poliglota Napisano 24 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 Cześć Zastanawiam się nad zmianą hamulców. Jazda rekreacja, rower 29", żadnych zawodów, moja waga 100. Czy warto dopłacać do radiatorow czy lepsza tarcza lepiej odprowadzić ciepło. Czy to nie jest przereklamowany gadżet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 Jeździsz po górach? Rekreacja to znaczy wolne przejażdżki czy zdarzają się też ostrzejsze zjazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 24 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 Mieszkam w górach. Jedlina, gluszyca, walim. Zjazdy są spore. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 To jeżeli budżet pozwala to ja bym się zastanowił nad radiatorami + dobrymi tarczami. Natomiast jeżeli nie masz zamiaru zmieniać stylu jazdy a aktualnie nie występuje przegrzewanie hamulców to ja bym się zastanowił czy warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 24 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 Nigdy w starym rowerze nie mialem z tym problemu. Ale teraz jeśli już kupuje nowy rower to chciałbym kupić to co trzeba bez konieczności późniejszych modyfikacji. Myślałem nad slx, chyba że coś innego polecicie. Może nawet inny producent. Zależy mi na łatwej obsłudze serwisowej. Braku problemów z odpowietrzaniem i tym podobnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 Jak myślisz o SLX to już dorzuć kilka groszy i kup XT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 NIe mam, nie potrzebuje. Predkosci czasami bardzo duze i gory i asfalt, waga nawet wieksza i problemow nie mam. Hample SLX 675, lacznie z tarczami. Faktycznie czasem po zjezdzie smierdzi z zaciskow a tarcza ma rozne kolory, ale problemow zero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 24 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 (edytowane) Na początek lepiej założyć większe tarcze, jeżeli fabrycznie są np.160. Poza tym, do każdego zacisku MTB Shimano od Deore M615 wzwyż możesz wsadzić klocki z radiatorami. Edytowane 24 Listopada 2018 przez radomir82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 24 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 W zestawie w rowerze mam mt500. Tarcze 180/160. Myślałem aby od razu zdemontować i założyć coś lepszego. W starym miałem elixir 3 i dawały radę. Niestety dramat z obsługą i serwisem był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 24 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 Ja w Guidach wymieniłem klocki fabryczne na te z radiatorami. Po prostu jakaś porażka, odczuwalnie mniejsza siła hamowania i hamulec strasznie śmierdzi, także czy warto brać z radiatorami to zależy od wielu czynników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 24 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 Głównie od jakości samych klocków, polecam markowe klocki a nie jakieś noname. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 25 Listopada 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 13 godzin temu, poliglota napisał: Myślałem nad slx, chyba że coś innego polecicie. Może nawet inny producent. Zależy mi na łatwej obsłudze serwisowej. Braku problemów z odpowietrzaniem i tym podobnych problemów. Na Góry Sowie w zupełności wystarczą SLXy plus dobre tarcze i dobre klocki. Fabryczne ,żywiczne możesz dać na półkę. Jeśli chcesz wymienić na coś lepszego to musisz się liczyć ze sporymi kosztami ( od 800 pln do góry ). Przy normalnym jeżdżeniu radiator to gadżet ( miałem w XT przez miesiąc, założyłem inne klocki bez radiatorów i nie zauważyłem jakichkolwiek problemów z odprowadzeniem ciepła ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 Możesz podejść do tematu nieco kreatywnej. Klamki w mt500 są równie dobre jak w xt, za to zaciski klasy alivio juz nie... Jeżeli brakuje Ci mocy kup na przód sam zacisk br-mt520 Będzie mocniej niż jakbyś oba hamulce zmienił na XT z radiatorami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 Super pomysł. A jak jest z kompatybilnoscią zacząć zacisków różnych klas ? Przewody podejdą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 (edytowane) Juz wybrałem M7000 z radiatorem za 109 zł wraz z klockami. Pytanie czy podłączenie przewodu podejdzie. Edytowane 25 Listopada 2018 przez poliglota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 Nie podejdzie, musisz mieć przewód z banjo, poza tym w mt500 masz słabe przewody BH59, w slx są fabrycznie sztywniejsze przewody BH90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 Cholera, a myślałem że koniec szukania. Przewody się gotowe kupuje czy przycina i zaprawia? Czy nowy przewód znowu podejdzie pod klamkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 (edytowane) Mocowanie w klamce jest takie samo we wszystkich współczesnych Shimano, natomiast cena samego przewodu nie jest zachęcająca. Ja na Twoim miejscu skłaniałbym się w kierunku zacisku MT520, nie będziesz musiał kombinować z przewodami, banjo etc. Edytowane 25 Listopada 2018 przez radomir82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 A najwyższy model zacisku na pasujący przewód. Chyba że przewód majątku nie kosztuje to lepszy wezmę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 Na chwilę obecną to będzie Deore, BR-M6000, sam przewód BH90 to coś koło 75zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 Lepszego zacisku niż 520 nie złożysz (bez wymiany przewodu). Zacisk możesz spokojnie zmienić na 520 bo sztywność przewodów 59 czy 90 ma znaczenie jak zeszłoroczny śnieg. Z połączenia taniej klamki 500 taniego przewodu 59 i zacisku 520 wyjdzie zestaw przy którym XT może się schować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 (edytowane) Dla jasności - możesz sobie kupić końcówkę banjo do jakiego chcesz przewodu i założyć nawet zacisk XTR, tyle że to wszystko bez sensu. Nie masz jeszcze tego roweru a już wiesz jak będą się hamulce sprawowały? Po drugie, zawsze lepiej zacząć od większej tarczy, założenie czterotłoczkowego zacisku do tarczy 160mm i tak nie ma większego sensu. Edytowane 25 Listopada 2018 przez radomir82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 Tez powoli dochodze do podobnego wniosku. Na zakupy zawsze będzie czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Ja też polecam założenie większej tarczy zamiast klocków z radiatorem - raz, że ciężej przegrzać (sprawdzone). Dwa, że większa siła hamowania, dzięki czemu można lżej zaciskać klamkę (co na długich zjazdach ma ogromne znaczenie). Trzy, nie będzie potrzeby przepłacania za klocki z radiatorami Jedyne negatywne skutki jakie możesz zauważyć, to większe wygięcie sztućca przy hamowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 28 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Na przodzie mam 180 z tyłu 160. Więc tylko tylna mogę zmienić na 180. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.