Sawrel Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Witam. Kupiłem niedawno SUNTOUR Epixon RL-R I chciałbym prosić o pomoc w zmniejszeniu jego skoku aby geometria bardziej pasowała do starego typu ramy. Co należy kupić aby zrobić to w domu. Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Klucz imbusowy 5mm, klucz nastawy, przyda się też coś do przebicia pinu na popychaczu (w warunkach domowych może to być odpowiednio dobraną małą śrubą, gwóźdź itp. oraz rzecz jasna młotek. Przy okazji wypadałoby zrobić mu serwis dolnych goleni (smar do amortyzatorów, olej na gąbki jeśli są). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Spuszczasz powietrze, zdejmujesz na dole czerwony korek. Odkręcasz śruby do połowy, stukasz w nie przez klucz, wykręcasz do końca i ściągasz lagi. Po stronie sprężyny odkręcasz na dole ten korek, wyciągasz wsad z goleni. Na prowadnicy zobaczysz kilka dziurek w odstępach 1-2cm. W jednej z nich będzie wbity pin, on jest skubany pusty w środku, trzeba go cwanie wybić. W zależności od tego o ile chcesz zmiejszyć - zwiększyć skok przesuwasz ten element który był trzymany pinem na osi i blokujesz go wbijając ponownie pin w innym miejscu. Składasz. Gąbek nie masz, masz filc. Możesz pochlapać olejem, możesz posmarować smarem. Ja osobiście wywaliłem cały smar, wyszorowałem Epixona płukankami i zalałem olejem 15W po 6ml na goleń. Sporo przejechałem i nie odczuwam żadnych problemów, wycierania lag a pracuje o wiele płynniej niż na smarze. Komorę powietrzną zalałem 5ml gęstego oleju 85W dla poprawy płynności. Oczywiście zalewasz go po złożeniu lag razem, przez otwory w które wkręcasz śruby na dole. Jeśli nie chcesz się bawić w taki tuning to po prostu rozbierz dbając aby go nie zasyfić, wybij pin, wbij i złóż bez kombinacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sawrel Napisano 6 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Dzięki za odpowiedź, Rozbiórkę wszystko i zobaczę co i jak. Wygląda na prostą robutke tylko nigdy tego nie robiłem i wolałem się upewnić. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Nowsze (2016+) epixony mają nierozbieralny cartridge w prawej goleni, który to nie lubi się z olejem w dole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Nie lubi się z nadmiarem oleju, jeśli zaleje się więcej niż przestrzeni pustej to olej zostanie wciśnięty w kardridż. 5ml to jest o 20 za mało żeby go uszkodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Nie. Mechanizm zaciągania przez cartridge jest inny. Popychacz tłumika w cartridge'u jest uszczelniony uszczelką wargową, która świetnie uszczelnia to co w środku ale pozwala na łatwe przedostawanie się wszystkiego tego co na zewnątrz do środka. Olej którym zwilżony będzie popychacz będzie w jakiejś części przedostawał się do środka i tam zostawał. Po kilku tysiącach cykli ugięcie-powrót napompuje się do środka całkiem sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 (edytowane) Czasami wystarczy po kilka lub kilkanaście cykli ugięc żeby szlak go trafił Edytowane 6 Listopada 2018 przez sznib Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.