Skocz do zawartości

[Lampka] Prox Crater Cree 880 LM


OnTheBike

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście, że nie. Zresztą tam też matematycznie wyłożyłem wszystko:

 

Kłamstwo producenta i powielanie kłamstwa przez Szakala. 880lm przez 3:30 z 2600mAh to się kupy nie trzyma i nie ma prawa trzymać. Dioda daje światło z prądu a wykres zależności jest powszechnie dostępny. To jest banalna matematyka: skoro ogniwo ma 2600mAh a ciągniemy z niego prąc przez 3,5h, to znaczy, że ciągniemy 750mA. A wg danych udostępnionych i przez producenta i z niezależnych wykresów wynika że xm-l2 binu t6 przy takim prądzie daje max 450lm. Licząc w drugą stronę: skoro latarka generuje 880lm to producent twierdzi, że dopiero przy prądzie 2,4A. Z tego łatwo wywnioskować, że czas pracy wyniesie lekko ponad godzinę i koniec. Na dodatek cały czas mowa tu o syntetycznych warunkach i ilości światła z diody - a ono jest ograniczane przez straty, nie cały strumień trafia rzeczywiście poza latarkę. Taki max wypasiony convoy ma 90% sprawności a taki prox to pewnie 80 jak nie 70%. Pokazywana latarka ma więc na wyjściu w trybie max okolice 400lm i mniej. Owszem, to dużo, ale o połowę mniej niż deklaruje producent. Idziecie do salonu po nowe auto. V8 silnik, 4.0 TFSI. Producent mówi, że auto pali 4,5 litra na 100km, ma 550KM i przyspiesza do setki w 3,5sek. Trzyma się to kupy? Albo 4 litry i 550KM albo 4,5 litra. A jak 4,5 litra na 100km to 1.0 dieselek 80KM w budzie 800kg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OnTheBike Lumeny swoje, dane na papierze swoje a ilość światła przed bajkiem to 3-cia bajka. I z doświadczenia z Convoyem już wiesz, że papierem to się można podetrzeć. Ze swojego napiszę Ci, że ilość diód też nie zawsze przekłada się na ilość światła. Mam SolarStorm X3 a kumpel między innymi X2 i mimo, że moja ma jedną diodę więcej to świeci trochę gorzej niż X2. Za to jego lampka (bodaj X6 z 4 diodami U2! wmontowanymi w jeden odbłyśnik) kompletnie zawstydza moją. Z kolei coś w stylu Top-LIGHT SE-L4 (3 przypadki) wcale aż tak gorszego światła jak moje x3 nie daje. A wszystkie (oprócz X6) na xml t6. Jak widać odbłyśnik, jego kształt i wielkość, robi swoje. Aha, moje X3 świeci lepiej niż niemodowany Convoy czy Prox Avior 1 (sprawdzone w terenie). A w terenie komfort przy szybszej samotnej jeździe zapewnia dopiero poziom 2.

Jeśli zaś chodzi o czas świecenia to oprócz matematycznych obliczeń trzeba wziąć poprawkę na zimno i jakość samych ogniw. To, że w laboratorium przy określonej temperaturze tyle świeci nie oznacza, że harcując w śniegu osiągniesz podobny wynik. Oryginalne ogniwa od początku nie wyciągały tego co producent napisał, 3,5 roku później czyli na chwilę obecną wystarczają na jakieś 10 minut świecenia na 100%. Kumpel sklecił mi 3 lata temu dodatkowy pakiet z baterii wyjętych ze starego laptopa (6 sztuk, teraz mają przynajmniej 10 lat), dodał balansery aby nie przeładowywało. Niedawno chciałem sprawdzić w domu ile czasu świecą. Minęło 2,5 godziny i wyłączyłem a na "wskaźniku" ciągle świeciły 3 kropki.

3-cia sprawa. Jeśli jeździsz w terenie to nawet 10 000 lumenów nie pomoże na zakrętach jeśli światło wali na wprost. W takich sytuacjach komfort jazdy podnosi jedynie czołówka.

18 godzin temu, OnTheBike napisał:

i może potwierdzić, że informacje przedstawione w filmie są prawdziwe?

Jeśli chodzi o odczucia to pewnie tak, natomiast suche dane to "chłyt matetingowy" i nie masz producenta, który by się tego ustrzegł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej właśnie też szukam jakiejś lepszej lampki możecie coś polecić? Byłem już niemal nastawiony na Lezyne 800 lub 1100 ale znalazłem info że nie do się świecić i ładować jednocześnie. Więc teraz czegoś z akumulatorkami wymiennymi szukam jak się ten Fenix sprawdza? Widziałem test szakala i prawie kupiłem ale na szczęście zerknąłem na to co jest napisane pod filmem i nie kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam Moon Meteor Vortex Pro. Wadą jest niestandardowy akumulator 18650 posiadający + i - na tym samym końcu. Koszt tego akumulatora to 60 zł zamiast 30 zł za standardowy 18650. Druga wada to uchwyt na kierownicę na gumowym pasku. Wszystkie tryby ciągle można zobaczyć tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest, że na wybojach światło drga, nie że odpadnie lampa. Jeśli szukasz lampy, która oświetla drogę i ma wymienny akumulator, to będziesz mieć problem. Ja wiele lamp zwróciłem przed tym Moon. On w trybie 700 lumenów oświetla drogę ale nawet tutaj bym się nie odważył powiedzieć, że można sobie jechać 50 km/h z tym światłem (jak to raczył powiedzieć człowiek na filmie o Crater). Moon robi też uchwyt z tworzywa sztucznego ale trzeba go dokupić osobno: http://www.moon-sports.com/product-page/copy-of-rb-26 W zestawie dostajemy: http://www.moon-sports.com/product-page/copy-of-rb-25 Akumulator: http://www.moon-sports.com/product-page/lx-bat-2600 Kupuj tylko online, jak nie będziesz zadowolony, robisz zwrot ustawowy 14-dniowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...