Pawciu Napisano 10 Listopada 2006 Napisano 10 Listopada 2006 Manitou R-Seven Super Clickit czy Rock Shox Sid Race? Oba 80mm skoku, waga zblizona, oba wysoko cenione w swiecie rowerowym, dodam ze moge je miec w identycznej cenie stad dylemat. z gory dzieki za odp
Żbik Napisano 10 Listopada 2006 Napisano 10 Listopada 2006 Bez sensu pytanie... Mamy zgadywać ile ważysz, do czego chcesz używać tego amora i czego oczekujesz od sprzętu? Zastanów się najpierw zanim zadasz następne pytania...
Pawciu Napisano 10 Listopada 2006 Autor Napisano 10 Listopada 2006 sorry, nie wkurzaj sie tak waga 54-58kg (w zaleznosci od pory roku) amorek uzywany ma byc do xc czasem jakis maly trening na szosie od sprzetu oczekuje zeby byl dosc lekki, czuly ale tez zeby za bardzo nie bujal.
Żbik Napisano 10 Listopada 2006 Napisano 10 Listopada 2006 No to skoro nie liczysz każdego grama i amor ma bujać jak najmniej to zdecydowanie R7
Adamos05 Napisano 10 Listopada 2006 Napisano 10 Listopada 2006 No i R7 nieporównywalnie sztywniejszy od Sida, a przynajmniej tak czytałem w BB i necie
Trango Napisano 19 Listopada 2006 Napisano 19 Listopada 2006 Manitou R-Seven Super Clickit czy Rock Shox Sid Race? Oba 80mm skoku, waga zblizona.... Waga zbliżona :glare: Ten model Manitou to ponad 1600g , Sid Race ok.1280g. Przy Twojej wadze ,ani bym sie nie ogladał i brałbym Sida. Sam waże 70kg ,mam Race od 2 sezonów i nie narzekam. Wcześniej miałem Duke ,właśnie o wadze 1,6kg. Zmiane odczułem jednoznacznie pozytywnie.
Robert Napisano 19 Listopada 2006 Napisano 19 Listopada 2006 Trango skąd u diabła wziąłeś taką wage?? R-7 Super Clickit według producenta waży 1360g... Jak nie patrzysz na wage to R-7
lukas_t1 Napisano 19 Listopada 2006 Napisano 19 Listopada 2006 sid race lekko ponad 1300g ja bym brał SIDA zwłaszcza że nie jesteś ciężki
dezerter Napisano 19 Listopada 2006 Napisano 19 Listopada 2006 Katsumoto Ta waga to chyba bez manetki i rury sterowej...najlżejszy R-7 (platinium) waży pow. 1400g a wersja Click iT jeszcze więcej( pow. 1550g ).
MrJ Napisano 20 Listopada 2006 Napisano 20 Listopada 2006 A ten SID 1300 to co, z rurą sterową? Ja optuję za R7 (sam miaem brać, tyle że niższy model, ale i tak obcięli mi fundusze :glare: ) PS kolego Pawciu - masz ramkę ElNino, którą ja też posiadam i jak zamontujesz amora to daj znać jaki to skok i jak się prowadzi (sam będe zmieniał i wciąż nie wiem czy 80 czy 100).
skrzynia Napisano 20 Listopada 2006 Napisano 20 Listopada 2006 http://light-bike.com/forum/album_cat.php?cat_id=6
ragnarson Napisano 20 Listopada 2006 Napisano 20 Listopada 2006 Ja nawet bym się nie zastanawiał i brał R7, no chyba, że ważysz ok65kg i wolisz anorektycznego SID-a, jeździłem na R7 (kelly's Toxic - znajomego), dobra sztywność na zakrętach, dobra praca i podejrzewam, że na dłuższą "metę" większa żywotność.
Malandato Napisano 20 Listopada 2006 Napisano 20 Listopada 2006 Jako użytkownik R-Seven z czystym sumieniem Ci go polecam. Tylko odpuść sobie blokade skoku z manetki.
Trango Napisano 20 Listopada 2006 Napisano 20 Listopada 2006 Ja nawet bym się nie zastanawiał i brał R7, no chyba, że ważysz ok65kg i wolisz anorektycznego SID-a, jeździłem na R7 (kelly's Toxic - znajomego), dobra sztywność na zakrętach, dobra praca i podejrzewam, że na dłuższą "metę" większa żywotność. Napisał przecież ile waży. Bierz Sida, chyba ,że wolisz wozić dodatkowe 300g. Nie bardzo rozumiem, skąd te zachwyty nad tym R-7. Zaczęło się od zapowiedzi jaki to ma być lekki(~1350g) itp. A wyszło jak wyszło- klocek panie, ścierające się czarne golenie, archaiczna manetka blokady, o turystycznym wyglądzie nie wspominając. Manitou musi się jeszcze sporo nauczyć.
ragnarson Napisano 20 Listopada 2006 Napisano 20 Listopada 2006 Napisał przecież ile waży. Bierz Sida, chyba ,że wolisz wozić dodatkowe 300g. Nie bardzo rozumiem, skąd te zachwyty nad tym R-7. Zaczęło się od zapowiedzi jaki to ma być lekki(~1350g) itp. A wyszło jak wyszło- klocek panie, ścierające się czarne golenie, archaiczna manetka blokady, o turystycznym wyglądzie nie wspominając. Manitou musi się jeszcze sporo nauczyć. faktycznie nie zauważyłem, że w następnym poście była podana waga, nie wiem jednak do dziś dlaczego utarło się, że SID to jakaś super maszyna, miom zdaniem to amortyzator dla określonego grona użytkowników przede wszystkim lekkich, często zmieniających amora lub lubiących oddawać go do serwisu, masz rację manetka to żadna rewelacja, ale myślę, że miałeś z obydwoma amortyzatorami doczynienia skoro wysnuwasz tak krytyczne słowa pod R7, jeśli chodzi o turystyczny wygląd to chyba raczej SId przypomina bardziej amora do turystyki niż R7, wożenie 300g pomiędzy, którym modelem! (chyba skrajnym)
pr0 Napisano 20 Lutego 2008 Napisano 20 Lutego 2008 Cześć, odświerzam kotleta. Także rozważam zakup jednego z tych amortyzatorów. R7 super z manetką i SID'a team. Ważne jest to żeby manetka działała conajmniej sprawnie i blokada była naprawde pożądna (nie rozsypała się, może nawet lekko popuszczać żeby nie zjechać amora i nadgarstków) bo przez większość czasu amor będzie zablokowany!!! Moja waga to 67-69kg. Użytkowanie to szosa 99% i w 1% scieżki leśne. Zależy mi na sztywności żeby mi sie nie bujał przy pompowaniu pod góre. Czy przy mojej wadze starczy porządnie napompować? Priorytet: MASA/sztywność. Pozdrawiam. PS: używany będzie z V-brake
bikebundy Napisano 20 Lutego 2008 Napisano 20 Lutego 2008 99% szosa i masa jako priorytet przy wyborze sprzętu - czy aby MTB jest dla Ciebie dobrym wyborem? Nie lepiej szosówka? Lekka, 100% sztywna :-) - na szosie same zalety.
pawel-xc Napisano 20 Lutego 2008 Napisano 20 Lutego 2008 W takim wypadku poszukałbym karbonowego sztywnego widelca.
lukas_t1 Napisano 20 Lutego 2008 Napisano 20 Lutego 2008 pr0 juz tłumaczył ze startuje na MTB w wyscigach szosowych.... ja bym brał SID'a (zreszta jestem jego szcześliwym posiadaczem) manetka super, blokada ma floodgate wiec o nadgarski sie nie bój, ważysz troche dużo jak na SIDa ale skoro tylko szosa wchodzi w gre to też nie problem jeśli Twoim priorytetem jest masa to SID jest idealny, co do sztywności to trudno mi powiedzieć jak to bedzie wylgadało przy 70kg...
pr0 Napisano 20 Lutego 2008 Napisano 20 Lutego 2008 Z tym 70kg to wariant ze sporym marginesem bezpieczeństwa norma to 67kg. A tak na marginesie ile sam ważysz ? Chciałbym mieć jako tako porównanie. Czytałem wiele opini że nawet po zablokowaniu amortyzator lubi pompować przy jeździe na stojąco. Jak wygląda sprawa po napompowaniu go prawie na kamień i zablokowaniu ? Wówczas da rade? Skok dla amorka jest regulowany 63-80mm czy to są 2 różne warianty? PS: sztywniaki nie wchodzą gre. Starczy mi doświadczeń z moim CR-MO...
Misiek^^ Napisano 20 Lutego 2008 Napisano 20 Lutego 2008 Skok jest regulowany wewnętrznie. 'Bujanie' na zablokowanym można ustawić Floodgate'em. Ciśnienie nie ma nic wspólnego z popuszczaniem blokady
lukas_t1 Napisano 20 Lutego 2008 Napisano 20 Lutego 2008 dokladnie tak jak pisał Misiek, zablokowany nie buja wcale ja waże ok.58kg
pr0 Napisano 20 Lutego 2008 Napisano 20 Lutego 2008 Dzięki piękne za rozjaśnienie . Jeszcze małe pytanka: jak to jest z tą manetką? Warto wyżyłować się na wersję WC? Ile kosztuje serwis/częstotliwość ?
uchmanek Napisano 21 Lutego 2008 Napisano 21 Lutego 2008 przyjzyj sie nowym r7 na 2008 rok. wg. producenta sa lzejsze (<1300g) od sid'ow.
MrJ Napisano 21 Lutego 2008 Napisano 21 Lutego 2008 A do tego SIDy na 2008 mają być ponoć nawet troszkę cięższe. Tak czy inaczej, SID to już mocno niedzisiejsza konstrukcja, choć jeśli ktoś jest lekki i nie zależy mu strasznie na sztywności... co kto uważa
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.