Skocz do zawartości

[tarcze] 203/180 na tył


zido

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem w innych tematach, ale nie znalazłem odpowiedzi na interesujacy mnie wątek. A więc mam rame kross sign ds 14" i mam w planach kupno hamulca tarczowego na tył. Im większa tarcza, tym mniejsze prawdopodobieństwo przegżania sie. Ale czy taka spora tarcza nie zaszkodzi ramie? Ponoć podczas hamowania jakaś energia naciśka na rame czy coś - tak mi mówił kumpel. Jak patrzyłem po gotowych rowerach to bywa różnie, ale przeważnie z tylu tarcza ma jakieś 120/160mm. Czy coś mi grozi,a raczej mojej ramie, czy kolega ściemniał? Prosze o odpowiedz <_< Przy okazji można podac model jakiś fajnych, tanich tarczówek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja waze blisko 100kg jezdze bardzo szybko i tarcza 160 zatrzymuje mnie w dowolnych warunkach. Oczywiscie hydraulik,wiec tarcza 180 to juz z reguly zbedny balast, a kumpel ma mech. winzipy i tez swietnie hamuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o rozmiar tarczy to najmniejsze jakie istnieją to 140mm ( nie wiem skąd wziąłeś to 120mm ) oferowane m.in przez Formule i Avida, ale czytając jaki masz sprzęt to raczej nie takie tarcze cię interesują ;) . Myśle że zastosowanie tarczy 180mm czy nawet 203mm nie zaszkodzi ramie, w końcu to rama do skakania i powinna być zaprojektowana tak aby wytrzymywać takie obciążenia. Inna sprawa czy tarcza 203 mm jest potrzebna na tyle ( czy osiagasz na zjazdach takie predkości że tarcze 160mm nie wytrzymują ), jeśli to twoja pierwsza tarcza to może zastanów się nad 160mm a w razie czego można po prostu dokupić większą tarczę.

 

Tanie tarczówki, zależy jak tanie :D ale przychodzą mi do głowy dwa modele :

1) Avid bb-5 + klamka Avid FR ( mechanik )

2) Shimano m-525 / m-535 ( hydraulik )

 

Spróbój dokładniej opisać swój styl jazdy, prędkości, hamulec przedni to wtedy dobierzemy rozmiar tarczy i odpowiedni model <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża tarcza z tyłu potrzebna jest tylko przy długich zjazdach, gdzie prawie cały czas używa się hamulca (kwestia przegrzania). Taka tarcza nie powinna zaszkodzić (bo przecież nawet na mniejszej zablokujesz koło, więc większej sily nie wygenerujesz). Czasami jest problem z włożeniem dużej tarczy, ponieważ może obcierać o widełki - były takie przypadki również w ramach, które niby są przeznaczone do ostrzejszego katowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram kolegów - większa tarcza się przydaje, szczególnie gdy mowa nie o xc a cięższych zastosowaniach.

Moim zdaniem 180mm tył i 203mm przód jest idealnym zestawem do długich zjazdów. Ale myślę, że 2 razy 180mm też da radę.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem na przodzie i tyle tarcze 203 i powiem szczerze nie mialem nic do zarzucenia nie przegrzewalo sie nic i smigalo jak nalezy :) niestety nie mozna 203 wlozyc do kazdej ramy bo moze ocierac o widly no ale 180 wtedy bedzie dzialac i mysle ze da rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej twierdze ,ze 160 spokojnie starczy chociaz przyznam,ze przy dlugich zjazdach /chodzi o Beskidy bo tam jezdze/ zdarza sie przegrzanie,wiec jesli masz wiecej kasy a waga Ci wisi bierz 180.

Ktos pisal,ze spalil 2 tarcze160,moim zdaniem nie umie hamowac i prosze sie nieobrazac bo takie sa fakty, a uzyskiwane szybkosci nie maja tu nic do rzeczy,sam jak pisalem jezdze szybko a waze duzo.Jesli chodzi o hamowanie "praktycznie tylko przodem",to byc moze chodzi mu o teren w miare plaski,bo jezeli wezme pod uwage w/w Beskidy,duzy czy bardzo duzy kat nachylenia,luzna nawierzchnia /kamienie,bloto.piasek,itp./,progi,bardzo duze korzenie a przytym duze szybkosci to zycze powodzenia...Jesli ktos to neguje,to prosze sie zastanowic.....,ktos slusznie zauwazyl,ze hamuje 2 hamplami, u mnie usredniajac w zaleznosci od wszystkich czynnikow stosunek przod-tyl to mniej wiecej 40-60%............................POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1. zalezy do czego ma byc tarcza !!

 

xc - 160 / 160 ewentualnie 180 / 160

enduro - 180/180 ewentualnie 203/180

ciezsze odmiany enduro ( fr i dh itp ) - 203/203

 

wg mnie to tak powinno wygladac i ze ktos spalil tarcze 160 to sie cale nie dziwie bo xc to nie bylo i tarcza 160 na moj gust byla tam kategorycznie za mala !! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... sporo mi to wyjaśniło :D

Chce wpakować tarcze na tył, ponieważ tylni vbrejk mi szwankuje, i tylnia obecz raczej częściej sie krzywi :D

A jak jeżdze... hmmm na razie miasto i las, ale w planach mam wypady w góry (wspominane beskidy) z większym wskazaniem na downhill niż uphill :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nastawiasz się na zjazdy pakuj przynajmniej tarcze 180 na tył abys sie kiedys nie zdziwił, ze nie masz hamulca kiedy bedzie go najbardziej potrzebował i niesłuchaj opinii shotgun-a bo widocznie nie zapier....ł jeszcze porzadnie w dół bez hampli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie nie sluchaj shotgun'a wal do przodu 180 a do tylu 160 powinna wystarczyc - a co do spalenia tarcz to chyba chodzi o mnie - i powiem ze chyba za malo najezdziles sie po gorach, zjazdy powyzej 5 km ostro przegrzewaja tarcze i nic na to nie poradzisz, no chyba ze tracisz cala frajde i co 500 m zatrzymujesz sie aby studzic tarcze :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie nie sluchaj shotgun'a wal do przodu 180 a do tylu 160 powinna wystarczyc - a co do spalenia tarcz to chyba chodzi o mnie - i powiem ze chyba za malo najezdziles sie po gorach, zjazdy powyzej 5 km ostro przegrzewaja tarcze i nic na to nie poradzisz, no chyba ze tracisz cala frajde i co 500 m zatrzymujesz sie aby studzic tarcze :?

 

180/180 !!!

 

160 na tyl mu sie spali

 

ewentualnie

 

203/180 :P

 

i to by bylo tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160 na tyl mu sie spali

 

Sory za OT ale nie ma takiego czegoś w rowerach jak tarcze wentylowane?Osobiście sie nigdy nie spotkałem.Bo o ile wiem to Shimano, Avid itp takiego czegoś nie produkują-przynajmniej masowo.Slyszał ktoś o czymś takim?Bo osobiście mnie to dziwi.Jak pisali przedmówcy na długich zjazdach rowery do XC gdzie tarcze nie przekraczają zazwyczaj 180mm mogą nie wytrzymywac.I co wtedy jak zabraknie hamulców przed zakrętem :025: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to normalne ze mozna sie oparzyc ... ale wiem bo porownywalem to na 2 tarczach -> hayes 203 i hayes 160 z czego 160 powiedzmy szczerze ledwo hamowala :) i wrazenia takie ze przy 203 stawalem o jakies 20 m wczesniej to tarcza nie nagrzewala sie tak mocno jak 160 :/ wniosek ? wieksza tarcza szybciej odprowadza cieplo wiec warto zalozyc wieksza ale bez przesady... do zywklego xc wystarczy 160 ale jak juz chcemy posmigac szybciej i bardzoej wyczynowo w trudniejszym terenie to 180 powinno byc ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... sporo mi to wyjaśniło :P

Chce wpakować tarcze na tył, ponieważ tylni vbrejk mi szwankuje, i tylnia obecz raczej częściej sie krzywi :P

A jak jeżdze... hmmm na razie miasto i las, ale w planach mam wypady w góry (wspominane beskidy) z większym wskazaniem na downhill niż uphill :D

Z wszystkimi /no prawie/ zarzutami sie zgadzam,lecz....po gorach tylko gorach mam zrobione ponad 30000km,a na trasach zjazdowych /Skrzyczne,Myslenice/ tez mijalem sporo ludzi /mnie tez mijaja nie zeby../wiec temat jest mi znany.Zgadza sie do zjazdow duze tarcze,ale JA NIE PISALEM o zjazdach a jesli ktos zaczyana swoja przygode z rowerem to moze mniejsze koszty =mniejsza tarcza..np.,moze powinien nauczyc sie czegos bo jazda po gorach jest jakby troszke inna niz po lesie..I zgadza sie bylo tak ,ze musialem sie zatrzymac bo jak ktos ujal "nie za......lam ma dol bez hampli',od tego mam umysl /wtedy kiedy go nie mialem,to wyrwalem 2 lata z zyciorysu i dlugi pobyt w Piekarach...../I zgadza sie po splunieciu na tarcze 180 slina odparowala z ssykiem ,a po dotknieciu tylu 160 stracilem linie papilarne na palcu,tez odparowaly.Jeszcae jednona Avidach BB krotko,bo krotko jezdzilem,ale nie widze sensu porownywac ich do luiski Magury.Mimo to szanuje WAS wszystkich i pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się podepnę do pytania o wymiary tarcz, ale do użytku we FR (hopki, triki itp, bez zjazdów) - na tył 160, ale na przód... czy trzeba zakładać 203, czy wystarczy 180mm? O przegrzanie raczej się nie boję, ale o chodzi o siłę hamowania (PS - będą zakladane do amora Magura Phaon, jeśli ma to jakieś znaczenie i prawdopodobnie skończy się na BB5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...