Skocz do zawartości

[kółeczka przerzutki] 11z, Zielone, chińskie, aluminiowe, ładne


Borsuczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam kilka kompletów zielonych kółeczek przerzutek. 11 zębów. Łożyska wymienione na MGK 689 2RS ze smarem Fuchs Silkolene Pro RG2. Waga jednego kółeczka, to 10 gramów. Cena 30 zł za komplet, czyli 2 sztuki + koszt ewentualnej wysyłki. Wymiary montażowe:

Szerokość: 8 mm

Średnica otworu na śrubę:

6 mm bez tulejki

5 mm 1. tulejka redukcyjna 

4 mm 2. tulejka redukcyjna

bbbbb63dbee59115med.jpg

Jakiś czas temu szukałem sobie zielonych kółeczek do przerzutki. Jedyne jakie znalazłem, to oryginałki Aerozine i jakieś chińskie, marki której przeczytać nawet nie umiem, na Ebayu. Kupiłem jedne i drugie i zrobiłem porównanie. 

Aerozine oczywiście są wykonane ślicznie i gładko. Chińskie mają widoczne lekkie ślady po narzędziach. Ma to znaczenie? Absolutnie nie, widać to tylko z bardzo bliska. 

378fada905156c2fmed.jpg

2decd7c70221418dmed.jpg

Na obu kompletach przejechałem po 200 km. Tak wygląda zużycie samej zębatki

3e1af11156ce15afmed.jpg

51edbb418bc04356med.jpg

Widać, że te kółeczka są zrobione z dość dobrego materiału, nie zdzierają się mocniej od kilkukrotnie droższych markowych.

Aerozine są lekkie, koleś w opisie aukcji, na której je kupiłem napisał, że są bardzo lekkie. Nie bez powodu, mało jest w nich materiału. To oczywiście nie jest ich wadą, to jest po prostu wylajtowany produkt, taka jego specyfika. Chińczyki mają o wiele więcej mięsa. Kółeczko Aerozine po 350 km zrobiło się strasznie cienkie i nie wróżę mu zbyt długiego życia. 

ddfffb0989a3b036med.jpg

Test zużycia materiału zębatki wyszedł spoko, ale z porównaniem łożysk dałem ciała. Przekombinowałem. Napakowałem do łożysk smaru tyle ile się dało. W idealnych warunkach, czyli na przykład jakby rower był używany tylko na trenażerze to byłoby dobre, w warunkach miejskich i leśnych po tych 200 km łożysko było pełne szarej brei i nie kręci się już tak ładnie.

Wyciągnąłem, tego wnioski i to naprawiłem. Wszystkie łożyska rozkręciłem do, jak na rowerowe łożysko, wysokich obrotów, czyli kilkaset na minutę, żeby smar dostał się tam gdzie trzeba. Następnie z wierzchu zebrałem jego nadmiar do wysokości wianków. Teraz powinno być ok. 

e8fd7408440659e6med.jpg

Rozpisałem się o głupich kółeczkach po to żeby ktoś nie musiał kupować kota w worku, jak to zrobiłem ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz policzyć ile zębów mają u Ciebie kółeczka fabrycznie. Dam ci taki protip- zrób jakiś znaczek na jednym z ząbków i wtedy sobie kręć i licz, będzie łatwiej. Znalazłem na allegro jakieś kółeczka do tych przerzutek i mają 11 zębów, ale i tak lepiej policzyć, będzie wtedy pewność. Możesz jeszcze zmierzyć średnicę śruby w miejscu, w którym leży na nim kółeczko i szerokość kółeczka, w miejscu w którym jest ściskane przez obie połówki napinacza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku łożyska kółka Aerozine fabrycznie smaru nie było za wiele, a po tych 350 km nie ma go prawie wcale. 

9f8f9044944dc750med.jpg

Nie chodzą tak pięknie jak nowe, ale nie ma co porównywać do mojego w którym miałem nawalone do pełna smaru. Pewnie dzięki temu nie dostawał się brud i wszystko zostało nienaruszone. W swoich chińczykach zredukowałem ilość smaru. Pewnie trochę się wydostanie na zewnątrz i wystarczy wtedy to tylko wytrzeć z wierzchu i będzie dobrze. Jak smaru było nawalone w opór wyglądało to tak:

17fba978a84a51cfmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie tych kółeczek na allegro piszą, że pasują też do Alivio, a ja mam Alivio. Będą pasować, średnicę otworu sobie dopasujesz bo tam są dwie tulejki 5 i 4 mm średnicy wewnętrznej, nie pamiętam które u mnie pasowały. Będą pasować, jak nie to najwyżej mi je zwrócisz i oddam kasę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Mod Team

Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...