lilsernikx Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Witam. Mam pytanie, które może kogoś rozmieszyć z powodu mojej niewiedzy, ale jak założyć tą gumke na amortyzator? Wiem tyle, że pomaga w ustawieniu SAG ale jak to założyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Odkręcić dolne lagi, wyjąć golenie i nałożyć gumkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Jak masz amortyzator bez tej gumki to możesz użyć zipa, żeby nie rozbierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lilsernikx Napisano 28 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2018 A gdzie mogę owego zipa kupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Zipa, czyli trytytkę / opaskę zaciskową. Tylko, że to jest rozwiązanie wyłącznie do ustawienia SAGu. Nie jeździłbym z tym. Jak Ci się pod to piasek dostanie to porysujesz golenie. Jak chcesz typową gumkę to musisz rozebrać amortyzator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lilsernikx Napisano 28 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2018 A można oddać amortyzator do serwisu i tam mi założą tą gumkę, czy sam muszę rozbierać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 3 lata z trytytka u syna i brak sladow. Co ma porysowac? Lekko zaciagnac, aby nie spadala, ale zeby stawiala maly opor a nie dopieprzyc.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Co to za amortyzator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Też nie polecam używać zipów na stałe, jak się jeździ w błocie i deszczu (czyt. z brudnymi goleniami) to faktycznie mogą rysować powłokę jak dostanie się pod nie jakiś syf. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 A pod gumke sie nie dostanie? Co wycieram gumke czy trytyte to pod gumka jest wiecej mazi. Zreszta obrabialem lata temu pierwszego Recona jak wszedl bodajze 4 lata na trytycie i zero sladow, a dostawal w dupe po gorach nieludzko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Dostanie się, ale gumka jest elastyczna, nie daje możliwości "zaklinowania się" i działania jak papier ścierny. Jaki ma sens w tym przypadku wyciągania wniosków od szczegółu do ogółu? To jest błąd logiczny. To, że twojemu Reconowi nic się nie stało oznacza tylko... że twojemu Reconowi nic się nie stało, a kolegę raczej nie interesuje stan twojego amortyzatora. Jak pracowałem w serwisie na studiach to widziałem co najmniej kilka amortyzatorów, które miały w ten sposób uszkodzoną anodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Nie mam ochoty sie sprzeczac, czy udowadniac kto wie lepiej, ale...To nie jest tylko moj, bo jak jeszcze sie sagu nie ustawialo, ale interesowalo mnie ile wybiera amor, to juz mialem trytyte, czyli okolo 25 lat temu. Przez ten czas u mnie, znajomych przelecialem grube nascie amorow i nic takiego nie mialem. Na logike, dajesz gumke, trytyte na dol, siadasz, unosi sie o sag, potem jest podbijana do najwyzszego miejsca i tam sobie lezy, co ma uszkodzic? Wszystko zalezy od tego jak silno zaciagniesz, bo jak zrobisz to silno, to kazde przesuniecie bedzie rysowac lage, zakladajac, ze jest tam cos co rysuje. Druga sprawa podaje zdjecia lag zjedzonych przez smary litowe, znaczy ze zzrera bo internety podaja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 28 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Trytka będzie używana tylko do ustawienia SAGu, więc jeżdżenie z nią jest pozbawione sensu. Gumka w czasie jazdy też nie ma znaczenia, chyba ,ze ktoś chce po każdym wyboju sprawdzać, jak ugiął się amorek. Założyć, ustawić SAG, zdjąć. Koniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 1 godzinę temu, lilsernikx napisał: A można oddać amortyzator do serwisu i tam mi założą tą gumkę, czy sam muszę rozbierać? Można oddać. Co do gumki (czy tam trytytki, jak kto woli) to oprócz SAGu możemy jeszcze sprawdzić jedną rzecz - po przejechaniu trasy zjazdowej można zobaczyć, czy wykorzystujemy pełen zakres skoku amortyzatora przy danych ustawieniach / ciśnieniu i naszym stylu jazdy. Jak dobije to wiadomo, że 'zabrakło' skoku, ale w drugą stronę nie jest to już takie oczywiste. Jedni ustawiają SAG 20% a inni 30%. Może się okazać, że na trasach po których śmigasz 20% SAG da Ci 70% wykorzystania skoku. Wówczas można się pokusić o zmianę ustawień / ciśnienia w widelcu, żeby wykorzystać większy zakres skoku To tak, jakby komuś się nudziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Teraz, Eazy napisał: ciśnienia w widelcu Lub objętości komory powietrznej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Bez gumy jest lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 29 Października 2018 Udostępnij Napisano 29 Października 2018 Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 29 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Października 2018 19 godzin temu, kamar59 napisał: Bez gumy jest lepiej. Jakieś argumenty? Patrząc na otaczający świat mam wrażenie, że jednak z gumą byłoby lepiej. Taki mały offtopik...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 Co do oringu lub trytytki to zdecydowanie polecam założenie oringu, choćby zwykły jakiś czarny. Miałem sytuację że przez trytytkę porobiły się pionowe zarysowania. Jesli masz golenie o średnicy 32mm to należy założyć oring 32x2 natomiast żeby po ustawieniu sagu można było oring podciągnąć do góry przy koronie to polecam 31x2 ze względu że lepiej się trzyma i nie będzie tobie opadał podczas jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 20 godzin temu, durnykot napisał: Jakieś argumenty? Patrząc na otaczający świat mam wrażenie, że jednak z gumą byłoby lepiej. Taki mały offtopik...... No właśnie bezpieczniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 Miałem kiedyś "zwykły" oring na sztycy chyba NBR i długo nie wytrzymał bo zaraz sparciał. Lepiej jest użyć silikonowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 31 Października 2018 Udostępnij Napisano 31 Października 2018 A mi się wydaje że z gumą gorzej,lecz bezpieczniej.Silikonowy oring na czerwono i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.