Awiator Napisano 15 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 Witam niedawno od ojca z piwnicy wykopałem stary rower który chciał bym odrestaurować. https://zapodaj.net/9b4b15de68002.jpg.html Ojciec twierdzi ,że był to Romet Wagant ale nie jestem do tego przekonany czy pomożecie w identyfikacji modelu ? w kuble z częściami dostałem osprzęt który jest firmy Shimano i podejrzewam że nie są to fabryczne montowane części. Oto zdjęcie ramy https://zapodaj.net/f4e91646459a1.jpg.html a to pozostałych części https://zapodaj.net/9f4a7cd66ed6b.jpg.html https://zapodaj.net/f12a84a31ab9a.jpg.html https://zapodaj.net/c4f734ff6a0f2.jpg.html https://zapodaj.net/f0c6f9223d0f3.jpg.html https://zapodaj.net/88552d988bcf4.jpg.html https://zapodaj.net/8ab854c073771.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 15 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 Jak koła 28 to może być Wagant, albo Orkan. Jeśli koła 27 to Mistral ( ale Mistrale miały 1 rzędową korbę ) Tyle na szybko z pamięci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Awiator Napisano 15 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 (edytowane) Też myślałem ,że to Mistral ale nie mam w tyłu mocowania na bagażnik tylko tą rurkę poprzeczną do hamulca. Koła to 27 x 1 1/4 Edytowane 15 Listopada 2018 przez Awiator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 15 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 Jednak Mistral. Ja miałem Mistrala jako dziecko ( byl trochę za duży ) i nie miałem bagażnika, choć to składany rower był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Awiator Napisano 15 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 Dziś porównywałem ramy ze zdjęć w necie, a co powiesz na ramę od Rekorda 10 ? też brak mocowania bagażnika brak uchwytu do pompki oraz kształt tego tylnego mocowania koła ma myślę identyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 15 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 Bardzo możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 16 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2018 Zważ ramę, zmierz rozstaw tylnych widelec i powiedz czy ma suport wkręcany? Wagant miał wbijany suport i był ciężki. ten to prawdopodobnie rekord/albatros/ ramy były takie same. Na główce masz rok wybity zrób foty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 16 Listopada 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2018 2 godziny temu, dovectra napisał: Wagant miał wbijany suport i był ciężki Ciężki owszem ale suport miał wkręcany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 16 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2018 Przepraszam, ale Wagant i Pasat miały suporty wbijane. Albatros miał wkręcany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 16 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2018 Godzinę temu, michuuu napisał: Ciężki owszem ale suport miał wkręcany. Michuuu, troszkę racji masz , ale teraz troszkę historii modelu. Od roku 1971 produkowano już pod marką romet , 2 modele (turystycznych kolarzówek, o identycznych ramach): - Rekord - (na wypasie czyli przerzutki favorit i głównie wersje 10 biegowe, były też 5-cio). Kolory ramy to głównie jasnozielony-metalic, zielony metalic, i czerwony. - Oraz model Albatros (biedniejszy), na przerzutkach rometa i tylko pięcio biegowy. W kolorze głównie zielony metalic. Charakterystyczne dla tych ram z okresu do 1976 roku były gwintowane mufy i polączenie rurek tylnego trójkąta za pomocą rureczek. W roku 1976 nastąpiła zmiana modeli i albatros został zastąpiony Wagantem (5 sp), a Rekord Wagantem -Sport (10 sp). W tym roku rzeczywiście jeszcze mogły występować mufy gwintowane w Wagancie ale połączenia tylnego trójkąta były z tłoczonej blachy. od roku 1977- do lat 90-tych miski suportu w Wagantach i nie tylko) były wbijane, a rury były coraz gorszej jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 16 Listopada 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2018 Teraz, dovectra napisał: W roku 1976 nastąpiła zmiana modeli i albatros został zastąpiony Wagantem (5 sp), a Rekord Wagantem -Sport (10 sp). W tym roku rzeczywiście jeszcze mogły występować mufy gwintowane w Wagancie ale połączenia tylnego trójkąta były z tłoczonej blachy. Ja pitolę ale jesteś obeznany z historią Rometa. Masz rację, miałem w rękach zabytek *77 w wersji Wagant-sport. Zieleń butelkowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 16 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2018 W modelu Sport była korba dwurzędowa, i był to bardziej wypasiony model , więc wkładano suporty od huragana, na miski wkręcane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Awiator Napisano 16 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2018 8 godzin temu, dovectra napisał: Zważ ramę, zmierz rozstaw tylnych widelec i powiedz czy ma suport wkręcany? Na główce masz rok wybity zrób foty. dovectra także: Rama waży 2,580 kg Rozstaw tylniego widelca 135 mm Gniazdo suportu posiada gwint Numer z główki 73151266 Dodam też ,że na spodniej części ramy znajduje się jedno gniazdo do pancerza linki oraz na tylnim prawy widelcu. Także jeśli się dobrze domyślam było to przygotowane pod tylnie przerzutki. Ponieważ gdyby była też przednia przerzutka to pod rama były by dwa gniazda prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 16 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2018 4 godziny temu, dovectra napisał: - Rekord - (na wypasie czyli przerzutki favorit i głównie wersje 10 biegowe, były też 5-cio). Kolory ramy to głównie jasnozielony-metalic, zielony metalic, miałem ;-))) Favoritki miały kółka przerzutki stalowe na konusach.... Korba miała pająk przykręcany do ramienia i na klin. Ech.... mój pierwszy poważny rower.... po Wigrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 W dniu 16.11.2018 o 19:16, Awiator napisał: Rama waży 2,580 kg Czyli tyle ile nowy Surly LHT w tym rozmiarze. W dniu 16.11.2018 o 19:16, Awiator napisał: Rozstaw tylniego widelca 135 mm - 135 mm ktoś rozgiął, oryginalnie było 130mm ale nie szkodzi te ramy maja dużą tolerancję. W dniu 16.11.2018 o 19:16, Awiator napisał: Dodam też ,że na spodniej części ramy znajduje się jedno gniazdo do pancerza linki oraz na tylnim prawy widelcu. Także jeśli się dobrze domyślam było to przygotowane pod tylnie przerzutki. Ponieważ gdyby była też przednia przerzutka to pod rama były by dwa gniazda prawda ? - tak , czyli to - Kormoran, lub albatros, rekord miał dwie przerzutki W dniu 16.11.2018 o 19:16, Awiator napisał: Numer z główki 73151266 Czyli rok 1973 dziura na mufie (pod kable) sugeruje Kormorana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Awiator Napisano 21 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 Bardzo dziękuję za pomoc teraz nie będę się bał ,że na mieście ktoś mnie opluje za to ,że źle okleiłem rower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.