MikeSkywalker Napisano 9 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Powoli planuję przyszłoroczne rowerowe wydatki i dotarłem do tematu amortyzatora. Obecnie mam w fullu RS Sektora Silver RL Solo Air, 29 140mm skoku, piasta 110x10. Działa średnio, a przynajmniej nie zachwyca podczas jazdy. Kupiłem go tylko z powodu ceny - bo kosztował o połowę mniej niż Auron a uznałem że do mojej jazdy wystarczy. Mojej czyli szwendania się po okolicznych lasach, singlach, bez jakiś większych szaleństw. Ale dostałem amortyzator w którym tłumienie działa delikatnie mówiąc średnio a regulacje niewiele zmieniają. Nie ma porównania z Duroluxem RC2 którego miałem wcześniej. Jest sens coś w nim zmieniać czy lepiej zmienić go na inny? Parę osób poleciło mi Revelationa, i nie ukrywam chętnie kupiłbym amortyzator RS-a żeby mieć kąpiel olejową w dolnych goleniach, ale 2 tysiące za widelec nieco mnie przeraża. Suntour - sam nie wiem. AION jest ponoć bez szału, a Auron/DX to też prawie 2 tysiące złotych. Z zakupem mi się nie pali aż do wiosny. Ale fajnie byłoby ewentualnie koszta zaplanować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Można kupić obecnie Yari albo Pike'a w przyzwoitych pieniądzach (co prawda 650b+ ale koło 29 2,4" formalnie wejdzie). W piwnicy są też np. Fox rythm 34. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 9 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Jakie to są przyzwoite pieniądze? Widzę Yari za 1700zł, tyle byłbym w stanie wydać, pytanie tylko na ile będzie lepsze od Sektora a na ile gorszy powiedzmy od Revelationa/jakiegoś Suntoura za 2 tysiące. Bo niebezpiecznie zbliżamy się do tej kwoty. W temacie amortyzacji jestem zielony, same stalowe sztywniaki w garażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Yari z debonair będzie IMHO lepszy od każdego suntoura. Przyzwoite pieniądze to 1500-1800zł. W pike można mieć dodatkowo jeszcze lepszy tłumik charger albo charger 2. Na ile co będzie lepsze jest ciężko określić bo to niemierzalne. Ważne też czy chcesz serwisować sam czy wysyłać bo np. chargera w warunkach domowych to raczej słabo się robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 9 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Pomyślałbym nad Pike, golenie 35mm i charger. O serwis chargera bym się nie martwił, robiłem to już 2 razy w domu i nie ma żadnego problemu, skomplikowane też to nie jest. Lecz w porównaniu do reszty trzeba się trochę przyłożyć i nie popełnić błędu jak ja kiedyś... U mnie w Lyriku działa on bajecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 9 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Serwisował będę sam i nie ukrywam że taki Yari za te 1500 powinien mnie zaspokoić. A który tłumik RSa byłby porównywalny z RC2 Suntoura? Bo to jest coś co w zupełności mi wystarczało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 9 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Osobiście porównałbym go z mission control rc2. Praca w SR akurat jest bardzo dobra, u mnie jeżdżą dwie osoby na durolux z 2012, jak się tym bawiłem to praca fajna, ale tak jak mówili, ze sztywnością słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 9 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Porównując widelce z danego rocznika. Revelation i Pike różnią się między sobą tylko tłumikami. Wcześniej Revelation miał golenie 32. Yari i Lyrik tak samo tylko różnią się tłumikami, a względem dwóch wcześniej wymienionych mają więcej skoku, większą sztywność i większą wagę. Tak w skrócie, chociaż można nawet trafić Yari o skoku 120 mm. To tak dla kogoś o masie 120 kg, dla kogo Reba i Revelation są za wiotkie, a chce bawić się w XC. Jeszcze większa zabawa jest jak zaczniemy porównywać różne roczniki. W 2015 Pike do kół 29 miał maks skoku 160. Teraz ma maks skoku 140, a jak ktoś chce więcej musi brać Lyrika. Lyrik 160 i Pike 160 mają golenie 35 mm, te same tłumiki, jednak Lyrik jest cięższy ok. 200 gram więc raczej też bardziej pancerny. 2 godziny temu, MikeSkywalker napisał: taki Yari za te 1500 powinien mnie zaspokoić. Nawet taki Revelation z goleniami 35 powinien Cię zaspokoić, a może wyrwiesz go taniej. Z goleniami 32 będzie za wiotki. Tłumik MC też powinien Ci wystarczyć. Ja jak nie jeżdżę jakoś szaleńczo to mi starcza, a z serwisem nawet większe dziecko sobie poradzi. Na Twoim miejscu przekopałbym Olx. Dużo już widelców zmieniałem i jak wystawiałem do kół 27,5 to tydzień ogłoszenie wisiało, może dłużej i widelec miał nowego właściciela, a do kół 29 to ze trzy miesiące jak nic. Ostatnio sprzedałem Foxa 29 130 mm w wersji Factory za 1000 zł, prawie nowy, a ponad pół roku czekał, aż ktoś go zechce. Także jak trafisz na znudzonego sprzedawcę i trochę po negocjujesz to może też coś fajnego znajdziesz. Jak chcesz się pchać w Chargery to możesz też Foxy z Fitami zacząć rozważać. Bardzo podobne konstrukcje, z tym, że Foxy zawsze ciut lżejsze. Serwis wygląda podobnie jak w przypadków RSów z Chargerami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 9 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Robiłeś mu całkowity przegląd ,mój zmulał bardzo działał topornie , ale po przeglądzie komory powietrznej i nasmarowaniu działa dużo lepiej .Nawet mój syn jak się śmignął pytał się co mu zrobiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 9 Listopada 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Karol, spróbuj na początek zrobić porządek ze swoim widelcem. Ja nie twierdzę, że będzie działał cudownie, ale na pewno będzie znacznie lepiej. Jesteś pewien że masz wersję RL z tłumikiem Motion Control? MC to całkiem przyzwoity tłumik i podejrzewam że widelec po prostu potrzebuje serwisu. Przypomnij mi się na priv to podpowiem co i jak zrobić. Duroluxa z niego nie zrobisz, ale może jakiś mały efekt wow będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 9 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Sprawdzę jutro oznaczenia na widelcu bo póki co model sprawdziłem po starym linku do sklepu. Widelec jest praktycznie nowy, kilka wycieczek ma zaliczone ale jak wspominałem na początku rozważam serwis i np. zmianę oleju na inny. Z drugiej strony słyszałem w jednym ze sklepów że Sektor to bieda i cudów nie ma stąd pomysł o zmianie. Ale masz rację warto zacząć od przeglądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Sektor silver ma tłumik TK. Poza tym golenie stalowe powodują zauważalnie większy efekt przyklejenia niż anodowane alu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalj2 Napisano 10 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2018 Ja bym dal mu szanse ale koniecznie go przesmaruj jesli tego nie zrobiles od nowsci, moj Sektor to zupelnie inny widel po tym zabiegu. Do rekreacji bez napinki to on sie zueplnie dobrze nadaje i jak praktycznie wiekszosc silverow jest odporny na zuzycie goleni. Tlumienie tez dziala. U mnie najbardzie stlumione ustawiene odbicia ewidentnie ma bardzo powolny powrot. Pozostale 4 ustawienia odbicia sa duzo szybsze i jesli ci nie odpowiadaja to pozostaje tuning olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mori4 Napisano 10 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2018 11 godzin temu, Dokumosa napisał: Sektor silver ma tłumik TK. Poza tym golenie stalowe powodują zauważalnie większy efekt przyklejenia niż anodowane alu. Ja mam takiego tylko że 130mm i nie ma Tk tylko Rl https://www.bike-discount.de/en/buy/rockshox-sektor-silver-rl-27.5-29-solo-air-140-tapered-boost-723909 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 10 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2018 RL Silver - tyle znalazłem na naklejce na lewej goleni. Z numeru seryjnego: MODEL NAME Sektor Silver RL WHEEL SIZE 29" B/27.5"+ TRAVEL 140MM STEERER TAPERED AXLE BOOST™ 15X110MM DAMPER ADJUST ONELOC REMOTE (10MM CABLE PULL - SOLD SE SPRING SOLO AIR SPRING RATE N/A COLOR DIFFUSION BLACK FORK OFFSET 51MM MIN ROTOR SIZE N/A O tłumiku nic nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 10 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2018 o Tłumiku jest ,, RL " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2018 RL to nie typ tłumika tylko skrót od możliwości regulacyjnych (reboubd and lockout). Od 2017 roku wszystkie silvery mają tłumiki TK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 10 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2018 No właśnie według tego amora z linku wyżej jest silver z tłumikiem MC. Pytanie teraz gdzie jest błąd i czy w ogóle? Chyba że rock shox w nowych amorach wprowadził wersję silver z tłumikiem mc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2018 A gdzie tam jest napisane, że jest MC? W nowych (2018) sektorach (czarne golenie) dla kół 27,5 i 29 jest tylko jedna opcja MC i debon air. Silverów już nie ma. W poprzednich rocznikach silver zawsze oznaczał marny tłumik i stal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 10 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2018 Widzę że serwis zerowy tak czy inaczej trzeba zrobić i wtedy będzie wiadomo jaki tłumik siedzi w środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mori4 Napisano 10 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2018 Cytat z tego linku że sklepu: Product features Use: MTB, All Mountain, Enduro Travel: 140mm Wheel size: 27.5+"/ 29" Spring: Solo Air Damping: Motion Control RL Adjustments: External Rebound, Lockout Threshold - Low Speed Compression to Lock, Air pressure via common Schrader valve Steerer: Tapered 1.5" to 1 1/8" Steerer length: 265mm Upper Tubes: 32mm Disc brake mount: Post Mount (PM6 - Direct Mount 160mm) Maximum Rotor Size: 200mm Drop out: 15x110mm Maxle Boost Axle to Crown: 550mm Offset: 51mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 10 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2018 MODEL ID FS-SKTS-RL-A2 Wrzucenie tego oznaczenia w Google linkuje taki tłumik: https://www.pelotony.com/cs/11-4018-009-090-rockshox-dmprint-rt-skts-b-rl-140-tp-8-rmt-a2-mnoz-uni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 12 Listopada 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 To jest tłumik MC, przy czym ten nowszy(czarny, krótszy, z tzw odwrotną sprężyną). Jeśli masz jakieś zdolności serwisowe to zerknij na forum do poradnika serwisowego Reby, jeśli nie ogarniesz to pisz na pw - podpowiem co zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 12 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 Jakieś mam, wprawdzie amortyzatorami się nie zajmuję ale napiszę w tej sprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 Jak to serwis tzw. zerowy to tłumika nawet nie ruszaj (chyba, że nie działa). Nawilżyć gąbki, dać smaru pod uszczelki kurzowe i zalać golenie dolne właściwą ilością oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.