Bartek720 Napisano 26 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2018 Witam od jakiegoś czasu męczy mnie może głupe lecz ciekawe pytanie. Otóż czy gdybyśmy mieli dolne lagi od xct i kupili górne lagi i resztę bebechów to czy dałoby się to jakoś spasować? (chodzi o stworzenie jak najtańszym sposobem amortyzatora dwupółkowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 26 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2018 Zamiast robić z pseudo amortyzatora dwupolke zbij to do 300, wyjmij amor https://www.olx.pl/oferta/rower-marin-full-suspension-down-hill-enduro-CID767-IDa5Cdf.html#2ae156cb23 http://rowery.zbooy.pl/delta.html Zrób sam serwis i masz 127 mm dwupółkę z tlumieniem, dość żywotny amor i lekki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 26 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2018 Amortyzator, który chcesz zrobić służy do DH, ma on grubsze golenie itp, aby też miał większa wytrzymałość. Jak ty chcesz wideł do DH zrobić na bazie XCT i jego goleni 30mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 26 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2018 Jak dobrze pokombinujesz to zrobisz taki amortyzator. Ale jeszcze szybciej stracisz niestety na nim zęby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2018 I co według autora da ta mityczna "dwupółka"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 (edytowane) Te dolne golenie XCT szlak trafi. Edytowane 27 Listopada 2018 przez PowerV3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 Jest dwupolka? = jest Jest bycza waga? = jest Ma golenie 28.6 mm= ma Ma nikczemny na to skok = ma https://gewichte.mtb-news.de/product-9643/rst-federgabel-461-dh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 Kultowy wyższa polka to hi5 a później najwyższa to delta xl ( ten w marinie z mojego linka ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 Aaaaa tam, absolut od nich to byla Sigma. A zapomniales dodac o calej serii MOZO jak jeszcze bylo pod RST, MOZO Pro do 4,5" skoku. Sprezyny od Simsona i cwierc sceny DH w polowie lat 90 na tym latalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 (edytowane) Mozo comp i pro to chyba dwupólek nie miały ( albo nie pamiętam ) ? O sigmie zapomniałem, ale nie widziałem jej na żywo nigdy mozo pro 4.5 ( retro urban dh albo dirtówka/dual slalom ) Edytowane 27 Listopada 2018 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 Chyba jednak było mozo dwupółkowe..., było też cos niżej pozycjonowanego od 461 - 381 xe. Sigmy też na oczy nie widziałem ale taką alfalfa xl się bawiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 (edytowane) No proszę... a jednak Niżej niż 461 było trochę tego 381 dh, 281 dh i jeszcze chyba inne. Ale od hi5 w górę miały tłumienie dopiero. Edytowane 27 Listopada 2018 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Te wszystkie 381, 461 nie wspominajac o nizszych , np. 181, to w wersjach dwupolkowych o ile dany model wystepowl, to byl absurd. Waski rozstaw goleni, golenie 26.8 a w wyzszych modelach 28.6mm.... No i precyzujac, mialy nizsze modele tlumienie, ale powietrzne i dzialalo to jedynie na duzym strzale, Mozo to juz bylo cos AlfaAlfa byla normalnie w zawodach europejskich DH, a na Sigmie w Pucharze Grundiga DH w latach 90 latal jakis Niemiec o ile dobrze pamietam z pierwszej 10 czy 15 zawodnikow. Ostatni na jakim jezdzilem to Zeta TL, nastepca MOZO....., kupa sentymentu zostala. A patrzac, tu -https://www.rstsuspension.com/en/ to calkiem dobrze sobie radza. Sam ten temat pociaglem, ale polecial sporo dalej niz zalozyciel sobie zalozyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Heh a dzisiaj jak się nie ma goleni 36 to w DH się połamie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Heh, kiedyś były 28,6 nawet w ostrym zastosowaniu i latali nawet na tym i sprzęt i ludzie żyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Bo kto takich czasów nie pamięta...to karmi się tylko marketingową papką. Oczywiście postęp który nam wciskają jest w większości w założeniach dobry, ale w większości wyciska z nas kasę jak cytrynę ;-(( Trza umieć się w tym wszystkim jakoś znaleźć. Jakości Bomberów i tak nie pobije żadna współczesna konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Jaksc Bombera pobil kazdy wspolczesny amor klasy Enduro/DH. Byly ultra proste, otwarta kapiel, ciezkie, w cholere ciezkie, ale pancerne. Przez to, ze proste to i niezawodne. A tlumiki....., cuz, te najprostsze, to szkoda slow, te najlepsze to adaptacja moto, ale i tak sa lepsze dzis konstrukcje. Natomiast wydaje mi sie, ze nie az tak, ze przecietny obywatel siada i jest WOOOOOOOOOOOOOOOOW!!, ale przeskok jakosciowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Po ile takie. To zamontuje do starego roweru albo nie bo wyjdzie choper i główke rame i rame rozwali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Godzinę temu, shotgun napisał: Byly ultra proste, otwarta kapiel, ciezkie, w cholere ciezkie, ale pancerne. Mój Bomber z1 ważył 1,8 i był praktycznie bezobsługowy. Dzisiejsze amory trzeba non stop serwisować. Jakość pracy może nieco lepsza, ale grzebania kupa. Olej w Bomberze wymieniałeś raz na ..... wszystko było utopione w oleju. Nic się nie wycierało. Stalowa fedra przyjemnie liniowo pracowała. Było i się nie wróci. Chłopaki którzy męczą dalej 26 mają Bombery po 15-18 lat- rozbierasz a tam żadnego zużycia. Nie ma luzów..... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Bo w kąmpieli olejowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 To juz nie wroci i nie wrocilo, co widac tu. https://www.vitalmtb.com/product/guide/Forks,33/Marzocchi/Bomber-Z1,22599#product-reviews/3318/expand Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Cóż szkoda tylko że to bebechy z foxa z M na lagach. Nie ma już pełnej kąpieli ;-((( więc grzebać trza dalej. Ale miło jak Fox po przejęciu Marzocchi nie ubił do końca marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Właśnie da się kupić obecnie jakiś nowy amor z kąpielą olejową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Chyba Boss jeszcze takie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 (edytowane) Moim zdaniem amory z tamtej epoki, poza pewnymi wyjątkami, były zrobione tak jak być powinny np. anoda twarda jak w motocyklu. Dzisiaj to są takie zabawki/pierdziawki, w których głównie chodzi o to, żeby wyglądały. Aspekty wizualne wspiera marketing okraszony "cudownymi" technologiami (zawsze jak wymieniam to słowo w związku z amorami to przychodzi mi na myśl technologia Air Guide znana z RSów ;)). Edytowane 28 Listopada 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.