ChevLucas Napisano 29 Października 2018 Udostępnij Napisano 29 Października 2018 Cześć, przejrzałem kilka tematów i w sumie nie znalazłem nic ponad to co już wiem czyli np. Dartmoor Primal. Noszę się z zamiarem kupna roweru trailowego w granicach 5-7 tys. Jest kilka modeli, które rozmiarowo, wizualnie i użytecznie mi pasują, ale nie mają must have'ów które taki rower mieć powinien. Stąd też fajnie gdyby udało mi się znaleźć chociaż ramę odpowiadającą moim oczekiwaniom. Te obowiązkowe rzeczy to (rama): sztywna oś z przodu i z tyłu, szerokość piasty w standardzie boost, gwintowana mufa pozwalająca na użycie suportów Hollowtech II (żadnych press fitów) możliwość zamontowania kół 27.5+ (pozostałe) regulowana sztyca amortyzator powietrzny napęd 2x10, 2x11... ważne żeby z przodu były 2 zębatki klamki hamulca z regulowaną odległością Niestety znalezienie wszystkich tych elementów graniczy z cudem, więc w pełni zadowala mnie sama rama. Najbliższy sercu, także pod względem wizualnym jest Dust przewidziany na nowy sezon: https://www.kross.pl/pl/2019/trail/dust-2-0 ale kontaktowałem się z producentem i nie ma możliwości kupna samej ramy bądź też customizacji oferowanych rowerów. W ostateczności kupię jakiś rower i powymieniam w nim części które mi nie odpowiadają, niestety przy takim rozwiązaniu koszty drastycznie wzrastają. Jeśli ktoś jest w stanie polecić sprawdzone ramy lub rowery będę wdzięczny za każdą pomoc. PS mój wzrost to 191 cm, waga 90kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 NS Bikes eccentric cromo jest pod 27,5+/29. Rama poza tym, że stalowa to jakość wykonania kilka klas wyżej niż Primal. I jak w większości sztywniaków boostowych ten sam problem z przerzutką przednią - druciarstwo albo pogodzenie się z jej brakiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 Musiałbyś poszukać wymiarówki, rower pod częsciowe kombinowanie z częsciami https://www.olx.pl/oferta/on-one-deedar-enduro-trail-hornet-surge-dartmoor-primal-eccentric-ns-CID767-IDx5lG0.html#7891cd70d3 motyw dwa- dowiedzieć się czy Trek np rama Roscoe daje możliwość założenia dwóch blatów (fajna rama) (Rama Gianta Fathom'a 2 daje taką mozliwość (z pogranicza trail i xc) - to chyba press fit i qr tył.) dorzucam jeszcze https://www.kellysbike.com/pl/trail-c563/gibon-30-p53455 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KMarcel Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 Roscoe ma możliwość założenia 2 blatów. To ta sama rama co w X-Caliber Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChevLucas Napisano 30 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2018 Kellys Gibon fajny, ale suporty typu Press Fit niestety. Nad NS Bikes też się zastanawiam dość poważnie, ale tam chyba właśnie ciężko o przerzutkę z przodu, choćby samo jej mocowanie. Trek ma jakiś niestandardowy standard piast - boost 141 którego nie rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 Może Marin Nail Trail 7? Tylko nie pamiętam czy da się tam plusy zamontować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 jamis dragonslayer 27,5. Ma wszystko z wyjatkiem regulowanej sztycy i pp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 Standard 141 to bez sztywnej osi przelotowej - na szybkozamykacz. Z przerzutkami w boostach to jest taka historia, że korba ma blaty przesunięte o 3mm na zewnątrz i tym sposobem przerzutka na obejmę jej nie ogarnie zasięgiem swojego wózka/klatki. W przerzutkach DM mocowanie/uchwyt zintegrowany z ramą ma już odpowiedni offset jeśli rama boost. No i tam gdzie nie przewidziano przerzutki fabrycznie może nie być miejsca na młynek oraz nie ma możliwości estetycznego poprowadzenia linki. Bo generalnie samo mocowanie jest do ogarnięcia (adapter obejma do DM, odpowiedni dystanser i dłuższa śruba do mocowania). No i w kwestii PressFitów, szczególnie 92/41 (Shimano) to za bardzo się tego boisz. Na kilka setek rowerów z PF jakimi się zajmowałem tylko kilka miało problem z mufą i były to roczniki z lat wdrożenia tego wynalazku. Współcześnie wygląda na to, że "technologia" dojrzała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChevLucas Napisano 30 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2018 dzięki za odpowiedzi, może i PF nie taki straszny jak go malują ale już dziś się przekonałem co do tego że napęd 1x dla mnie odpada, bo po pierwsze duże kąty łańcucha sprawiają nieprzyjemne chrobotanie na skrajnych biegach z tyłu co osobiście mnie irytuje, ale większą wadą jest to że po zapedałowaniu do tyłu biegi spadają o 2/3 w dół. Wiem, że może jestem dziwny ale czasem lubię sobie pokręcić korbą do tyłu, choćby po to żeby zmienić ustawienie pedałów na zjazdach podczas postoju etc. Dziś byłem w krakowskim biker housie, żeby sprawdzić czy NS Bikes Eccentric w ogóle mi pasuje, ale niestety będę musiał poczekać chyba do nowego roku bo stare roczniki wyprzedane, a nowych jeszcze nie dostarczyli :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 No ale eccentric wyklucza przerzutkę p. A napęd 1x to jakiś "udany" trafiłeś bo generalnie spadanie łańcucha na mniejszy tryb występuje sporadycznie i tylko w niektórych rowerach dodatkowo zwykłe trzeba się postarać. Odnośnie kultury pracy dobrze dobranego napędu 1x to też nie jest tak źle bo głośno jest na dwóch największych koronkach, których używa się rzadko (np. 1-5% dystansu). Pamiętaj, że scieżkowiec to nie rower uniwersalny do jazdy po bułki i sporadycznych wypadów w teren tylko najlepiej czuje się w bikeparku. Tam przerzutka przednią nie ma racji bytu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HurtLocker Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 7 minut temu, Dokumosa napisał: Pamiętaj, że scieżkowiec to nie rower uniwersalny do jazdy po bułki i sporadycznych wypadów w teren tylko najlepiej czuje się w bikeparku. Tam przerzutka przednią nie ma racji bytu. Pozwole sobie zgodzic sie i nie zgodzic. Sciezkowiec (czy trail bike jak kto woli) to faktycznie kiepski pomysl na city bike, ze wzgledow praktycznych. Bike park to rowniez nie miejsce gdzie czuje sie najlepiej (od tego sa rowery DH i enduro), pozjezdzac sie da ale wymaga to wiekszych umiejetnosci i margines bledu jest mniejszy niz w przypadku pelnokrwistego enduro/DH. To uniwersalny rower, ktory ma umozliwiac wspinanie ale czujacy sie lepiej na zjazdach na szlaku gdzies w gorach. I na koniec znow sie zgodze, wiekszosc oferowanych obecnie sciezkowcow ma tylko jeden blat na korbie :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChevLucas Napisano 30 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2018 Godzinę temu, Dokumosa napisał: A napęd 1x to jakiś "udany" trafiłeś bo generalnie spadanie łańcucha na mniejszy tryb występuje sporadycznie i tylko w niektórych rowerach dodatkowo zwykłe trzeba się postarać. Testowałem na jakimś wystawowym Giancie chyba Anthem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 31 Października 2018 Udostępnij Napisano 31 Października 2018 Więc trafiłeś na jakiś źle ustawiony system biegów. Jeżdżąc 1x11 ponad rok nigdy nie zdarzyło mi się zaklinowanie lub spadniecie łańcucha. Nikomu ze znajomych także. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 31 Października 2018 Udostępnij Napisano 31 Października 2018 Napęd 1xx sprawdza się w każdym rowerze, ale musisz świadomie dobrać przełożenia. Napęd nie jest głośny, jest prosty i ładny. Jak ktoś dobierze go z głową to będzie tylko się cieszył z jazdy. Czym bardziej ekstremalnie tym 1xx lepiej się sprawdza. Ja osobiście mogę polecić każdemu, szczególnie amatorom, którzy nie mają parcia na komy asfaltowe. A nogę musisz mieć jak wszędzie. Ludziska nie wiadomo czemu czują jakiś ból jeśli słyszą 1xx. Spróbuj a zobaczysz że nie boli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HurtLocker Napisano 31 Października 2018 Udostępnij Napisano 31 Października 2018 Dokladam sie do opinii, mam naped 1x11 (32x9-46) i jak do tej pory nigdy nie sprawil problemu. W poprzednim rowerze (Giant Trance 2 GE) mialem 2x11 ale byl tez napinacz, moze tu lezy problem? Tak czy owak w 1x11 nigdy lancuch nie przeskoczyl a zdarzaly sie konkretne pralki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.