Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Podczas dłuższych zjazdów klamka tylnego hamulca zapada się, skuteczność hamowania gwałtownie spada, po chwili, wszystko wraca do normy, podpompowanie klamką jakby pomaga. Komplet hamulców SLX BR/L-M675+klocki półmetaliczne Zeit bez radiatorów, tarcze Shimano SM-RT76. Czy to będzie chwilowy fading, czy gdzieś zostało w układzie powietrze i z powodu temperatury skutki zapowietrzenia wzmagają się? Brak jakichkolwiek wycieków.

Napisano

Odpowietrz hamulce zgodnie z procedurą Shimano. 

Z przodu tego nie ma? Teoretycznie przód jest bardziej obciążony i to ten hamulec powinien pierwszy puścić.

  • Mod Team
Napisano

W zasadzie przy niedomaganiu hamulca zaczynam od odpowietrzenia. Jak to nie pomoże to szukam dalej.

Jak jakiś bąbel się błąka po przewodach to może bruździć.

Napisano

Podejrzewam że kolega ma na myśli moment gdy klocki są już bardzo zużyte i zaczyna brakować oleju w zbiorniczku wyrównawczym.

Pamietaj że odpowietrzanie robi się na maksymalnie schowanych tłoczkach.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ponownie odpowietrzone i dalej klamka po kilku pompnięciach robi się twardsza. Więc prośba o odpowiedź na kila pytań, dla wielu z Was zapewne oczywistych ale niestety nie dla mnie.

1. Czy można odkręcić i ponownie zakręcić ten sam zestaw oliwka i nabity wkład w przewodzie? Bez ruszania wkładu i skracania. Pytam bo chyba bardzo delikatnie cieknie przy klamce chyba po skróceniu i chcę odkręcić i obejrzeć, a następnie ewentualnie dokręcić mocniej.

2. Podczas skracania przewodu, po założeniu oliwki, nabiciu wkładu, wystarczy wcisnąć przewód w klamkę i dopchnąć śrubą oliwkę i zakręcić? Czy trzeba tak kombinować  jak w manualu Shimano z wymiarem 2 mm przed oliwką(patrz grafika)?  

3. Co może być przyczyną nieszczelności przewodu przy klamce?

Lewy przewód skróciłem i jest ok. 

image.png

Napisano

1. Można spróbować, ale ja nigdy nie próbowałem.

2. Dwa razy skracałem przewód w SLX'ach i nawet nie wiedziałem o tych 2 mm. Suchutko jest.

3. No, na ten przykład oszczędzanie jak w punkcie 1. Ale i inne przyczyny z pęknięciem klamki, czy przewodu. Generalnie dobrze założona oliwka powinna uszczelnić układ.

  • +1 pomógł 1
Napisano

1. Ja w swoich hamulcach odkręciłem raz przewód i przykręciłem ponownie. Wycieku nie było, ale możliwe, że dokręciłem mocniej i się uszczelniło. W nieskończoność tak się nie da, więc jak teraz masz już dość mocno dokręcony to może się okazać, że oliwka nie będzie już miała jak uszczelnić układu.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Wywalić i kupić normalny hamulec. A tak na serio, w swoim 785 mam podobnie, jak trochę popracuje to ni z gruchy, ni z pietruchy skok klamki wydłuża się, przesuwa się też moment w którym łapią klocki. Znajomy miał to samo właśnie w 675, nowych slx 7000 też. Dla mnie wybitnie denerwujące i niedopuszczalne, ale niektórym to pasuje. Dla porównania najtańsza magura mt2 ani razu nie miała takiego humoru.

Napisano

Nie stwierdziłem jakiegokolwiek wycieku. Odpowietrzyłem solidnie pełną procedurą, nawet zdjąłem zacisk i ułożyłem go z przewodem prawie jak przedni żeby lepiej bąble poszły w górę. Dziś podczas jazdy to samo, chwila mocniejszego hamowania i muszę klamki przycisnąć niemal do gripów z bardzo dużą siłą żeby "skutecznie hamować", w zasadzie blokować tylne koło. Za chwilę wraca wszystko do normy. Na postoju, jak powoli klamkę wciskam to a każdym razem skok jest taki sam. Jak kilka razy podpompuję klamka rośnie o ok, 7-10 mm, po kilku sekundach znowu spada do pozycji wyjściowej. Pozycja wyjściowa jest ok, dopóki nie okazuje się że jednak rośnie jw. Klamka przednia w ogóle niema tej przypadłości??? Co można jeszcze zrobić?

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Ja też mam problem z tylną dźwignią w M7000. Hamulce mam od roku i sporo przeszły. Podczas przekładania hamulców do nowego roweru musiałem odkręcić przewód z pompy, żeby puścić go w ramie. Od tamtej pory po złożeniu wszystkiego klamka pracuje miękko. Przy pierwszym naciśnięciu ugina się dość głęboko, później przy wolnym wciskaniu chodzi normalnie, podczas szybszego wciskania mocno twardnieje. Odpowietrzałem i przepompowywałem płyn z 10 razy i nic. Może źle oliwkę założyłem ? Czy pompa już do wymiany ?

Napisano

Nowa oliwka i insert? Nie cieknie nigdzie?

Swoją drogą, wewnętrzne prowadzenie przewodu hamulcowego to poroniony pomysł.

Napisano

Jest lepiej. Przynajmniej klamka nie wchodzi tak głęboko i nie twardnieje po kilkukrotnym naciśnięciu. Szału niema, ale na razie nie kombinuję.

Jest jeszcze jeden problem. Klamka po puszczeniu wolniej odbija niż kiedyś. Dodatkowo przy końcu jest taki przeskok.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...