Roballinho Napisano 7 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2018 Czym różni się piasta D041 na 5 mm szpilkę od D041-9 na zacisk QR 9 mm? Chodzi mi o bebechy, a nie średnicę zacisku, bo to oczywiste. Czy w D041-9 jest taka sama ośka, tylko z większą średnicą wewnętrzną? Jeżeli tak, to czy wystarczy oś z D041 nawiercić na 9mm, ściąć wystający kawałek materiału, który wchodzi w haki widelca i da się to wtedy używać z osią 9 mm bez dodatkowych przeróbek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 8 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2018 To są te same piasty tylko inaczej opisane. Opcję na sztywną oś 9mm masz tylko w przypadku piasty przedniej - D041. Jeśli chcesz mieć sztywną oś w tylnym kole to D362, ewentualnie coś z serii D7xx/D8xx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 8 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2018 To jest zupełnie inna konstrukcja piast i nie da się jej "ot tak" przerobić. Bo zauważ że chcesz oś 9mm rozwiercić do 9mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 8 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2018 Wydaje mi się że oś nie jest tej samej średnicy na całej jej długości, bo wchodzi w łożysko, które ma wewnętrzną średnicę 12 mm. Jedynie jej końce zwężają się do 9 mm, tak aby weszły w haki widelca. Przydałby się jakiś rysunek techniczny piasty D041-9, ale nigdzie w internecie nie mogę tego znaleźć. Z osią qr5 mm i 15 mm są, a z dziewiątką wywiało. Może ktoś z Was posiada takowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 8 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2018 Rysunku nie posiadam ale mam obie piasty. Dopiero na weekendzie będę miał do nich dostęp ale mogę coś bliżej popatrzeć i ewentualnie porobić zdjęcia. Z drugiej strony - różnica w cenie jest niewielka, rzędu kilkunastu złotych, jest sens bawić się w przeróbkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 8 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2018 Sensu by nie było, gdyby nie fakt, że na QR5 mam zaplecione koło. NIestety ze świecą szukać tej piasty na QR9 w srebrnym kolorze, więc musiałem się zdecydować na cienką szpilkę, a ewentualne modyfikacje zostawiłem sobie na później. Zdjęcia z chęcią zobaczę, może jeszcze poproszę cię dodatkowo o pomierzenie niektórych wnętrzności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 20 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 Powracam z tematem, może kogoś zainteresuje. Mam już gotowy zestaw do konwersji z QR9 na thru bolt 9. Oryginalna oś się nie nadaje do przeróbki, więc trzeba było wytoczyć nową (dzięki Konrad, jeżeli to czytasz). Dodatkowo w kapslach od QR9 trzeba powiększyć średnicę wewnętrzną i wyfrezować szczelinę, w którą wejdzie o-ring uszczelniający 9 mm oś z szybkozamykaczem. Potrzebne będą jeszcze 2 o-ringi, łożyska mają te same wymiary. I to właściwie wszystko. Z kapsli i zacisku usunąłem jeszcze anodę, żeby uzyskać efekt bling-bling. Ale zanim ostatecznie złożę to do kupy, mam pytanie. Czy po wybiciu łożyska z piasty, ono się nadaje do powtórnego montażu? Czy takie uderzenie młotkiem w oś, niszczy łożysko? Mam na wszelki wypadek dwa nowe 6001RS i nie wiem, czy je zamontować, czy wykorzystać te stare, które mają niewielki przebieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 8 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2020 Cześć, jest ktoś w stanie dorobić taką oś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.