Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cóż , może lepiej oddać . Jeśli klejnoty opierasz na ramie tzn że jest już i tak za wysoka czyli w terenie , w górach niebezpieczna .  Kupiłeś rower z krótką ramą i jeśli lubisz się mocno pochylać to trzeba poszukać czegoś innego .  Siodełko czasem można trochę przesunąć poza ,,idealną" pozycję  ale to nic pewnego . Kolana prawdę powiedzą  po kilkunastu km jazdy . Mostka też nie można wydłużać w nieskończoność bo wpływa to na sterowność roweru . 10 cm to jeszcze rozsądna długość .

Aha , nie wiem co uważasz za ,,okolicę " ale we Wrocławiu można kupić rowery innych firm . W Jeleniej kiedyś też był niezły wybór .

Edytowane przez WaGiant
Napisano

Coraz więcej sklepów nie pozwala na jazdę próbną a przymiarki polagaja tylko i wyłącznie na określeniu wysokości klejnotów. Sporadycznie maja chęć na zamiany w osprzecie. Dodatkowo w tym modelu jest dobry stosunek ceny do jakości. Nie udało mi się niczego nawet w przybliżeniu podobnego upolować. Jazda będzie rekraacyjna, nic sportowego czy szalonego. Muszę to przetrawic 

Napisano

Zmierz jaki masz mostek , spróbuj z siodłem ( o 1 cm ? ) i naucz/przyzwyczaj się do zeskakiwania na udo . Z drugiej strony ( nie znam specyfikacji tego roweru ale ) jeśli przewidujesz rekreacyjną jazdę to osprzętu w najwyższej półki nie potrzebujesz . Fakt, że dobrego amora zawsze szkoda .

Napisano
8 godzin temu, poliglota napisał:

Nie. Pod sznurek kolano oska pedału. 

To cofnij i załóż dłuższy mostek. U mnie pomogło. Cube mają taką geometrię i trzeba się przyzwyczaić. Do ścigania się nie nadają, ale do rekreacji jak najbardziej.

Napisano
7 godzin temu, WaGiant napisał:

spróbuj z siodłem

Regulacja siodła nie służy do ustawiania odległości od kierownicy, tylko do ustawiania nóg / kolan względem korby / osi suportu...

Po pierwsze sprawdź, czy siodełko nie jest za nisko, bo tak to wygląda, aczkolwiek ciężko ocenić na zgiętej nodze. Po drugie spróbowałbym mostek 100mm. Po trzecie rama i klejnoty - to nie jest tak, że stajesz nad ramą i smyrniesz lekko klejnotami i uważasz, że dotykasz ramy. Stań nad ramą, nogi blisko siebie (podobnie, jak na pedałach) i unieś przednie koło do momentu, aż zacznie Cie rama lekko uciskać w kroku (podobnie, jak mierzy się przekrok). Zobacz ile podniosło się przednie koło. Jeżeli podnosisz je o co najmniej 10-15cm od ziemi zanim zaczyna być niekomfortowo na linii górna rura - klejnoty, to bym się mocno nie przejmował. 

Napisano (edytowane)

Obecna rama ma 19 cali i jest krótsza od mojej byłej 18 cali o 3 cm względem poziomego wymiaru siodło - śruba kapsla. Dodam że poprzednia rama była na kołach 26. Nie kumam dlaczego głównym powodem doboru ramy są jaja. Jeśli mamy ramę 19" na amorze 100 mm i ta sama rama na amorze 130 to teoria o jajkach ma się nijak. Czytałem artykuł na 1enduro i ilość parametrow ważnych przy doborze ramy jest ogromna. Za YouTube jest film chłopaków z dartmoor i nawet nie wspominają o takim parametrze jak przekrok jajek. Zakup roweru robi się coraz bardziej praca magisterska. Cholera jasna. Idę kombinowac. P. S. Nie dam rady podnieść koła. Nic nie mam luzu. 

Edytowane przez poliglota
Napisano

''Parametr'' rama - jajka to tylko kwestia Twojego bezpieczeństwa (a w zasadzie bezpieczeństwa Twoich klejnotów) na wypadek nagłego opuszczenia siodełka i konieczności zeskoczenia na ziemię będąc nad ramą roweru. To nie jest wyznacznik doboru ramy i sprawdza się w zasadzie głownie przy rowerach XC, bo trail, czy enduro to już inna bajka. Jeżeli w rowerze XC nie dajesz rady unieść koła ani o cm stojąc nad ramą to jest ona przeważnie zbyt wysoka i Twój nabiał będzie na kursie kolizyjnym z górną rurką w sytuacji awaryjnej. 

Tak, jak wspomniałeś - parametrów jest mnóstwo. Tak samo budowa każdej osoby jest inna. Ktoś może mieć długie nogi i krótki tułów i na krótkiej ramie Cube będzie idealnie a ktoś może mieć na odwrót - krótkie nogi i długi tułów i okazuje się, że krótka i wysoka rama to pomyłka. W obu przypadkach obie osoby mogą mieć identyczny wzrost a potrzebować ram o zupełnie innych parametrach. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Teoria o jajkach przy 29 " kole to bzdura. Ludzie dobierają za małe ramy i wywalona sztyca łamie komin po roku jazdy.

Cube ma specyficzny rozmiar- nie wiadomo czym się sugerować. Zazwyczaj trza brać rozmiar większy niż u konkurencji.

Napisano

Nie życzę Ci, żebyś musiał kiedyś zweryfikować tą bzdurną teorię w praktyce. Mało przyjemne. Tak, jak zostało już napisane - to, że ludzie dobierają za małe / za duże ramy wynika z tego, że kierują się jednym, czy dwoma parametrami a zmiennych jest cała masa. 

Napisano

eeee tam pitolenie. 

Mam 29 w xl przy 188 wzrostu i weryfikację mam na co dzień. Nie da się bezpośrednio przenieść doboru rozmiaru z koła 26 na 29 - bo główka ramy wisi znaaaacznie wyżej.  

Na tym forum panuje głupia zasada dobierania za małych i za krótkich ram.... a za chwile słyszymy że w ramie urwał się  komin ......bo sztyca 400 wyciągnięta jest do granicy. Fizyki nie oszukasz. 

Rama 29 zawsze będzie gdzieś na styku z kroczem w przekroku....... chyba że znajdzie się firma która zrobi ramę z 2 cm główką. 

Osobiście uważam że lepiej dobrać ramę na styk niż zbyt małą.... 

Napisano

Mamy ten sam wzrost. Jeżdżę na ramach 20-21'' na kole 29'' i nie miałem jeszcze nigdy ramy, której górna rurka nie dawałaby mi odpowiedniego luzu stojąc nad ramą :) Mówię oczywiście o MTB XC.  

Rama powinna być 'na styk' w którym miejscu według Ciebie? Reach? Stack? Standover? Nie ma czegoś takiego, jak rama 'na styk'. Rama albo jest właściwie dobrana, albo za mała, albo za duża. I kwestia za mała / za duża nie skupia się tylko na ilości wyciągniętej sztycy. Możesz mieć sztycę wyciągniętą w połowie a ramę dużo za długą albo za krótką. Więc gdzie ma być to 'na styk'? Czasami ktoś ma krótki tułów i długie nogi i będzie miał dużo wyciągniętą sztycę, jako kompromis związany z długością ramy.

Poza tym nie przypominam sobie historii z połamanymi kominami, które przewijałyby się regularnie na forum. Były jakieś akcje z Accent Peak, ale to chyba tyle co mi się kojarzy.  

Napisano

Jestem po testach i zamianie mostka na 10 cm. Niestety z innym kątem. Różnica chyba żadna odczuwalna. Jedynie co da się zauważyć to w starym mostku oś koła mam w jednej Lini z kierownica. Przy obecnym mostku rozjechal się ten wymiar. Siodło max do tyłu. Żadnych bolączek w kolanach czy plecach w oby wariantach. 

20181117_153148-1328x747.jpg

20181117_153204-1328x747.jpg

20181117_153157-1328x747.jpg

Napisano

Wg mnie jest ok, możesz sobie jeszcze w ramach eksperymentów obniżyć mostek poprzez przeniesienie podkładek. W moim przypadku jest wygodniej po obniżeniu. Druga opcja to obrócenie mostka na negatyw, teraz masz na plus, jeśli dobrze widzę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...