miarę ogarnięty. Np. taki ursus C-330 czy Władimirec T-25. Teraz jak weźmiemy nowego Classa albo New Hollanda to potrzebny jest cały sztab specjalistów, bo doszły wspomagania podzespołów (elektryczne, hydrauliczne, pneumatyczne), czujniki, komputery pokładowe, zabezpieczenia i td. W sumie praca stała się łatwiejsza, ale koszty utrzymania są wyższe. Kierunek postępu w jakim zmierzają rowery trochę mnie nie pokoi. Mam rower z 72 roku, w którym można zrobić serwis raz do roku i ewentualnie łańcuch smarować co jakiś czas, a jego stan jest nadal dobry. W tedy cena tego roweru na dzisiejsze wyniosłaby coś koło 5-10 tys. zł, czyli górnolotny sprzęt. W nowych rowerach mamy hydraulikę, pneumatykę i elektryka coraz bardziej się wdziera, do tego okresy serwisowe robią się śmiesznie krótkie. Nie można dzisiaj kupić już nowego porządnego roweru, na który nie trzeba by dosyć często dmuchać i chuchać by działał w pełni sprawnie. A co jest najlepsze to większość serwisów nie jest w stanie wszystkiego ogarnąć sama, np hydrauliki czy zawieszenia. Kiedyś myślałem, że jak będzie jakaś katastrofa i wszystko zawiedzie to przynajmniej porządnym rowerem będę mógł się nadal sprawnie przemieszczać, ale tak raczej nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2018 Wydaje mi się że przesadzasz i to mocno. Żeby amortyzator czy hamulce hydrauliczne "zdechły" naprawdę trzeba się postarać, nic samo z siebie się nie rozpada. Interwał serwisowy 50h jest zabezpieczeniem producenta, zwłaszcza jeżeli amortyzator pracuje w ciężkich warunkach. Mogę się założyć że w warunkach w jakich działa amortyzator używany przez przeciętnego kolarza taki interwał można mocno przeciągnąć. No i jest jeszcze druga strona medalu. Wszyscy chcą lekkie komponenty, tyle że ciężko jest pogodzić lekkie z trwałym i bezobsługowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 30 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2018 W dniu 26.11.2018 o 19:01, phoe napisał: Amortyzator, który chcesz zrobić służy do DH, ma on grubsze golenie itp, aby też miał większa wytrzymałość. Jak ty chcesz wideł do DH zrobić na bazie XCT i jego goleni 30mm? goleń 28mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2018 Ten temat to może przenieście na dział Druciarstwo bo czytając to tylko tam się nadaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 30 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2018 Kiedyś były amortyzatory do dh 28mm golenie i starczało a teraz 34mm za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2018 Średnica to nie wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 30 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2018 Godzinę temu, PowerV3 napisał: Kiedyś były amortyzatory do dh 28mm golenie i starczało a teraz 34mm za mało. Który to amortyzator dedykowany do DH kieeeedyś miał takie golenie? S monster, Junior, Boxxer, Shiver? a może Stratos, Henebrink, Bergman? Zapewne starszy od Ciebie sherman którego jeszcze mam, ma golenie 32mm... wywalenie się na murku pod blokiem i zdarcie skóry z łokcia przy robieniu wheele nie robi z nikogo downhillowca, tak samo jak dwie półki w rst 381 nie robi z niego widelca do dh (swoją drogą w ogóle nie robi z niego amortyzatora) Kiedyś RS wypuściło SID'a na dwie półki on chyba miał golenie 28,6 :)))))))) 100mm dwupółka w sumie to nic nie ważył... i do niczego się nie nadawał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.