Skocz do zawartości

[Upgrade] Marin Muirwoods 29er - opony, napęd, manetki


remover

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, windygray napisał:

Do tego dochodzi zakup specjalnych kluczy. Nie dziękuję :-)

Poza tym z tego co widziałem, podałeś korbę ze zintegrowaną osią i do tego zewnętrzne łożyska w supporcie? - pisałem przecież że odpada.

Nie zdążyłem przeczytać bo pisałem te drugą odpowiedź , jest sztywniej lżej i nic nie trzeszczy ,ja na najtańszym suporcie od Shimano jeżdżę od października zeszłego roku  już ponad 12000  ma nabite i wszystko gra , ale jak nie chcesz

37 minut temu, m0d napisał:

Czy ten Suntour ma zębatkę mocowaną w sposób zgodny z jakimkolwiek popularnym standardem, tak żeby łatwo można dokupić kolejną w razie zużycia/awarii?

Czy to jest zębatka NW? Bo jakoś nie wygląda...

jakieś 2 lata temu był wysyp różnych tanich korb Suntoura ze zintegrowanymi osiami i ci co się skusili zgłaszali problemy. Ja bym się trzymał z daleka.

Tak to NW , tam jest chyba spiderlles ,sam myślę nad to korbą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, m0d napisał:

Do suportu pakietowego na kwadrat czy octalink też musisz mieć specjalny klucz i jeszcze ściągacz do ramion :)

 

Akurat do kwadratu posiadam ściągacz i klucze ;-)
I proszę mnie poprawić jeśli się mylę ale do octalinka pasuje chyba ten sam klucz do korb co do pakietu na kwadrat ?

Edytowane przez windygray
Błąd stylistyczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zębatka wymieniona :-)
Póki co, zrobiłem ok 300km, łańcuch spadł mi 2 razy (podczas jednej trasy), raz podjeżdżając szybko na niewysoki krawężnik a drugi podczas hamowania za autem jadącym przede mną, ale w obu przypadkach nie pamiętam okoliczności za dokładnie poza tym, że chyba kręciłem korbą w trakcie jak łańcuch spadł ;-)
Suport został stary.

Ogólne wrażenia super. W moim terenie nie brakuje mi ani pod górę ani z góry :) aczkolwiek wydaje się trochę bardziej "twardo", ale to chyba logiczne? :)
aha, zębatka od Banless. I tu uwaga taka, żeby albo sobie kupić od razu dodatkowe podkładki do zębatki albo zawczasu się w takie zaopatrzyć, bo przy ich użyciu lepiej można dokręcić zębatkę, ponieważ po ściągnięciu tarcz i zostawieniu jednej, śruby wchodzą zbyt głęboko i nie można wtedy użyć wyżłobień w kominach w celu dokręcenia/odkręcenia śrub.

Edytowane przez windygray
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2019 o 10:59, windygray napisał:

łańcuch spadł mi 2 razy (podczas jednej trasy)

O 2 razy za dużo... Czy dopasowałeś odpowiednio długość łańcucha?

Przy dobrej zębatce NW i jeździe nawet w grubym terenie coś takiego się praktycznie nie zdarza. A Banlessa raczej nie ma co podejrzewać o fuszerkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend przyjrzałem się dokładniej i kilka rzeczy do poprawy:
- regulacja przerzutki;
- długość łańcucha - sprawdzone metodą na "owinięcie zębatek" - wygląda na to, że jest za długi;
- chyba wymiana spinki bo kręcąc w tył, łańcuch podskakuje na jednej z mniejszych zębatek właśnie na spince (spinka Decathlon do napędów 9 biegowych) - albo sprawdzenie drugiej, bo w zestawie są dwie spinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, stpman napisał:

A jak ci się sprawują fabryczne pedały?

Fabrycznych używałem przez ok pół roku i nie było źle z tego co pamiętam ale wymieniłem na SHIMANO SPD PD-T421 ;-) i jest ok. Nie mam zastrzeżeń.

1 minutę temu, stpman napisał:

Jaką masz ostatecznie zębatkę z przodu?

Ja dałem 34t i czuję, że to za mało do tego roweru nawet na 11t z tyłu...

38T. Na chwilę obecną jest naprawdę wystarczająca. Może trochę czasem z górki by się przydało mieć większą ale spokojnie póki co nadrabiam kadencją ;-) 

Ja najczęściej jeździłem na środkowej z fabrycznego zestawu. I było mi trochę za lekko przy najmniejszych zębatkach z tyłu ale z kolei na największej tarczy z przodu zbyt ciężko i szukałem czegoś pomiędzy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, stpman napisał:

Ja dałem 34t i czuję, że to za mało do tego roweru nawet na 11t z tyłu...

Więcej niż 38T przy sensownej linii łańcucha to tu nie wejdzie jakby co...

Przełożenie 38/11 przy kołach 28", oponie powiedzmy 38c i kadencji 90 to ponad 40km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na olx jest Muirwoods z całkiem zmienionym napędem, i tam jest założona korba 39T: 

https://www.olx.pl/oferta/rower-marin-muirwoods-xxl-gravel-fitness-urban-CID767-IDB6NtE.html#435fbef415

 

a przy okazji mam do Was pytanie troche obok - czy ktoś z Was używał Muirwoods do jakichś dłuższych wycieczek? Nadawał by się do tego? Nie żeby zaraz wypraw, ale takie powiedzmy 2-3 dni po 80-100km dziennie, z niedużą ilością bagażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zubrr napisał:

Muirwoods z całkiem zmienionym napędem, i tam jest założona korba 39T: 

Pytanie jaką ma toto linię łańcucha. Ja miałem założony owal 38T na w miejscu środkowej zębatki w starej 3-rzędowej Deorce i mijało się to o 3-4mm z dolną rurką.

1 godzinę temu, Zubrr napisał:

czy ktoś z Was używał Muirwoods do jakichś dłuższych wycieczek? Nadawał by się do tego? Nie żeby zaraz wypraw, ale takie powiedzmy 2-3 dni po 80-100km dziennie, z niedużą ilością bagażu?

Używał. Przykładowo przejechanie zachodniej część szlaku R10, dwa dni po ponad 100km dziennie i całkiem sporo weekendów ze zwiedzaniem Mazowsza. Czemu miałby się nie nadawać? Kwestia czy rozmiar dobry i wszystko ustawione jak należy + czy jest kondycja.

PS. Z tą wagą w opisie gość nieźle odpłynął...

Edytowane przez m0d
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Zubrr napisał:

a przy okazji mam do Was pytanie troche obok - czy ktoś z Was używał Muirwoods do jakichś dłuższych wycieczek? Nadawał by się do tego? Nie żeby zaraz wypraw, ale takie powiedzmy 2-3 dni po 80-100km dziennie, z niedużą ilością bagażu?

https://www.cyclingabout.com/best-touring-bicycles-flat-handlebars/ Marin Muirwood jest na tej liście :) Od trzech miesięcy dojeżdżam do pracy na tym rowerze (50-60km dziennie) i nie widzę powodów by dziennie nie zrobić dwa razy więcej :) Sprawuje się świetnie na asfalcie, jak i w lesie (jeżdżę po TPK). Ostatnio zmieniłam opony na Specialized trigger sport (47mm - trochę za szerokie, 42mm to dla mnie idealnie) i w tej chwili Marin sprawuje się w terenie doskonale. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, m0d napisał:

Tak BTW, @Zubrr zamierzasz zakupić Muirwoodsa czy masz i zamierzasz przerobić na 1x?

Tak naprawdę to waham się czym zastąpić trekkinga, którego używam do jeżdżenia po mieście i na 1-3 dniowe wycieczki, może uda się i dłuższe, po mieszanych drogach (ale jednak drogach). Na liście mam Muirwoodsa, albo któregoś nieprzesadnie sportowego gravela - Four Corners, Nicasio, Jari.

A  Muirwoodsa bym nie przerabiał na 1x, ale ewentualnie na 2x z korbą podobna do tej w Jari.

Edytowane przez Zubrr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Zubrr napisał:

Tak naprawdę to waham się czym zastąpić trekkinga, którego używam do jeżdżenia po mieście i na 1-3 dniowe wycieczki, może uda się i dłuższe, po mieszanych drogach (ale jednak drogach). Na liście mam Muirwoodsa, albo któregoś nieprzesadnie sportowego gravela - Four Corners, Nicasio, Jari.

A  Muirwoodsa bym nie przerabiał na 1x, ale ewentualnie na 2x z korbą podobna do tej w Jari.

Kierownica baranek lepiej się chyba sprawdza na dłuższe wycieczki i najbardziej wygodny jest four corners  i lepiej; celować w wersję 2020  , wstawili tam 3 rzędową korbę  ht Sora , choć teraz gdy można dorwać muirwoods w  cenie 1800-2200 w zależności od koloru to różnica w cenie robi się znaczną a za to możesz wstawić  pełna grupę deore m6000  w układzie 2x10   i już wybór jest trudniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 16.01.2020 o 14:54, mookoli napisał:

Witam,

chciałabym wymienić napęd w moim marinie muirwood. Na 99% jestem przekonana do napędu 2x10. Mam jeden problem: jakiego typu przednią przerzutkę kupić? Na stronie cyklomanii jest aż 8 wersji tej przerzutki - którą wybrać? Będę wdzięczna za pomoc :)

Wchodzisz na stronę schimano, szukasz manuala do przerzutki i dopasowujesz do swojej ramy i potrzeb. Google nie boli. To zajmuje maks 30sekund łącznie z czytaniem.

A sam zakup przerzutki to pikuś. Zainstalowanie jej i regulacja, to już gruba sprawa. I tak nie ogarniesz na bank. Lepiej udaj się do serwisu. Ograniczysz sobie frustracji.

Żeby się tego nauczyć trzeba poświęcić kilka godzin na oglądanie tutoriali i czytanie. Lepiej sobie odpuścić i pojechać do sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry :)
Przymierzam się powoli do zmiany suportu (na octalink) bo obecny "stokowy" zaczyna chyba padać (~8tys. km, coś terkocze przy mocniejszym naciśnięciu na pedały, wykręciłem, przeczyściłem, nasmarowałem, wkręciłem, poobserwuję ;)) i znalazłem sobie takie oto komponenty, jedynie proszę szanowne towarzystwo o weryfikację:
1. Korba Suntour XCM-T lub XCR-6 (czekam tylko na potwierdzenie co do rozstawu śrub pod zębatkę ale wydaje mi się że są takie same czyli 104)
2. Suport BB-ES51 lub BB-ES300.

pzdr
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, bogus92 napisał:

Zastanów się, czy nie lepiej kupić najtańszą korbę ze zintegrowaną osią niż pchać się w nie do końca dobry Octalink.

MT200 jest za około 150 zł, pytanie czy ilość zębów podpasuje. Do tego suport za 50 zł i masz bardzo fajny zestaw.

1. Czy możesz mi wytłumaczyć czemu Octalink nie jest dobry? Bo myślałem że jest lepszy niż kwadrat a tyle mi wystarczy.:D

2. MT200 ma nierozbieralne zębatki a to dla mnie dyskwalifikacja. Najtańsza korba ze zintegrowaną osią jaką udało mi się znaleźć to Alivio za ok 200pln, plus suport plus klucz(e) do HT2 i robi  się 2x więcej niż octalink - moim zdaniem bez sensu.

EDIT: najtańsza z rozbieralnymi zębatkami ofc

Edytowane przez windygray
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...