PowerV3 Napisano 5 Listopada 2018 Napisano 5 Listopada 2018 Witam mam pytania czy można wymienić uszczelki w Sr Suntour XCM na lepsze bo te co są fabrycznie to jest wyrób uszczelko podobny i przepuszczają smar? Średnica goleni 30mm? Simmeringi będą pasować?
Thomass13 Napisano 5 Listopada 2018 Napisano 5 Listopada 2018 Niestety ten amortyzator nie ma mozliwości zmiany uszczelek na inne czytałem o tym bo to tani topór. Ja wiem czy pluje olejem nie widze żeby tak robił mój XCM.
PowerV3 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Napisano 5 Listopada 2018 (edytowane) A pod uszczelki kurzowe simmering nie podejdzie? Nie pluje tylko zostają takie prążki,że smaru. Edytowane 5 Listopada 2018 przez PowerV3
Gość Napisano 5 Listopada 2018 Napisano 5 Listopada 2018 Jest i nasz ulubiony kolega specjalista. Jednak nadmiar smaru nadal ucieka? Ten widelec to produkt udający amortyzator. Jeździj, jak się zatrze to kupisz nowy, lepszy.
PowerV3 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Napisano 5 Listopada 2018 (edytowane) W tym problem,że jak go nie będę go smarował co 3 tygodnie dużą ilością smaru to przy mojej eksploatacji już by się zatarł. Wczoraj go rozbierałem i małe ilości smaru na ślizgach zostały reszta wyparowała gdzieś. Edytowane 5 Listopada 2018 przez PowerV3
Gość Napisano 5 Listopada 2018 Napisano 5 Listopada 2018 Gdzieś... Wróżki go zabrały... Nadmiar smaru cały czas Ci wychodził przez uszczelki, dziwisz się jeszcze że go brakuje? Smar powinien być na ślizgach widoczny jako cieniutka powłoka. W wyższych modelach tolerancja między ślizgami a lagami jest bardzo mała, całość pracuje stabilnie przy niewielkiej ilości smaru. W XCM jest coś czego ślizgami nazwać nie można. Wyczyść, nałóż trochę dobrego smaru i jeździj.
PowerV3 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Napisano 5 Listopada 2018 (edytowane) Właśnie dlatego należy tam nałożyć dużo smaru bo ten wyrób ślizgopodobny szybko się zetrze. A i środku o dziwo nie było co czyścić były tylko resztki smaru. Edytowane 5 Listopada 2018 przez PowerV3
Gość Napisano 5 Listopada 2018 Napisano 5 Listopada 2018 No tak tak. Proponuję kupić taką puszkę. Do tego precyzyjny przyrząd do nakładania smaru na ślizgi. Zdjąć dolne lagi, nałożyć smaru po brzegi, upchać żeby mieć pewność że nie zostało powietrze. Następnie wsadzić górne lagi i nadmiar wytrzeć szmatką. Procedurę powtórzyć co tydzień.
PowerV3 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Napisano 5 Listopada 2018 (edytowane) Na razie jeden KG starcza. Ale od zjeźdzania to się błyskawicznie ślizgi skończą jak będzie mała ilość smaru. Po za tym litowy podobno zjada magnez. Edytowane 5 Listopada 2018 przez PowerV3
PowerV3 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Napisano 5 Listopada 2018 Ja się pytałem o wymianę uszczelek a nie o kupowanie szpachelki i 180kg smaru.
Fenthin Napisano 5 Listopada 2018 Napisano 5 Listopada 2018 Panowie, weźcie się tak nie spinajcie, jak się nie znacie. Oczywiście, że da się wymienić uszczelki z XCM na lepsze. Wymaga to co prawda wymiany dodatkowo dolnych i górnych lag, korony, rury sterowej, sprężyny oraz hydrauliki, ale się da. Nazywa się to w skrócie "zakup nowego amortyzatora". 1
PowerV3 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Napisano 5 Listopada 2018 (edytowane) Zakup nowego amortyzator planuję na wakacje. A nie można uciąć tych wyjąć ,,uszczelki,, włożyć simmering i trochę uciąć ,,uszczelki,, od spodu aby nie wystawały ponad dolne golenie? Edytowane 5 Listopada 2018 przez PowerV3
ACTIVIA Napisano 5 Listopada 2018 Napisano 5 Listopada 2018 Kolego PowerV3 Poprzedni temat został już zamknięty to widzę że ponowny zakładasz o swoim XCM-ie Na forum Szajbajk także mieli cię dosyć i cię zablokowali https://forum.szajbajk.pl/topic/10473-wymiana-ślizgów-w-sr-suntour-xcm-hlo-v3-29/
PowerV3 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Napisano 5 Listopada 2018 A czy temat jest o zablokowaniu mnie na Szajbajk forum czy o wymianie uszczelek na lepsze???
Mod Team sznib Napisano 5 Listopada 2018 Mod Team Napisano 5 Listopada 2018 30 minut temu, PowerV3 napisał: Po za tym litowy podobno zjada magnez. To nieprawda. Jest dokładnie odwrotnie; to magnez zjada lit, dlatego ci ubywa smaru z amortyzatora.
PowerV3 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Napisano 5 Listopada 2018 Tylko,że jak go smaruje smarem wapniowym.
ACTIVIA Napisano 5 Listopada 2018 Napisano 5 Listopada 2018 Teraz, PowerV3 napisał: A czy temat jest o zablokowaniu mnie na Szajbajk forum czy o wymianie uszczelek na lepsze??? Zablokowali cię bo cały czas brniesz o swoim XCM-ie gdzie jest to budżetowy amorek a ty chciał byś z niego zrobić cudo
PowerV3 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Napisano 5 Listopada 2018 Bo jeszcze nie uzbierałem kasy na nowy.
Gawel76 Napisano 5 Listopada 2018 Napisano 5 Listopada 2018 Kolego nawaliłeś tam tyle smaru to nie dziwne że wyłazi. Zostaw tak jak jest i wpychaj więcej 1
ACTIVIA Napisano 5 Listopada 2018 Napisano 5 Listopada 2018 ok. Każdy to rozumie natomiast próbujesz wmówić forumowiczom np. że XCM ma tłumienie, Producent który sprzedaje budżetowo tani taki amorek to jest normalne że wsadzi tanie i prostej budowy części.
PowerV3 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Napisano 5 Listopada 2018 (edytowane) ACTIVIA Z tym tłumieniem to wynikało z mojej niewiedzy. Bo pracuje dużo dużo lepiej niż mój stary uginacz z samymi sprężynami w starym rowerze i stąd moje hipotezy,że ma tłumienie. To jak nałoże mało smaru to zaraz go nie będzie i te ślizgi z g@wnolitu szlak trafi od jazdy z góry. Po za tym ile kosztuje amor o skoku 100 max 120mm powietrzny najlepiej z olejowym smarowaniem, do XC iostrego XC i trochę enduro z góry? DUŻO. Edytowane 5 Listopada 2018 przez PowerV3
Gawel76 Napisano 5 Listopada 2018 Napisano 5 Listopada 2018 No ta nawierć otwory, nagwintuj, wkręć kalimitki. Do tego zainwestuj w klamki hydrauliczne, zamiast oleju wpakuj smar i wtedy podczas jazdy będziesz pompował smar. Już dziesiątki osób ci radziło że pakujesz za dużo smaru a ty nadal swoje. On i tak pewnie jest upośledzony a ty jeszcze chcesz tam wciskać oringi gumowe. Bez sensu 2
Rekomendowane odpowiedzi