Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Chciałbym się przywitać. Jestem tutaj nowy. Dzień dobry

Kupiłem rower Cube Acid 29 model 2017. Nie zauważyłem przy kupnie rysy na goleniu amortyzatora.

Proszę zerknijcie do zdjęć. Czy ma się zacząć martwić ???

Rysa wyczuwalna pod paznokciem...

Czy jest możliwość wymiany goleni lub regeneracji ???

Za podpowiedź będę wdzięczny, jestem nowy i się uczę...

IMG_20181102_220449.thumb.jpg.907bc039fe340f96d26e28918ee6f239.jpg

IMG_20181102_220356.jpg

Napisano

Cześć.

Standard 100 mm. Jak to sprawdzić. Trzeba rozebrać amortyzator ? Ja jestem laikiem w tych sprawach. W chwili obecnej... Ile może kosztować serwis ?

Napisano (edytowane)

Ja bym na twoim miejscu nie rozbierał amortyzatora, bo możesz coś uszkodzić. Jeżeli kupiłeś ten rower jako nowy w sklepie, to nadaje się do reklamacji, a jeżeli używany, nawet od osoby fizycznej, to masz rękojmię. Warto skontaktować się ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia.

Edytowane przez pp516
Napisano

Używany, niestety. Jedyny dowód zakupu to korespondencja poprzez sms oraz mail. Nie wiem czy uda się cokolwiek wyjaśnić. Ale zapytam czy jest możliwy zwrot roweru. We wtorek jadę do znajomego aby obejrzał rower. Może on wypowie się na ten temat.

Napisano

Tu nie ma co oglądać. Można zajrzeć do środka i sprawdzić czy ew. nie ma pod uszczelką czegoś twardego, przy okazji wymienić olej i jeździć dopóki się nie rozpadnie. Może będzie ciut więcej syfu zasysał do środka i trzeba będzie to częściej czyścić i wymieniać olej. Nowe golenie górne do recona silver to 500+. 

Napisano

Jeżeli sprzedawca nie poinformował o tym uszkodzeniu, to rękojmia obowiązuje. Zamiast zwracać rower, możesz ewentualnie negocjować obniżenie ceny ze sprzedawcą. Nie jestem pewien, ale raczej to że nie masz spisanej umowy nie powinno być przeszkodą.

Napisano

Niestety nie poinformował a rysa jest schowana za podkowa więc nie było jej dokładnie widać. Napiszę do niego i spróbuję się dogadać. Chętnie kupię taki sam rower tylko że sprawny 

Napisano

A może ślizg jest źle osadzony? Tak czy inaczej, zwrot a jak nie to serwis.

Napisano

Przecież amortyzator serwisuje się dopiero jak przestanie się uginać :D

Napisano (edytowane)

Najprawdopodoniej dostalo ci sie cos na uszczlke, weszlo pod nia i porysowalo. Nie mozesz odchylic wargi uszczelki w tym miejscu? Tylko zadnym metalowym ostrym narzedziem, ja mam plastikowa szpatulke do mieszania drinkow ale mozna tez paznokciem. Na moim silwerze czesto powstaja jakies drobne slady ale pozniej znikaja. Mam wrazenie ze ta powloka tak ma.

Edytowane przez michalj2
Napisano

Moze napisz skad jestes, albo co oczekujesz po okresleniu Slask. Teren dosc duzy.

Napisano

Jestem z okolic Wadowic ale często jestem w okolicy Katowic. DTS mogę szybko dojechać do Gliwic bądź Jaworzna. Jeśli mogę prosić o wskazanie dobrego serwisu to z tych stron 

Napisano

Sporo. Jako przysłowiowy żółto dziób poradzę sobie z rozebraniem amora i wymianą oleju? Macie może gdzieś instrukcje serwisową? Jeśli tak proszę podeślijcie mi linka chłopaki... 

Napisano (edytowane)

Robiłeś już cokolwiek przy rowerze, nawet z prostych prac, typu wymiana łańcucha, kasety, suportu ? Jeśli nie, to raczej nie brałbym się na twoim miejscu za amortyzator na początek. W mojej Rebie robiłem samodzielnie podstawowy przegląd, jest to dość trudna czynność, wymaga pewnych zdolności manualnych. No i trzeba wcześniej kupić oleje, smary, itp.

Instrukcje są tutaj : https://www.sram.com/service/rockshox/7,104,434

Edytowane przez pp516
  • Mod Team
Napisano

Tutaj wystarczy serwis podstawowy, ne trzeba wszystkiego rozbierać na części pierwsze. W sumie prosta czynność, instrukcja serwisu jest nawet u nas w podklejonym temacie:

 

Napisano

Chyba jednak serwis przekażę na ręce specialistów. Trudno oddam 100 zł w dobre ręce. 

A ja chłopaki dziękuję za pomoc. Jestem spokojniejszy po waszych radach. 

Chylę czoła... 

Napisano

Dla jasności, jak najbardziej warto samemu serwisować rower, nie jest to jakieś specjalnie trudne, a daje dużo satysfakcji. Z tym, że jednak wymaga trochę wprawy, posiadania kilku narzędzi i miejsca gdzie można się z tym bawić (np, garaż), szczególnie gdy w grę wchodzi chlapanie olejem. Jak jesteś zupełnie zielony w temacie, to zaczynanie od serwisu amortyzatora, nawet podstawowego, nie jest moim zdaniem najlepszym pomysłem. 

  • 7 miesięcy temu...
Napisano (edytowane)

Podepnę się pod temat żeby nie powielać niepotrzebnie. 

W moim rowerku mam rockshoxa recon rl ze stalowymi goleniami, rowerek ma przejechane jakieś 150 km, bez jakiegoś katowania itp. więc właściwie nówka sztuka. Wczoraj na obu lagach zobaczyłem rysy, pionowe, są dosyć delikatne i nie czuć ich pod palcami ale ewidentnie są na powierzchni anody. Producent leci sobie po prostu w kulki wypuszczając taki wideł bez smarowania i pisząc w instrukcji o pierwszym serwisie po 50h. Ja sobie dziś go prze-serwisuję ale co ma zrobić osoba która nie ma o tym pojęcia?  Kolejna 100 do nowego roweru żeby móc  pojeździć? Zastanawiam się czy nie posłać jakiegoś listu do producenta roweru (bo do srama to nie ma sensu) z zapytaniem czy jest to normalne w nowym rowerze i czy  ktoś mi zwróci ewentualne koszty serwisu o czasie nie wspominając.

Jest to mój ostatni widelec od srama.   

20190606_104744.jpg

Edytowane przez cyganos

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...