MtK Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 (edytowane) Witam, moje Magury Marta SL raczyły w końcu umrzeć śmiercią naturalną. Starość. W hamplach jestem bardzo po tyłach. Do Avida mam alergie jeszcze z czasów Juicy ultimate, a z Magurą muszę się w końcu rozstać, kolejna awaria przelała czarę goryczy i mimo że nadal uważam że to hamulce z piekielnie dobrą modulacją to jednak ich awaryjność po latach używania w końcu każde mi dać im spokój. Padło w końcu na produkt Shimano. W grę wchodzą dwa modele Shimano XTR w wersji Race(M9000) i Trial(M9020) Mam proste pytania, jakie są różnice w tych hamplach? Wiem tylko tyle że Race nie mają servo wave i klocków z radiatorami. Domniemam że Race mają carbonową klamkę ale prosiłbym aby ktoś to potwierdził. No i na koniec, co mam wybrać? Do czego to zakładam? A No do Santa Cruz Blur XC Carbon (26’er), więc rower jak najbardziej w klimacie XC, choć geometria bardziej w góry. Jak i gdzie jeżdżę? Generalnie to po śląskich pagórkach i trochę w Beskidzie. Hardcorów już raczej nie będzie, 30 puka do drzwi i pierwsze oznaki instynktu samozachowawczego się pojawiają, dlatego 1,5m dropy raczej nie wchodzą w grę mały hint, wersje Trial mogę mieć za Ok 1250zl a Race w cenie z Allegro czyli Ok 1500-1600zł. Pytanie czy warto dopłacić do Race? Edytowane 26 Października 2018 przez MtK 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Wersja Trial ma 4 tłoczki na zacisk, a wersja Race ma 2. Mniej więcej jak Sram Level Ultimate i Guide Ultimate z tym, że jest kolosalna różnica w czuciu klamki pomiędzy Sh i Sr. Nie wiem jak stare Magury miały, ale nowe mają według mnie bliżej do Srama niż do Shimano. W Shimano po kontakcie klocków z tarczą klamka robi się twarda i siłę hamowania regulujesz siłą nacisku na klamkę. U Srama możesz ją jeszcze wciskać gdy hamulec już hamuje. Mam stare Elixiry 5 RSL i jest duża różnica względem Guidów. Może pomacaj klamki Sh i Sr jak możesz to będziesz świeższe spojrzenie. W jaki sposób jeździsz, XC czy trial? Zgaduję, że enduro już odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Dawidzie, chyba jesteś w błędzie. XTR Trail ma mocniejszą klamkę (z servo-wave) i na tym polega przewaga nad wersja Race. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Ja tylko zwrócę uwagę na ten cholernie często popełniany błąd - te hamulce mają w nazwie Trail, a nie Trial. Innymi słowy nazwa sugeruje użycie w rowerach trailowych czyli sciezkowcach, enduro, allegro mountain i jak tylko nazwę jeszcze wymyśla. Trial to jednak zdecydowanie co innego, i bynajmniej nie chodzi tu o rozprawę sądową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MtK Napisano 27 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2018 (edytowane) 7 godzin temu, Lumperator napisał: Dawidzie, chyba jesteś w błędzie. XTR Trail ma mocniejszą klamkę (z servo-wave) i na tym polega przewaga nad wersja Race. No właśnie mam też w domu rower na poprzednim modeli XT z servo-wave, regulacją i tymi śmiesznymi radiatorami. Generalnie to całkiem fajne hample poza modulacją... 21 minut temu, Sabarolus napisał: Ja tylko zwrócę uwagę na ten cholernie często popełniany błąd - te hamulce mają w nazwie Trail, a nie Trial. Innymi słowy nazwa sugeruje użycie w rowerach trailowych czyli sciezkowcach, enduro, allegro mountain i jak tylko nazwę jeszcze wymyśla. Trial to jednak zdecydowanie co innego, i bynajmniej nie chodzi tu o rozprawę sądową. Dobra uwaga, ludzkie oko widzi co chce 8 godzin temu, Ilia napisał: Wersja Trial ma 4 tłoczki na zacisk, a wersja Race ma 2. Mniej więcej jak Sram Level Ultimate i Guide Ultimate z tym, że jest kolosalna różnica w czuciu klamki pomiędzy Sh i Sr. Nie wiem jak stare Magury miały, ale nowe mają według mnie bliżej do Srama niż do Shimano. W Shimano po kontakcie klocków z tarczą klamka robi się twarda i siłę hamowania regulujesz siłą nacisku na klamkę. U Srama możesz ją jeszcze wciskać gdy hamulec już hamuje. Mam stare Elixiry 5 RSL i jest duża różnica względem Guidów. Może pomacaj klamki Sh i Sr jak możesz to będziesz świeższe spojrzenie. W jaki sposób jeździsz, XC czy trial? Zgaduję, że enduro już odpada. Trochę nie na temat kolego, to o czym piszesz ma miejsca w nowym XT a nie XTR. A jeśli chodzi o produkty SRAM, to na nie sram jeśli chodzi o hamulce ofc. Po prostu mam uraz, miałem Juicy three, potem ultimate, hample robiły się po czasie gumowe i żaden serwis nie był a stanie przywrócić ich do zycia. Moje 10 letnie Marty SL pracują lepiej niż 2-3 letni Juicy pracował. Edit: co to stylu jazdy Blur XC Carbon ma raptem 105mm skoku i 100mm amor więc typowe XC, jedynie mam wrażenie że geometria tego sprzętu powoduje że jest przyjemniejszy w górach niż np. Anthem na którym jeździłem wcześniej. Anthem był moim zdaniem takim typowo rowerem dla zawodnika, Blur to rower dla mnie czyli dla kogoś z maratonów się dawno wyleczył, lubi jeździć w terenie, niejednokrotnie trudnym ale nie lubi czuć bólu pleców po 3-4h spędzonych na rowerze. Edytowane 27 Października 2018 przez MtK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Różnica pomiędzy Trail a Race to tak jak ktoś wcześniej napisał - brak serva w tych drugich, oraz brak pokrętła do regulacji odległości klamki od kierownicy (regulacja jest, ale śrubką więc potrzeba użyć kluczyka/śrubokrętu) Wersja "ultimate" w hamulcach shimano to klamki XTR Trail + zaciski Saint. Wersja "ultimate-budget" to klamki SLX + zaciski Zee. Wersja pomiędzy to nowe czterotłoczkowe XT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 27 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Października 2018 21 godzin temu, MtK napisał: mimo że nadal uważam że to hamulce z piekielnie dobrą modulacją to jednak ich awaryjność po latach używania w końcu każde mi dać im spokój W nowych Magurach to pierwsze jest jeszcze lepsze, a to drugie już nie jest tak częste. Z drugiej strony Marty to tak stary model, że miały prawo odmówić pracy i pójść na emeryturę. 21 godzin temu, MtK napisał: Hardcorów już raczej nie będzie, 30 puka do drzwi i pierwsze oznaki instynktu samozachowawczego się pojawiają, Trochę wcześnie 21 godzin temu, MtK napisał: Jak i gdzie jeżdżę? Generalnie to po śląskich pagórkach i trochę w Beskidzie Mimo obiekcji polecam spojrzeć na Magury MT5/7 lub wersję Trail Sport/Carbon. Genialne hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MtK Napisano 28 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Hamulce w wersji Trail już na rowerze, pogoda utrudniła niestety pierwsze testy :/ No ale wszystko sobie „pomacałem" i zbadałem. Więc tak jak napisał @akkwisk różnica polega na braku Servo-Wave i śruby regulacyjnej. Klamka w obu modelach jest karbonowa i to tyle jeśli chodzi o górę, natomiast sam zacisk w Trail ma odrobinę inny kształt i jest rozbieralny, no i standardowo w Trail dostajemy klocki metaliczne z radiatorem. Nie mam pojęcia czy takowe klocki do Race pasują. @durnykot ależ jak najbardziej zgadzam się, po prostu wiele lat męczenia zrobiło swoje. Co najzabawniejsze problem tyczy się tylko przedniej klamki, mój przyjaciel też używa tych hamulców i ma dokładnie te same problemy. Ja wymieniałem korpus bo obejma pękła, bez żadnej przyczyny, po prostu zmęczenie materiału i u mnie i u mojego przyjaciela. kolejny raz wymieniam już tłoczek z uszczelką w przedniej klamce bo po prostu sobie cieknie Przecierające się karbonowe klamki to standard. Te hamulce nie psują się od stania, jednak zużycie następuje dość szybko bo są to hamulce, których produkcję zakończono 10 lat temu a nadal modulacją, wagą i siłą hamowania mogą rywalizować z dzisiejszymi topowymi modelami. Gdzieś musi być ich słaba strona. btw. Wcale nie planuję ich wyrzucać, po serwisie trafią do roweru mojej kobiety, pod jej 53kg i dość spokojnym stylu jazdy będą miały godną emeryturę Co do nowych Magur mocno zastanawiałem się nad MT 8 Raceline, ale cena w okolicach 3 tys zł za cały zestaw to trochę sporo, zwłaszcza że dość okazyjnie kupiłem XTRa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.