Skocz do zawartości

[hamulce zakup] Hamulce mechaniczne z autoregulacją.


PowerV3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy istnieją hamulce tarczowe mechaniczne, w których klocki same przysuwają się do tarcz tak jak w hydraulicznych?

Do obecnych mechanicznych nie jestem przekonany bo tarcza jest zrobiona z plasteliny.

Do hydrauliki nie jestem przekonany.

Albo polećcie jakąś mała dobrą tarczę hamulcową, 6 śrub, na przód. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko tak słyszałem od ludzi,że w zimie zamrażają.Goście na wypasionych rowerach gadali,że w zimie zamazrną hamulce hydrauliczny i będą mułowato  chodzić a oni pewnie nie mieli jakiś tanich hamulców tylko dobre.

Moje mechaniczne jak dla mnie też dobrze hamują tylko tarcza lekko krzywa  i lekko obciera o klocki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
2 minuty temu, PowerV3 napisał:

Nie tylko tak słyszałem od ludzi,że w zimie zamrażają.Goście na wypasionych rowerach gadali,że w zimie zamazrną hamulce hydrauliczny i będą mułowato  chodzić a oni pewnie nie mieli jakiś tanich hamulców tylko dobre.

Tak....także tego. W samochodzie są hamulce hydrauliczne działające na tym samym płynie co niektóre rowerowe. Nie spotkałem się ,aby zamarzły. 

Tak na marginesie- ci Goście na Wypasionych rowerach to o jakiej zimie mówli ? 

5 minut temu, PowerV3 napisał:

Moje mechaniczne jak dla mnie też dobrze hamują tylko tarcza lekko krzywa  i lekko obciera o klocki.

Wymień tarcze lub ją wyprostuj. Będzie  taniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co masz do ich łożysk?

Wiesz co, pamiętam kilka Twoich tematów i wydaje mi się że Ty czegoś byś nie dotknął to popsujesz. 

Na Shimano można narzekać, ale jeżeli kupi się np Deore to naprawdę jest to kawał dobrego sprzętu, a cena wcale nie jest bardzo wysoka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No popatrz, a ja latam na swoich 2 lata w terenie, kręcą się idealnie gładko i długo.

Każda normalna tarcza nie pognie się dopóki nie będziesz jej bardzo mocno grzał, co jeżeli nie mieszkasz w górach nie jest zbyt możliwe. Ja jeżdżę na mocno wycinanych Accent Blade, mają bicie ale mieszczą się miedzy klockami. Używam ich 3 lata a kupiłem używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lublin jak góry, tak, zgadza się. W takim razie ja mieszkam gdzieś w Alpach.

Kupuj co uważasz, ale cokolwiek ponad standard będzie marnowaniem pieniędzy, bo raczej na oszczędności wagi Ci nie zależy z tego co widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, na długich zjazdach nie powinno się  hamować lekko przez cały czas zjazdu- bardzo łatwo przegrzać tarczę czy zeszklić klocki hamulcowe. Prawidłowa technika to krótsze hamowania, ze średnią intensywnością( ostre hamowanie na 100% wywołuje duże obciążenia m. in na łożyskach ślizgowych amortyzatora). Po zamocowaniu nowej tarczy obowiązkowe jest poprawne ustawienie zacisku( tłoczki hamulcowe prostopadłe do płaszczyzny tarczy, odstęp max. grubości kartki papieru) i docieranie zgodnie ze sztuką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup hamulce hydrauliczne, może i trochę słabiej działają zimą, ale działają bez większych problemów.

I co ma Ci w nich zamarznąć DOT? W samochodach jakoś nie zamarza, a w Syberii gdzie jest -60 też jeżdżą samochody(SZOK?), olej mineralny? Co najwyżej staje się gęstszy przez co klamka jest zamulona, aka odbija wolniej, co nie robi żadnego problemu nawet przy -15-20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, PowerV3 napisał:

No i w Lublinie są góry czechowskie.

To są ,,górki czechowskie" sama nazwa zdrobniała coś już mówi. Jeżdżę na Elixir 5 i nie odczuwam zbytnio różnicy w sile hamowania, czy to +40 czy -20 st. C. Jak chcesz dobrą tarcze to kup coś od icestop, a zerwanie przewodu nie jest wcale takie łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, PowerV3 napisał:

Tarcza jakiś Promax.

Hydraulika nie bo trzeba lać płyn,w zimie są problemy, jak się zepsuje to trudniej naprawić (szczególnie z dala od domu).

 

Uwielbiam czytać tą legendę miejską o trudności naprawy hydraulików.

Zatem zamiast przepisywać i cytować nam 2485 raz ten tekst napisz w czym polega trudność naprawy - jaka to naprawa konkretnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana pancerzy,odpowietrzanie,cieknące zaciski,zapadające się klamki.

A w mechanicznych tylko linki i pancerze.

Nie chce hydraulicznych bo czytając temat o hydraulicznych shimano stwierdzam,że cieknączy sh*t.

Dobra na razie chcę kupić jakąś tarcze,która się nie będzie nonstop gieła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli powtórzyłeś dalej te najbardziej popularne usterki które ogarnia się przed wyjazdem na trasę - pod warunkiem, że w ogóle się zwraca uwagę na jakim i w jakim stanie sprzęcie się jeździ. Gusta :) gdybym już miał brać coś na stalowej lince to wziąłbym porządne v-brake  - są jeszcze mniej awaryjne, na co tak bardzo zwracasz uwagę ;->

Proszę: SM-RT66

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...