Skocz do zawartości

[Giant stance 2] 2019 tylny amortyzator


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, od niedawna jestem pisiadaczem giant srance 2 model 2019, powoli chciałbym dokonać paru ulepszeń. Chciałem zacząć od tylnego amortyzatora i tu moje pytanie do posiadaczy takiego roweru: jaki model wybrać no i jaki rozmiar się tam wciśnie?

dzieki za wszelkie podpowiedzi, pozdrawiam szanowne forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Teraz, MarcinP1982 napisał:

giant srance 2 model 2019

Ciekawa nazwa....

Teraz, MarcinP1982 napisał:

jaki model wybrać no i jaki rozmiar się tam wciśnie?

Wszystko zależy od budżetu i oczekiwań.  Rozmiar możesz sam sprawdzić mierząc odległość między punktami mocowania tłumika i jego skok ( stawiam na 190x51 )

https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=679

 

. Co jest nie tak z obecnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie szukasz jakiś wynalazków to wybór masz prosty. Fox lub Rockshox, wedle preferencji. Ich podstawowe dampery do XC/Trail są dosyć podobne w budowie. Chyba, że chcesz zaszaleć to wtedy opcji jest dosyć dużo w zależności od tego co oczekujesz i cena też odpowiednio idzie w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności zajmij się jeżdżeniem i nie szukaj zmian na siłę. Dwa, dampera faktycznie możesz wymienić, pytanie tylko jaki masz tune ramy, czyli jaką charakterystykę powinien mieć damper żeby się nie okazało że nowy damper przeleci przez skok. Najlepiej byłoby napisać do gianta, ewentualnie szukać uniwersalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem, bo też mam Stanca 2 tylko z 2015r. i na rockshox. Nie wiem na ile praca Twojego zawieszenie tak realnie różni się od mojego. Na swojego dampera nie narzekam, działa i tyle. 
A zmieniłem w nim po pierwsze w dniu zakupu gripy. Potem opony, bo ardenty to kotwice,  dalej dodałem myk-myka i wymieniłem hamulce (mt5 z przodu i slx z tyłu). Jak nie będę miał kiedyś co z pieniędzmi robić to jeszcze mu zmienię koła i być może amor. Damper to z kolei dla mnie ostatnia rzecz, którą bym wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, MarcinP1982 napisał:

Witam wszystkich, od niedawna jestem pisiadaczem giant srance 2 model 2019, powoli chciałbym dokonać paru ulepszeń. Chciałem zacząć od tylnego amortyzatora

Skoro prawie od razu po kupnie chcesz zmieniać tak istotną część i masz na to kasę, to czemu w ogóle nie wybrałeś innego modelu, złożonego tak żeby mieć już "lepsze" elementy?

Sorry, ale to się kupy nie trzyma i nie opłaca. Wiesz w ogóle co robisz i po co, masz jakieś doświadczenia i wymagania? Czy to ot tak pomysł wpadł do głowy żeby sobie "poulepszać"? Zresztą to chyba pytanie retoryczne, bo ktoś z doświadczeniem zacząłby od razu od wyboru tego co potrzebuje, a nie "ulepszania"... Poza tym za przedmówcą - patrząc na specyfikację to zawieszenie byłoby ostatnią rzeczą jaką bym ruszał, o ile w ogóle by mi taki pomysł przyszedł do głowy ze względów na opłacalność takich zamianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
5 godzin temu, MarcinP1982 napisał:

Dzięki za uwagę, co masz na myśli mówiąc „uniwersalny”, może podasz konkretny przykład?

Generalnie nie ma uniwersalnych tłumików, jest zbyt wiele rodzajów zawieszeń z różnymi przełożeniami . W teorii można zakupić tłumik z średnim ustawieniem tłumienia kompresji i powrotu ( Medium Compression/Medium Rebound ) i kombinować z objętością komory powietrznej i zmianą tłumienia w serwisach lub szukać tłumika z zaworowaniem pasującym do kinematyki ramy ,ale tu konieczna jest widza o charakterystyce zawieszenia i przełożeniu.

Można także wydać sporo kasy na Cane Creek Inline , który ma bardzo szerokie spektrum regulacji tłumienia kompresji i powrotu, co pozwoli na dopasowanie tłumienia do ramy , przynajmniej w pewnym zakresie. Tańszą opcją jest Manitou McLeod, który , jak się okazuje, sprawdza się w różnych ramach przy standardowym zaworowaniu.

Wymiana tłumika musi być albo świadomym ruchem ( wiem ,co mi przeszkadza i wiem czego chcę ) albo koniecznością ( awaria oryginalnego ). W innych sytuacjach wymiana jest pozbawiona sensu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam trzeciego fulla i w żadnym nie zmieniałem dampera, chociaż to nie były górnolotne produkty. Za to często zmieniałem widelce. Jest tyle opcji do wyboru, że na Twoim miejscu bym jeździł na tym, aż coś zacznie dopiero przeszkadzać. Wtedy dopiero ma się jakiś punkt odniesienia, czego szukać. Ze swojego doświadczenia raczej stawiałbym, że prędzej będziesz chciał zmienić jednak cały rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...