Skocz do zawartości

[Olej do amortyzatora] Rock Shox boxxer WC 2014


A5P3R

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Potrzebuję pomocy w doborze oleju do Boxxera WC 2014. Serwis miał robiony w kwietniu tego roku ale dostał dziwnej zamuły i myślę że wymiana oleju w dolnych goleniach (nie w tłumiku) i wyczyszczenie ich poprawi to. Z tego co rozumiem ze strony producenta to w tłumik idzie olej 5W a do dolnych goleni (czyli to co chcę zrobić) 15W, choć słyszałem że można też wlać np 10W. Dobrze zrozumiałem tą instrukcję?

 https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/2011_boxxer_world_cup_technical_manual_rev_b.pdf

Drugie pytanie to jaki olej tam wlać? Myślałem nad czymś lepszym, czyli Motul Shock Oil VI 400 ale nie wiem jak to się liczy żeby gęstość była odpowiednia czyli te 15W, bo tu jest podana wskaźnikiem "VI". Na koniec myślałem wyjąć te gąbki do smarowania, wyczyścić, zamoczyć w świeżym oleju, zamontować z powrotem i posmarować uszczelki kurzowe "sram butter".  Był bym wdzięczny gdyby ktoś mi z tym pomógł :unsure: 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ,,VI'', o którym piszesz to viscosity index, a po polsku współczynnik zmiany parametru lepkości kinematycznej względem temperatury. W tym Motulu co podałeś wynosi pewnie właśnie 400.

1 godzinę temu, A5P3R napisał:

Serwis miał robiony w kwietniu tego roku ale dostał dziwnej zamuły

Może po prostu zrobiło się chłodniej, olej zgęstniał i wystarczy pokrętłami się pobawić, by znów dobrze pracował. Albo w serwisie dali Ci do tłumika jakiś tani olej, który ma niski VI i przez to zamula. Jest jeszcze opcja, że nazbierało się już dosyć brudu w środku. Rock Shox zaleca czyścić golenie i wymieniać olej co 50 godzin. W tej instrukcji, którą podałeś jest napisane, żeby olej w tłumiku zmieniać co 100 godzin jeśli dobrze zrozumiałem. Może te 100 godzin już wyjeździłeś i się zużył.

1 godzinę temu, A5P3R napisał:

Na koniec myślałem wyjąć te gąbki do smarowania, wyczyścić, zamoczyć w świeżym oleju, zamontować z powrotem i posmarować uszczelki kurzowe "sram butter".

Dobrze kombinujesz, tak się robi. Wiem, że są tacy co twierdzą, że uszczelek się nie smaruje, ale każdy porządny serwis Ci powie żeby smarowa

Olej do goleni nie musi być jakiś z najwyższej półki, ważne żeby tylko spełniał odpowiednie parametry. Dużo większą robotę robi olej w tłumiku. Do tego klasyfikacja W nie mówi za dużo. Olej do widelca jednego producenta 15W, u drugiego może mieć 10W i też może się nadawać. ,,W'' określa gęstość, a dla Ciebie ważna jest lepkość.

Jak zrobić serwis goleni podsyłam Ci poradnik: www.1enduro.pl/jak-dbac-o-amortyzator-podstawowy-serwis/

 

Edytowane przez mrmorty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, okej, dzięki bardzo za pomoc ^_^ 100 godzin może jeszcze nie narobił widelec, ale myślę że jak już na zimę zrobię mu cały serwis to nic się nie stanie. Więc ostatnia kwestia: do tłumika mogę wlać tego motula co pisałem? Czy poprostu tańszego motula fork 15w i do dolnych goleni 5w?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...