Skocz do zawartości

[Opony] Zakup opon o niskich oporach toczenia


Timeslave

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Poszukuję opon w rozmiarze 28" x 1,5" gładkich o niskich oporach toczenia, ale z bieżnikiem z możliwością jazdy po deszczu. Obecnie mam na oku Schwalbe Marathon Racer, ale widzę że są mało dostępne w sklepach internetowych. Czyżby jest jakiś nowy ich następca ? Proszę o doradztwo również jakie opony można kupić z niskimi oporami toczenia.... Są może gdzieś dostępne tabele z danymi które opony mają niskie opory toczenia ?

 

Dziękuję bardzo.

Napisano
16 godzin temu, Alsew napisał:

https://www.bicyclerollingresistance.com/ 

Nie bardzo przekonują mnie takie testy

Im więcej opon mam zaliczonych, tym bardziej jestem przekonany, że mają coś nie halo z procedurami testowymi ;)

Zanim kupiłem zwykłe mezcale przejechałem 140 km na g+, jeśli ktoś twierdzi, że ten mezcal ma na asfalcie podobne opory toczenia do zwykłego marathona, to znaczy, że nie kocha swojej mamy.

 

Napisano
30 minut temu, wojtasin napisał:

Im więcej opon mam zaliczonych, tym bardziej jestem przekonany, że mają coś nie halo z procedurami testowymi ;)

Bo to jest taka ściema...:whistling: Moutain King ma takie same opory toczenia jak Maxxis Ikon 3C MaxxSpeed TLR, i ma mniejsze opory od Kendy SBE i Vittoria Aka :rolleyes: To ciekawe dlaczego na zawodach XC nikt nie jeździ na Mountain Kingu skoro daje tyle przyczepności przy tak małych oporach?

Napisano

Mountain King daje dużo przyczepności? Testy w laboratorium, a używanie opony w naturalnych warunkach to dwie różne sprawy. Mam opony Specialized Fast Trak, które są jeszcze ciut lżejsze i mają jeszcze trochę mniejsze opory toczenia od Mountain Kinga. Obydwie te opony robią się bardzo niebezpieczne przy minimalnej wilgotności podłoża i do tego bardzo łatwo je uszkodzić. Dla tego w XC ludzie nie często je wybierają. Czasem warto mieć ciut cięższy rower, który lepiej się prowadzi, a ryzyko kapcia, którego mleko nie zaklei jest mniejsze.

Napisano
Godzinę temu, Ilia napisał:

Mountain King daje dużo przyczepności?

Daje! W kamienistym terenie i luźnym podłożu, a że na asfalcie nie daje... Nie do tego ta opona, sama nazwa mówi wszystko.

Godzinę temu, Ilia napisał:

Testy w laboratorium, a używanie opony w naturalnych warunkach to dwie różne sprawy.

To po co tak właściwie te testy? Pytanie retoryczne, też tak uważam:rolleyes: 

Napisano

Schwalbe podaje dla swoich opon podstawowe informacje, w tym opory toczenia, przyczepność na asfalcie i w terenie. Można wybrać filtr z odpowiednim parametrem. W ten sposób jeżeli zaznaczymy, że opory toczenia mają być na 6 punktów (najwyżej w skali Schwalbe), dostajemy wynik: https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/schwalbe-g-one-speed.html

Z moich doświadczeń wynika, że ta punktacja Schwalbe jest dość miarodajna. Mam kilka par opon Schwalbe, w tym Marathon Racer (zwijane, już niedostępne) , również modele MTB Rocket Ron i Thunder Burt i wszystkie mają faktycznie małe opory toczenia (odczuwalnie niższe od innych które używałem).

Z ciekawych modeli Schwalbe jest jeszcze Marathon Supreme : https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-supreme.html sporo tańszy od g-one-speed, a parametry ma też całkiem fajne, np. tutaj jest w niezłej cenie : https://allegro.pl/schwalbe-marathon-supreme-28x1-40-700x35c-evoluti-i7535297013.html

Napisano

Przeanalizowałem katalog Schwalbe, wygląda że najlepsza oponą w rozmiarze 28" x 1,50" jest Schwalbe Marathon Racer. Dziękuje bardzo za informacje.

Napisano

Pod względem oporów toczenia są lepsze modele, te które podałem powyżej, ale biorąc pod uwagę również cenę, wagę opony i trwałość, to faktycznie Racery wypadają dobrze. Swoją drogą moje Schwalbe Marathon Racer 28x1,35 (wersja zwijana, czyli trochę lepsza niż obecnie sprzedawane drutowe) nie mają 35 mm (a tyle powinny mieć zgodnie ze specyfikacją), tylko 33 mm, tak więc trzeba też to brać pod uwagę, że opona będzie prawdopodobnie trochę węższa od deklaracji producenta. W przypadku Continentala różnice potrafią być jeszcze większe.

Swoją drogą z dostępnością Marathon Racer nie ma problemu, w CR mają : https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-racer-pd5753/?v_Id=34225

Napisano

Opona Schwalbe G-One Speed fajna, ale cenowo kosmos lekko ponad 200 zł za sztukę, to ponad 2 x więcej od Marathon Racer. Szukam opon o niskich oporach po zamianie z seryjnych Schwalbe CX Comp. Myślę że Racery będą OK, mają opory toczenia 5 / 6 w skali Schwalbe, natomiast CX Comp mają opory toczenia 3,5 / 6. Opony G-One Speed mają opory toczenia 6 / 6.

Napisano
27 minut temu, MikeSkywalker napisał:

A co jest nie tak z Contact Speed?

A jeździłeś na tej oponie? Podzielisz się wrażeniami? Wygląda mega interesująco i występuje w moim ulubionym rozmiarze 26x2,0:rolleyes:

Napisano

Moim zdaniem Continental Contact Speed też jest niezłym kandydatem, z tym, że do G-One to raczej nie ma co jej porównywać, inna liga.  G-one jest oponą zwijaną, o znacznie niższej wadze, z najlepszej jakości mieszanką OneStar Schwalbe. Jeżeli już, to można je porównać do Schwalbe Marathon Racer. Odnośnie oporów toczenia, to trudno wyrokować, sam kształt bieżnika jeszcze nie przesądza (przykładem są Schwalbe Rocket Ron, które mają bieżnik terenowy, a mimo to bardzo małe opory toczenia i to nie tylko w testach, mam te opony i potwierdzam). Natomiast wagowo Contact Speed wypada słabiej od Marathon Racer, o ponad 100 g na oponie, nie jest to mało.

Napisano

Za niższą wagą idzie wyższa cena, ot taki standard w branży rowerowej :)

@Alsew mam w jednym rowerze poprzednika czyli Sport Contact. Fajna, szybka, w miarę lekka, z tego co wiem nie zużywa się jakoś specjalnie szybko - (ja robię mało kilometrów tym rowerem).

Na pewno trzyma też lepiej niż Contact (chyba że coś zmienili bo mam Contact II i są kiepskie).

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...