MarcinP1982 Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Witam wszystkich, od niedawna jestem pisiadaczem giant srance 2 model 2019, powoli chciałbym dokonać paru ulepszeń. Chciałem zacząć od tylnego amortyzatora i tu moje pytanie do posiadaczy takiego roweru: jaki model wybrać no i jaki rozmiar się tam wciśnie? dzieki za wszelkie podpowiedzi, pozdrawiam szanowne forum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Listopada 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Teraz, MarcinP1982 napisał: giant srance 2 model 2019 Ciekawa nazwa.... Teraz, MarcinP1982 napisał: jaki model wybrać no i jaki rozmiar się tam wciśnie? Wszystko zależy od budżetu i oczekiwań. Rozmiar możesz sam sprawdzić mierząc odległość między punktami mocowania tłumika i jego skok ( stawiam na 190x51 ) https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=679 . Co jest nie tak z obecnym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinP1982 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 na razie jest wszystko ok, naczytałem się że delikatnie mówiąc amortyzatory to nie najmocniejszy punkt tego roweru i tak rozglądam się bad czymś godnym polecenia na przyszłość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Jeśli nie szukasz jakiś wynalazków to wybór masz prosty. Fox lub Rockshox, wedle preferencji. Ich podstawowe dampery do XC/Trail są dosyć podobne w budowie. Chyba, że chcesz zaszaleć to wtedy opcji jest dosyć dużo w zależności od tego co oczekujesz i cena też odpowiednio idzie w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinP1982 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Ok, dzięki a zna ktoś dokładnie wymiary jakie wcisnę w tą rame? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Przecież @durnykot podrzucił Ci filmik jak możesz to zmierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 A z ciekawości dlaczego ulepszenia chcesz zacząć akurat od tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinP1982 Napisano 6 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Nie wiem czy akurat od tego... Staram się zebrać jak najwięcej informacji na temat różnych komponentów wartych uwagi i pasujących do tego modelu. Może podpowiecie na co szczególnie zwrócić uwagę i czym zająć się w pierwszej kolejności... dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 W pierwszej kolejności zajmij się jeżdżeniem i nie szukaj zmian na siłę. Dwa, dampera faktycznie możesz wymienić, pytanie tylko jaki masz tune ramy, czyli jaką charakterystykę powinien mieć damper żeby się nie okazało że nowy damper przeleci przez skok. Najlepiej byłoby napisać do gianta, ewentualnie szukać uniwersalnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinP1982 Napisano 6 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Dzięki za uwagę, co masz na myśli mówiąc „uniwersalny”, może podasz konkretny przykład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Pytałem, bo też mam Stanca 2 tylko z 2015r. i na rockshox. Nie wiem na ile praca Twojego zawieszenie tak realnie różni się od mojego. Na swojego dampera nie narzekam, działa i tyle. A zmieniłem w nim po pierwsze w dniu zakupu gripy. Potem opony, bo ardenty to kotwice, dalej dodałem myk-myka i wymieniłem hamulce (mt5 z przodu i slx z tyłu). Jak nie będę miał kiedyś co z pieniędzmi robić to jeszcze mu zmienię koła i być może amor. Damper to z kolei dla mnie ostatnia rzecz, którą bym wymieniał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 18 godzin temu, MarcinP1982 napisał: Witam wszystkich, od niedawna jestem pisiadaczem giant srance 2 model 2019, powoli chciałbym dokonać paru ulepszeń. Chciałem zacząć od tylnego amortyzatora Skoro prawie od razu po kupnie chcesz zmieniać tak istotną część i masz na to kasę, to czemu w ogóle nie wybrałeś innego modelu, złożonego tak żeby mieć już "lepsze" elementy? Sorry, ale to się kupy nie trzyma i nie opłaca. Wiesz w ogóle co robisz i po co, masz jakieś doświadczenia i wymagania? Czy to ot tak pomysł wpadł do głowy żeby sobie "poulepszać"? Zresztą to chyba pytanie retoryczne, bo ktoś z doświadczeniem zacząłby od razu od wyboru tego co potrzebuje, a nie "ulepszania"... Poza tym za przedmówcą - patrząc na specyfikację to zawieszenie byłoby ostatnią rzeczą jaką bym ruszał, o ile w ogóle by mi taki pomysł przyszedł do głowy ze względów na opłacalność takich zamianek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinP1982 Napisano 6 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Sorry ale dla mnie nic nie wnosisz do tematu i nie pomagasz (no może poza swoim samopoczuciem) takimi tekstami...więc dzięki tak mam mega kase i oto taki wpadł mi pomysł do głowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 6 Listopada 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 5 godzin temu, MarcinP1982 napisał: Dzięki za uwagę, co masz na myśli mówiąc „uniwersalny”, może podasz konkretny przykład? Generalnie nie ma uniwersalnych tłumików, jest zbyt wiele rodzajów zawieszeń z różnymi przełożeniami . W teorii można zakupić tłumik z średnim ustawieniem tłumienia kompresji i powrotu ( Medium Compression/Medium Rebound ) i kombinować z objętością komory powietrznej i zmianą tłumienia w serwisach lub szukać tłumika z zaworowaniem pasującym do kinematyki ramy ,ale tu konieczna jest widza o charakterystyce zawieszenia i przełożeniu. Można także wydać sporo kasy na Cane Creek Inline , który ma bardzo szerokie spektrum regulacji tłumienia kompresji i powrotu, co pozwoli na dopasowanie tłumienia do ramy , przynajmniej w pewnym zakresie. Tańszą opcją jest Manitou McLeod, który , jak się okazuje, sprawdza się w różnych ramach przy standardowym zaworowaniu. Wymiana tłumika musi być albo świadomym ruchem ( wiem ,co mi przeszkadza i wiem czego chcę ) albo koniecznością ( awaria oryginalnego ). W innych sytuacjach wymiana jest pozbawiona sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinP1982 Napisano 6 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Ok, dzięki wielkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Ja mam trzeciego fulla i w żadnym nie zmieniałem dampera, chociaż to nie były górnolotne produkty. Za to często zmieniałem widelce. Jest tyle opcji do wyboru, że na Twoim miejscu bym jeździł na tym, aż coś zacznie dopiero przeszkadzać. Wtedy dopiero ma się jakiś punkt odniesienia, czego szukać. Ze swojego doświadczenia raczej stawiałbym, że prędzej będziesz chciał zmienić jednak cały rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.