Skocz do zawartości

[amortyzator] gumka na amortyzatorze


lilsernikx

Rekomendowane odpowiedzi

A pod gumke sie nie dostanie? Co wycieram gumke czy trytyte to pod gumka jest wiecej mazi. Zreszta obrabialem lata temu pierwszego Recona jak wszedl bodajze 4 lata na trytycie i zero sladow, a dostawal w dupe po gorach nieludzko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostanie się, ale gumka jest elastyczna, nie daje możliwości "zaklinowania się" i działania jak papier ścierny.
Jaki ma sens w tym przypadku wyciągania wniosków od szczegółu do ogółu? To jest błąd logiczny. To, że twojemu Reconowi nic się nie stało oznacza tylko... że twojemu Reconowi nic się nie stało, a kolegę raczej nie interesuje stan twojego amortyzatora. ;) Jak pracowałem w serwisie na studiach to widziałem co najmniej kilka amortyzatorów, które miały w ten sposób uszkodzoną anodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam ochoty sie sprzeczac, czy udowadniac kto wie lepiej, ale...To nie jest tylko moj, bo jak jeszcze sie sagu nie ustawialo, ale interesowalo mnie ile wybiera amor, to juz mialem trytyte, czyli okolo 25 lat temu. Przez ten czas u mnie, znajomych przelecialem grube nascie amorow i nic takiego nie  mialem. Na logike, dajesz gumke, trytyte na dol, siadasz, unosi sie o sag, potem jest podbijana do najwyzszego miejsca i tam sobie lezy, co ma uszkodzic?  Wszystko zalezy od tego jak silno zaciagniesz, bo jak zrobisz to silno, to kazde przesuniecie bedzie rysowac lage, zakladajac, ze jest tam cos co rysuje.

Druga sprawa podaje zdjecia lag zjedzonych przez smary litowe, znaczy ze zzrera bo internety podaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lilsernikx napisał:

A można oddać amortyzator do serwisu i tam mi założą tą gumkę, czy sam muszę rozbierać?

Można oddać. 

Co do gumki (czy tam trytytki, jak kto woli) to oprócz SAGu możemy jeszcze sprawdzić jedną rzecz - po przejechaniu trasy zjazdowej można zobaczyć, czy wykorzystujemy pełen zakres skoku amortyzatora przy danych ustawieniach / ciśnieniu i naszym stylu jazdy. Jak dobije to wiadomo, że 'zabrakło' skoku, ale w drugą stronę nie jest to już takie oczywiste. Jedni ustawiają SAG 20% a inni 30%. Może się okazać, że na trasach po których śmigasz 20% SAG da Ci 70% wykorzystania skoku. Wówczas można się pokusić o zmianę ustawień / ciśnienia w widelcu, żeby wykorzystać większy zakres skoku :) To tak, jakby komuś się nudziło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oringu lub trytytki to zdecydowanie polecam założenie oringu, choćby zwykły jakiś czarny. Miałem sytuację że przez trytytkę porobiły się pionowe zarysowania. Jesli masz golenie o średnicy 32mm to należy założyć oring 32x2 natomiast żeby po ustawieniu sagu można było oring podciągnąć do góry przy koronie to polecam 31x2 ze względu że lepiej się trzyma i nie będzie tobie opadał podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...