Skocz do zawartości

[suport kwadrat] Jak odkręcić zapieczony suport na kwadrat? - Patent


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, może komuś się przyda, bo ja się namęczyłem sporo, a w serwisie rowerowym też go nie mogli ruszyć i powiedzieli, że trzeba wycinać miski (robocizna w cenie ok. 150 pln).

Mi udało się za 2,35pln patent wymyśleć :D

Ale zacznę od początku... Suport na kwadrat, zapieczony, nie ruszany od 20-25kkm i gdzieś 8-10lat. 

Przy pierwszych próbach, klucz wyrobił wypustki w aluminiowych miskach, w serwisie zdarli do końca ;) Chciałem wybić oś jak polecili i przeciąć miski i przecinakiem potraktować, ale za miękkie i przecinak nic nie wniósł.

Mini_sup_1.jpg.bbfe2b0313de8c2926d423de5974c8ec.jpg

Zakupiłem więc w metalowym wzmacnianą śrubę M8 z drobnym gwintem i kilka podkładek (koszt 2,35pln). 

Włożyłem klucz w miskę z prawej strony ( od strony napędu, bo tu wypustki wyglądały trochę lepiej - nie zdążyłem potraktować przecinakiem), na śrubę 7, czy 8 podkładek i wkręciłem ją w ośkę, tak aby stabilnie trzymał klucz.

Mini_sup_2.jpg.55efaaedd0a41f8b3d293f997d9a5de4.jpg

Na klucz nastawny 60cm rurkę jako przedłużenie dźwigni:

Mini_sup_3.jpg.d6d355f5b8f64144313c862f5cca06f2.jpg

Chwilę mocowania się z suportem i puściło :) Suport był tak zapieczony w miskach, że przy okazji wykręciła się miska z lewej strony... i po kłopocie :miner:

Mini_sup_4.jpg.c6f9a0d06ebf53ef7d128c77a3a89179.jpg

PS. Trzeba tylko pamiętać, aby stopniowo wykręcać śrubę M8 z ośki, bowiem miska musi mieć miejsce na wykręcanie się z mufy suportowej.

PS2. Przed operacją psiknąłem w gwinty misek jakiś smarem penetrującym - słyszałem też o zalewaniu mufy odrdzewiaczem przez otwór podsiodłowy ale tego się nie odważyłem przepraktykować ;)

Może komuś się przyda metoda, bo ja długo namęczyłem się aby odkręcić to cholerstwo.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak kiedyś robiłem, tylko zamiast rurki wszystko złapałem w imadło za końcówkę i kręciłem całym rowerem :D. Wcześniej jeszcze wlałem pełno WD-40 przez rurę podsiodłową, poobracałem rowerem tak by wszędzie dotarł, zostawiłem na kilka godzin by mógł zadziałać i wtedy odkręcałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MikeSkywalker napisał:

Więc na jakiś kiepski trafiłeś

podobno to jeden z najlepszych na Dolnym Śląsku ;) tak mówią :D

ale kilka osób mi poradziło, abym wybił oś i rozciął miski - nikt nie poradził sposobu ze śrubą, więc mówię zamieszczę - może komus się kiedy przyda, żeby nie męczył się tak jak ja :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MikeSkywalker napisał:

Więc na jakiś kiepski trafiłeś.

Nie zgodzę się z Tobą. :D

Czasem lepiej odpuścić taką robotę. Ostatnio miałem przypadek że rura nie dała rady, palnik nie dał rady, młotek nie dał rady.

I... Imadło nie dało rady. Dobre solidne imadło pękło.

Kilka stówek w plecy.

 

Co do blokady to używam.

https://allegro.pl/przyrzad-super-b-do-podtrzymywania-klucza-suportu-i7509304792.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Imar napisał:

Imadło nie dało rady. Dobre solidne imadło pękło

A już myślałem, że tylko ja taki zdolny jestem. :D

Takie kwiatki najlepiej złapać na przednią ośkę z podkłądką/konusem, lub jak Imar – narzędzie od superb, a następnie odkręcać kluczem udarowym. No ale kto w domu ma taki klucz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Imar napisał:

Nie zgodzę się z Tobą. :D

Z tego co zrozumiałem to w serwisie zniszczyli miski do końca, więc odkręcali je bez przykręcenia klucza. No i gdyby oni pokazali takie rozwiązanie to autor by się nie chwalił swoim patentem. 

A to trochę trąca amatorką bo jak się przyrządu Super-B nie ma (nawet nie widziałem że takowy istnieje) osi i konusów nie brakuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że nie dodałeś, że to jest śruba drobnozwojowa, nie do dostania w zwykłym sklepie (u mnie w 3 sklepach nie mieli, nawet w motoryzacyjnym).

Dodaj do tego, że musi być ona odpowiednio długa (chyba z   5-10cm minimum), czyli klasyczna śruba trzymająca korbę nie wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, krzysiobal napisał:

Dodaj do tego, że musi być ona odpowiednio długa (chyba z   5-10cm minimum), czyli klasyczna śruba trzymająca korbę nie wchodzi w grę.

To akturat jest oczywiste, że musi być dłuższa od klucza do suportu, żeby mogła ten klucz przytrzymać.

4 godziny temu, krzysiobal napisał:

Szkoda tylko, że nie dodałeś, że to jest śruba drobnozwojowa

Masz rację, tam jest gwint M8x1. Takie śruby są raczej nie do kupienia w sklepach stacjonarnych, dlatego sam napisałem wcześniej, że najlepiej się sprawdzi przednia oś piasty. Używana w serwisie, to koszt 2-3 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 12.11.2018 o 02:17, krzysiobal napisał:

Szkoda tylko, że nie dodałeś, że to jest śruba drobnozwojowa, nie do dostania w zwykłym sklepie (u mnie w 3 sklepach nie mieli, nawet w motoryzacyjnym).

Napisałem ;)

W dniu 9.11.2018 o 14:45, endrzer napisał:

Zakupiłem więc w metalowym wzmacnianą śrubę M8 z drobnym gwintem i kilka podkładek (koszt 2,35pln). 

Zwykła kosztowała 20gr, a ta drobnozwojowa 2,10pln

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...