Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć 

 

Zastanawiam się nad zmianą hamulców. Jazda rekreacja, rower 29", żadnych zawodów, moja waga 100. Czy warto dopłacać do radiatorow czy lepsza tarcza lepiej odprowadzić ciepło. Czy to nie jest przereklamowany gadżet? 

Napisano

Jeździsz po górach? Rekreacja to znaczy wolne przejażdżki czy zdarzają się też ostrzejsze zjazdy?

Napisano

To jeżeli budżet pozwala to ja bym się zastanowił nad radiatorami + dobrymi tarczami.

Natomiast jeżeli nie masz zamiaru zmieniać stylu jazdy a aktualnie nie występuje przegrzewanie hamulców to ja bym się zastanowił czy warto.

Napisano

Nigdy w starym rowerze nie mialem z tym problemu. Ale teraz jeśli już kupuje nowy rower to chciałbym kupić to co trzeba bez konieczności późniejszych modyfikacji. Myślałem nad slx, chyba że coś innego polecicie. Może nawet inny producent. Zależy mi na łatwej obsłudze serwisowej. Braku problemów z odpowietrzaniem i tym podobnych problemów. 

Napisano

NIe mam, nie potrzebuje. Predkosci czasami bardzo duze i gory i asfalt, waga nawet wieksza i problemow nie mam. Hample SLX 675, lacznie z tarczami. Faktycznie czasem po zjezdzie smierdzi z zaciskow a tarcza ma rozne kolory, ale problemow zero.

Napisano (edytowane)

Na początek lepiej założyć większe tarcze, jeżeli fabrycznie są np.160. Poza tym, do każdego zacisku MTB Shimano od Deore M615 wzwyż możesz wsadzić klocki z radiatorami.

 

Edytowane przez radomir82
Napisano

W zestawie w rowerze mam mt500. Tarcze 180/160. Myślałem aby od razu zdemontować i założyć coś lepszego. W starym miałem elixir 3 i dawały radę. Niestety dramat z obsługą i serwisem był. 

Napisano

Ja w Guidach wymieniłem klocki fabryczne na te z radiatorami. Po prostu jakaś porażka, odczuwalnie mniejsza siła hamowania i hamulec strasznie śmierdzi, także czy warto brać z radiatorami to zależy od wielu czynników.

  • Mod Team
Napisano
13 godzin temu, poliglota napisał:

Myślałem nad slx, chyba że coś innego polecicie. Może nawet inny producent. Zależy mi na łatwej obsłudze serwisowej. Braku problemów z odpowietrzaniem i tym podobnych problemów.

Na Góry Sowie w zupełności wystarczą SLXy plus dobre tarcze i dobre klocki. Fabryczne ,żywiczne możesz dać na półkę. Jeśli chcesz wymienić na coś lepszego to musisz się liczyć ze sporymi kosztami ( od 800 pln do góry ). Przy normalnym jeżdżeniu radiator to gadżet ( miałem w XT przez miesiąc, założyłem inne klocki bez radiatorów i nie zauważyłem jakichkolwiek problemów z odprowadzeniem ciepła ) .

Napisano

Możesz podejść do tematu nieco kreatywnej.  Klamki w mt500 są równie dobre jak w xt, za to zaciski klasy alivio juz nie... Jeżeli brakuje Ci mocy kup na przód sam zacisk br-mt520  Będzie mocniej niż jakbyś oba hamulce zmienił na XT z radiatorami. 

Napisano (edytowane)

Juz wybrałem M7000 z radiatorem za 109 zł wraz z klockami. Pytanie czy podłączenie przewodu podejdzie. 

Edytowane przez poliglota
Napisano (edytowane)

Mocowanie w klamce jest takie samo we wszystkich współczesnych Shimano, natomiast cena samego przewodu nie jest zachęcająca.

Ja na Twoim miejscu skłaniałbym się w kierunku zacisku MT520, nie będziesz musiał kombinować z przewodami, banjo etc.

 

Edytowane przez radomir82
Napisano

Lepszego zacisku niż 520 nie złożysz (bez wymiany przewodu). Zacisk możesz spokojnie zmienić na 520 bo sztywność przewodów 59 czy 90 ma znaczenie jak zeszłoroczny śnieg. Z połączenia taniej klamki 500 taniego przewodu 59 i zacisku 520 wyjdzie zestaw przy którym XT może się schować. 

Napisano (edytowane)

Dla jasności - możesz sobie kupić końcówkę banjo do jakiego chcesz przewodu i założyć nawet zacisk XTR, tyle że to wszystko bez sensu. Nie masz jeszcze tego roweru a już wiesz jak będą się hamulce sprawowały? Po drugie, zawsze lepiej zacząć od większej tarczy, założenie czterotłoczkowego zacisku do tarczy 160mm i tak nie ma większego sensu. 

Edytowane przez radomir82
Napisano

Ja też polecam założenie większej tarczy zamiast klocków z radiatorem - raz, że ciężej przegrzać (sprawdzone). Dwa, że większa siła hamowania, dzięki czemu można lżej zaciskać klamkę (co na długich zjazdach ma ogromne znaczenie). Trzy, nie będzie potrzeby przepłacania za klocki z radiatorami :) 

Jedyne negatywne skutki jakie możesz zauważyć, to większe wygięcie sztućca przy hamowaniu.  

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...