Skocz do zawartości

[Opinie, porady] Canyon endurace CF


rowero11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czaję się na ten karbonowy rowerek na 105-tce https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2019/endurace-cf-7-0.html.  Ma ktoś może z nim jakieś doświadczenia osobiste, przemyślenia, opinie?

Zastanawiam się kiedy trafić w jak najbardziej odpowiedni moment przed sezonem na kupno na stronie Canyona ( promocja, black friday?), jeśli się bym zdecydował. Wie ktoś może jak to wyglądało na przestrzeni ostatnich lat z obniżkami u nich?

 Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądałem i mlaskałem nad cf sl 8.0, wszystko było fajnie az wyszlo ze dla mojego wzrostu 190cm jestem gdzies miedzy... moja preferowana gór rurka to 575-580mm a  mam do wyboru 568mm vs 592mm, jeden za krótki, a drugi hmm nie chce dłuzszego niz 585mm :P Bez przymiarki bałbym sie kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś wybrał jedną albo drugą, to pewnie było by ok, ludzie czasem biorą mniejszą niż powinni  lub odwrotnie, bo tak im pasuje, albo butem haczą o koło przy skróceniu i rozmiar większy mimo że rury pasują:p   Gorzej jak o dwa rozmiary w ktorąś strone. 

Mowisz ,że do tarczowek chciałbyś dopłacić ;p?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, rowero11 napisał:

Witam, czaję się na ten karbonowy rowerek na 105-tce ...

Ja też.W każdym razie jest na mojej krótkiej liście.Aczkolwiek  kupno trzeciego roweru tej samej marki z rzędu jest trochę słabe.Wyprzedaże są przeważnie w okolicy sierpnia.Wtedy można kupić rower z małą zniżką i praktycznie wszystkie są dostępne.O ile chcesz tyle czekać by urwać tysiak czy tam parę stówek i  praktycznie zakończyć sezon.Generalnie Canyon obrósł w piórka i cenowo szału już nima.Ja mam al 6.0  w rozmiarze M i w tych pieniądzach na luzie można było kupić rower na 105 tce ale bardzo mi pasuje geometria  więc zakup uważam za udany.Największym minusem tych rowerów jest to,że jest mało miejsca na stopę.Jeśli jeździsz dużo po mieście i masz zwyczaj robić stójkę i wolno manewrować pomiędzy samochodami to trzeba o tym pamiętać.Oczywiście w normalnej jeździe nie ma opcji byś przytarł butem koło nawet gdy masz zwyczaj dokręcać na zakrętach.Drugim minusem moim osobistym jest to,że jednak mostek powinien być o 10 mm dłuższy bo w dolnym chwycie nie mogę się porządnie wyciągnąć.Dziwi mnie też,że w tych niższych karbonach jest teraz korba 52/36 zamiast kompakta 50/34.Ja na tym kompakcie praktycznie nie używam dwóch najmniejszych zębatek na kasecie, a i tak z górki lecę 60 km/h.Jeśli nie masz łydy jak Sagan to na każdej małej fałdce  trzeba będzie zrzucać na małą zębatkę co potrafi trochę zirytować.W każdym razie ja nie dałbym rady z takimi przełożeniami.Jeśli zależy ci na cenie to zainteresuj się Scottem.addict disc na ultegrze za 9,8 k to dobra oferta.Na 105 tce 8,2 k.Wystarczy tylko wymienić te głupie opony i masz normalny rower.Ale scott ma ciężką ramę,widelec i jeśli wierzyć niemieckiej prasie nie jest tak sztywny jak Canyon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rowero11 napisał:

Jakbyś wybrał jedną albo drugą, to pewnie było by ok,

Właśnie się zorientowałem CF 7.0 ma geo jak Cf 8.0 ale już AL 7.0 Disc czy  CF 8.0 SL Disco sa inne w rozmiarach górnej rurki. 

Dziwne ze rowery Disc sa na innych ramach, nie rozumiem.

  Co do buta i przedniego koła, to chyba problem mają Ci ktorzy maja podstawowe problemy w dziedzinie techniki jazdy na takim rowerze :P 

13 godzin temu, rowero11 napisał:

Mowisz ,że do tarczowek chciałbyś dopłacić ;p? 

Zdecydowanie ;-)  AL Disc 8.0 czerwony - malina ! ;-) https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2019/endurace-al-disc-8-0.html

Albo ten Czerwony czy niebieskicf sl disc ->   https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2019/endurace-cf-sl-disc-8-0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi Tobie o rurę sterową widelca, to na stronie Canyona widnieje "full carbon".                                                                                                                                                                             Co do przecen w Canyonie to generalnie wygląda to słabo. Korba jest 52/36 (również uważam, że lepszy byłby kompakt), ale w nowym roczniku zmienili kasetę z 11/32 na 11/34.   Scott na Ultegrze już w cenie regularnej (9899 zł, Canyon 11399) stanowi świetną ofertę, a przecież -w odróżnieniu od Canyona- zawsze dostanie się jakiś rabat w sklepie. Pozostaje kwestia czy spodoba się kolor Scotta, bo jest -z grubsza rzecz biorąc- mało neutralny. W Canyonie minusem jest nietypowy wymiar rury sterowej i ograniczona dostępność mostków poza firmowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rowero11 napisał:

Wie ktoś czy stery w endurace CF są z karbonu, czy tylko rama i sztyca?

Jak klikniesz na spis czesci, to przy sterach jest odsyłka do strony producenta sterów, a na jego stronie sa czesci z ktorych sie ster składa.

https://www.acros.de/de/produkte/steuersaetze/canyon-steuersaetze/

Masz tam wszystko, wystarczy wiedziec jak rama... dla CFa to jest komplet łozysk chowanych, a w zasadzie wbijanych do ramy jak press fit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W canyonie regułą są przeceny w BlackFriday (ostatni piątek listopada a nie jak w chinach 11., często tylko na niektóre modele i całą ofertę outletową) oraz przez cały okres świąteczny (od wielkanocy do nowego roku codziennie jest wyprzedawany jakiś inny jeden/dwa modele). Należy się też liczyć z tym, że nie wszystkie rozmiary mogą być dostępne na wyprzedaży bo ta ma na celu opróźnienie magazynów z zalegających staroci więc nie będą doprodukowywać żadnej serii. Obniżki sięgają dodatkowych 10% od cen outletowych  wiec rewelacji wcale nie ma. Swoją drogą outlet jest pełny Enduranców z rocznika 2018 i ciekawostka CF SL 7 z 2018 jest lżejszy o 200g od 2019.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

8 godzin temu, cinol123 napisał:

Zdecydowanie ;-)  AL Disc 8.0 czerwony - malina ! ;-) https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2019/endurace-al-disc-8-0.html

Albo ten Czerwony czy niebieskicf sl disc ->   https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2019/endurace-cf-sl-disc-8-0.html

 

Na aluminiowego Disca, ale 7.0 zdecydowałbym się gdyby ten kosztował te 6 k, bo 7k (z przesyłką), to za dużo . Podoba mi się nich, nie tylko same tarcze, ale obręcze, które wyglądają jak alu felgi  :P

CF na 105, chyba najlepszy wybór, choć trochę karbonu się obawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W outlecie masz napisane jaki jest stan roweru. Zwykle są to rowery w stanie fabrycznym.

Odnośnie masy to ważyłem kilka i zawsze pokrywało się to z danymi podanymi przez producenta dla danej wielkości ramy i koła (jest spora różnica/przeskok w mtb gdzie w tym samym modelu bywają koła 27,5 lub 29 w zależności od wielkości ramy).

Co do przecen to zwykle są na to co w outlecie więc o roczniku 2019 można raczej zapomnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są niektóre np 4 czy piątej kategorii, testowane i nieźle porysowane. Wiedziałem wczoraj 105 al za ~4500 S, czyli rozmiar dla mnie, kategoria 1 czyli nówka.... Jednak kolor czerwony, dla mnie ni to czerwony, ni pomarańczowy, różowy... zależnie od światła, nie za bardzo mi odpowiada. Rama ma mi wystarczy na długo (dbam zawsze o rzeczy, nie szarżuje, nie scigam się), więc musi mi się też podobać. CF czarny mat z napisami połyskowymi po prostu mi się podoba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam akurat czerwonego al i potwierdzam,że wygląda to słabo.Taki wyblakły,półmatowy ni to czerwony  ni to niewiadomoco.Karbony na pewno wyglądają lepiej.

W dniu 30.10.2018 o 08:30, cinol123 napisał:

Co do buta i przedniego koła, to chyba problem mają Ci ktorzy maja podstawowe problemy w dziedzinie techniki jazdy na takim rowerze

Naprawdę?To poradź mi proszę co mam poprawić w swojej technice jazdy.A tak już wiem- kup większą ramę,mniejsze buty, węższą oponę,przestaw bloki itp.Nawet w testach o tym redaktory wspominają.Pomijam,że to dość powszechny problem w rowerach szosowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, wystarczy mieć w głowie toe overlap i nie krecic U skretow pedałujac. W szybkich zakretach noga od wewnętrznej strony zakrętu w góre i kładziemy się w zakrecie.  Dosc duzo modeli szosowek ma ten "problem", wiec nie jest to kwestja tylko tego canyona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam w obecnej szosówce haczę, mimo, że powinienem mieć nawet rozmiar mniejszy... Przy skręcaniu haczę butami, gdy sobie np jeżdżę w kółko wyprostowany powoli. Natomiast podczas normalnej jazdy, przy zakrętach w ogóle mi to się nie zdarzyło jeszcze. Problem nie istnieje.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...