Skocz do zawartości

[Upgrade] Marin Muirwoods 29er - opony, napęd, manetki


remover

Rekomendowane odpowiedzi

Przyjechałem ze sklepu Muirwoods'em. Zielony XL :/. Kupowałem go z zamiarem początkowego upgrejdu, więc mam parę pytań. 

1. Opony. Chce dobrą przyczepność, większy balon, mniejsze ciśnienie i mam nadzieję że razem z ramą cromo to zadowoli moi potrzeby w amortyzacji. :) Jeżdżę 60-70% asfalt/kostka o różnej jakości, 30-40% leśne/polne ścieżki raczej suche i utwardzone, czas od czasu spotyka się piasek o różnej głębokości, trawę czy jakieś błoto po wczorajszym deszczu. Myślę dość standardowo - Race King 2.0, może 2.2 na przód. Drut czy zwijana chyba nie ma różnicy w moim przypadku, może v.2018 jak się znajdzie w sprzedaży. Coś innego? Smart Sam jakoś mnie nie przekonuję, może Maxxis Pace, Threadlite? Chociaż one są zdecydowanie droższe od RK. Crossmark czy saguaro to chyba już przesada na tyle asfaltu. Ten niedawny temat o rejskingach czytałem i odnoszę wrażenie że będzie to dobry wybór dla mojej jazdy. Ale czy na pewno? :) Może jakiś semislick będzie bardziej odpowiedni, Hurricane 2.0, Double Fighter, coś innego? Różne Marathony nie chce, są za drogie. Teraz opony 1.6, dętki pewnie 1,2-1,75. Czy dętki też do wymiany w przypadku 2.0?

2. Napęd. Kaseta (9x, 12-36), łańcuch (KMC x9), tylna przerzutka (Alivio) zostają. Korbę już mam (FC-M470, 48-36-26) i suport do tego też. Przerzutka przód do wymiany, ona ma być bottom pull i wolałbym top swing żeby nie stracić miejsce na bidon. Obawiałem się że z topswingiem się nie zmieści opona 2.0, ale u @Track 'a się zmieściła. 

3. Manetki, czy taki zestaw będzie dobry wyborem? Czy może warto poszukać fajnej używki SLX/XT, coś takiego lub takiego? Ew. nówka

https://allegro.pl/nowa-manetka-lewa-shimano-xt-sl-m780-2-3-promocja-i7428672012.html

https://allegro.pl/nowa-manetka-lewa-shimano-slx-sl-m670-2-3-promocja-i7344875351.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pobawię się trochę w archeologa, ale co tam, może coś to jeszcze pomoże... ;)

Ad. 1 Opona o typowo terenowej szerokości gdy większość jeździsz po asfalcie? Serio? A za chwilę ciężkie trekingowe "człapaki" jako niby alternatywa? Zobacz sobie np. Continentale Speed Ride czy Schwalbe CX comp jak nie chcesz wydawać dużo i mieć coś co nie zamula na asfalcie i poradzi sobie na każdej innej w miarę twardej nawierzchni.

Ad. 2 Jaki jest sens wymiany jednej korby 3x na inną 3x? Dla lepszego suportu? Tak, owszem, ten fabrycznie zamontowany Suntour to padaka i warto go zmienić, ale czy na pewno na funkcjonalnie to samo i o tym samym zakresie? Ja bym tam włożył np. 40/28 jakbym chciał mieć szerszy/uniwersalny zakres przełożeń, a sam dla większej prostoty używam napędu 1x9 z 38T z przodu i kasetą 11-36.

Ad. 3 A po co chcesz w ogóle wymieniać manetki? Ja zmieniłem w Muirwoodsie tylko i wyłącznie dlatego, że lubię obsługiwać je wyłącznie kciukiem, a tego Altusy nie oferują. Ale to taki mój "fetysz" że muszę mieć dual release i jakby nie to, to bym nie ruszał bo i po co w takim rowerze (używam jako sprzęt dojazdowo-wycieczkowy i podejrzewam, że u Ciebie jest podobnie).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć! Właśnie dotarł do mnie lśniący Muirwoods XXL, rocznik 2019. Zakup oczywiście za namową forumowiczów. Podłączam się pod temat kolegi.

1) Na start chciałbym wymienić wszystkie podzespoły, które są powszechnie uważane za "kiepskie", o ile takowe są w konfiguracji 2019 (jestem początkujący w kwestiach rowerowych). Czy wg Was rowerek ma jakieś słabe punkty, które warto by wymienić już na start?
2) Jestem chętny aby "upraszczać" i redukować wagę. Zastanawiałem się nad wymianą napędu na 1x9 i przy okazji małym upgadzie – nie podoba mi się, że korba jest na kwadrat oraz doceniłbym osprzęt jakości wyższej niż Altus (celowałbym w odpowiednik Deore bądź wyżej). Czy jesteście w stanie polecić jakieś konkretne podzespoły?
3) Chciałbym dostosować ergonomię do moich preferencji tzn. kierownica powinna być wyżej i bliżej – myślę o jakimś mostku regulowanym oraz wymianie kierownicy na bardziej "miejską", taką nieco zakrzywioną w kierunku użytkownika. Jest ktoś w stanie coś polecić?
4) Z akcesoriów będę poszukiwał jakiegoś lekkiego bagażnika, a także zastanowiłbym się nad drugim kompletem kół/opon na długie wyjazdy trekkingowe.
5) Z ciekawości, czy dla tej ramy, która podobno jest stosunkowo szeroka w miejscu kół, jest możliwość zamontowania przerzutek planetarnych typu Alfine?

Z góry serdeczne dzięki za wszelkie sugestie! Będę wdzięczny za podrzucanie konkretnych podzespołów, których sami używacie bądź uważacie za bardzo dobre.

Edytowane przez emperex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak Cię portfel świerzbi? :) Wg tego co piszesz, to IMHO zostaw wszystko tak jak jest i wymieniaj w razie zużycia. Wtedy ewentualnie na "lepsze" jeśli nadal będziesz miał taką zachciankę. Oczywiście kierownicę czy mostek dobierz sobie inne jeśli od tego będzie zależała wygoda jazdy, tak samo jak siodło czy gripy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieużywane podzespoły można odsprzedać. Wydałem póki co jedynie 1800 z założonych 3000, więc jestem gotów jeszcze trochę dołożyć. Tym bardziej powyższe to żadna deklaracja zakupu – na razie potrzebuję wiedzy, aby ocenić w co warto zainwestować.

Ale na użytek tej dyskusji to tak, potraktujmy mnie jak kogoś kto nie ma na co wydać pieniędzy :)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wszystko jasne :)

Tak trochę na ostudzenie, że coś się zwróci - mi cały czas leżą graty z Muirwoodsa i nie budzą żadnego zainteresowania kogokolwiek pomimo wystawienia tu i ówdzie ;) Jedynie hamulce i opony sprzedałem od ręki, bo akurat kolega potrzebował.

A to co zainstalowałem w zamian to były w większości używane części, które i tak się u mnie walały. I tak, formalnie to wszystko są "lepsze" części, tylko chodziło o spełnienie pewnych moich wymagań, które dla kogoś innego mogą być zupełnie nieistotne czy wręcz dziwne, a nie o "ładniejsze znaczki" i wyższe grupy. I przy tym nadal, poza zębatką NW, są to graty budżetowe i umożliwiające tanią eksploatację (napęd 9-rzędowy, suport octalink, itp.).

Widać, że masz sprecyzowaną wizję odnośnie mniej pochylonej sylwetki na rowerze i zmiany w kierunku "bardziej mieszczucha" (kierownica, mostek) - tu Ci nie pomogę, bo ja mam odwrotne preferencje, tj. mostek nisko i na minusie.

IMHO zastanów się co tak naprawdę chcesz uzyskać, bo tu nie będzie jakiejś wybitnej różnicy w jeździe czy osiągach tylko z tego powodu, że sobie zmienisz przerzutki czy manetki.

Na pierwszy ogień wrzuciłbym jakieś lżejsze opony, sam używałem zwijanych Conti Speed Ride.

Rzeczywiście dość badziewne korba i suport proszą się ewentualnie o wymianę, tylko tu pomyśl czy chcesz mieć 1, 2 czy 3 rzędy. I dalej z tego może wyniknąć konieczność wymiany kolejnych podzespołów typu manetka, przerzutka, lub ich demontaż w przypadku napędu 1x. Ale nie upierałbym się nawet przy tym, tylko zajeździł fabryczną korbę i potem się zastanowił co dalej. Ja wymieniłem bo chciałem od początku mieć 1x i miałem wszystkie części pod ręką.

9 rzędów to dość tanie części, oczywiście z nowych max poziom Alivio lub poszukiwanie używanych starszych gratów z wyższych grup. Czy 10/11 rzędów coś zmieni w charakterystyce jazdy tego typu rowerem - śmiem wątpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Napęd

W starym rowerze miałem 3x9 i wykorzystywałem głównie 3-4 biegi. Ciągle jeździłem na 2 z przodu, a z tyłu poniędzy 3-7. Stąd pomysł aby pójść w 1x9.
A żeby to zrobić i tym samym zugradować klasę sprzętu, musiałbym chyba wskoczyć na SLX bo widzę że jest to najniższa grupa wspierająca 1x z przodu?

Myślałem o 36/38 zębach z przodu oraz 11-34 bądź 11-36 z tyłu. Jeszcze się nad tym zastanawiam.

Idąc w SLX z przodu, wygooglałem taki zestawik (470 zł):

Korba SLX FC-M7000 290 zł
Tarcza Shimano SLX FC M7000 38T 100 zł
Wkład suportu SHIMANO SLX/XT BB-MT800 80 zł

Mając SLX z przodu, wydaje mi się że kiepsko byłoby zostawać na Alivio/Acerze, więc poszukałem też jak to wygląda z tyłu.

Opcja 1 (1x9) (~420 zł)

Kaseta SHIMANO Deore XT CS-M770 (9-rzędowa) 200 zł
Manetka SHIMANO Deore SL-M590 (9-biegów) 93 zł
Przerzutka tylna SHIMANO Deore RD-M591 (9-biegów) 135 zł

Opcja 2 (1x10) (475 zł)

Kaseta SHIMANO SLX CS-HG81 (10-biegowa) 150 zł
Manetka SHIMANO SLX SL-M7000 125 zł
Przerzutka tylna SHIMANO SLX RD-M7000 200 zł

Sporo wyszło, około 900 zł za całość albo 470 za sam przód. I nie wiem czy to wszystko pasowałoby do siebie, a tym bardziej do Muirwoodsa. Co o tym myślicie?

2) Oponki

Tegoroczny model ma: Vee Tire, Speedster, 700x40, Puncture Protection, Reflective Sidewall, Wire Bead
@m0d dlaczego uważasz, że wymiana na Speed Ride'a byłaby jedną z pierwszych rzeczy którą dobrze by było zrobić? Jaką różnicę w szybkości, przyczepności i amortyzacji miałbym zauważyć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz, odnoszę się do zeszłorocznego modelu, ale widzę że zmienili tylko opony i malowanie jednej z wersji ;)

Nie znam tych Speedsterów więc się o nich nie wypowiem. W 2018 fabrycznie były Schwalbe Citizen, czyli takie "miejskie" gumy co to ani za szybkie, ani za przyczepne i do tego ciężkie - w sumie jedyna zaleta to pewnie trwałość, ale tego nie było mi dane sprawdzić. Speed Ride to był tylko przykład w miarę lekkiego i niedrogiego semislicka, którym można takie "człapaki" zastąpić.

41 minut temu, emperex napisał:

Stąd pomysł aby pójść w 1x9.
A żeby to zrobić i tym samym zugradować klasę sprzętu, musiałbym chyba wskoczyć na SLX bo widzę że jest to najniższa grupa wspierająca 1x z przodu?

1x "wspiera" każda korba od której można odkręcić fabryczne zębatki :) 1x możesz zrobić nawet z tego Suntoura, którego masz zamontowanego w rowerze, kwestia doboru zębatki i tyle. U mnie mam zainstalowaną prastarą, poobijaną Deorkę na octalinku i zębatkę 38T od Banlessa (większa nie wejdzie bez psucia linii łańcucha).

41 minut temu, emperex napisał:

Kaseta SHIMANO Deore XT CS-M770 (9-rzędowa) 200 zł

W użytkowaniu absolutnie niczym się nie będzie różnić od HG200, którą masz fabrycznie. Będzie lżejsza i to na tyle.

41 minut temu, emperex napisał:

Manetka SHIMANO Deore SL-M590 (9-biegów) 93 zł

Jak wyżej, tylko tu różnica będzie polegać na tym że Deorka będzie miała Dual Release, czego fabryczny Altus nie ma. I to jest rzecz, którą można zrozumieć, sam lubię przełączać tylko kciukiem i tylko dlatego u siebie wymieniłem manetkę na sl-m4000. W zupełności wystarczy nawet starsza m430.

41 minut temu, emperex napisał:

Przerzutka tylna SHIMANO Deore RD-M591 (9-biegów) 135 zł

Jak wyżej, IMHO bezcelowa wymiana. Choć tutaj znajdą się fani starszych rozwiązań, którzy zaraz Ci opowiedzą, że rd-m4000 rozpada się w oczach i składa się z samych luzów, a kiedyś to było... ;) U siebie na razie nic takiego nie stwierdziłem, tyłrzutka dzielnie służy od ponad 2500km tłuczenia w najróżniejszych warunkach.

41 minut temu, emperex napisał:

Opcja 2 (1x10) (475 zł)

Kaseta SHIMANO SLX CS-HG81 (10-biegowa) 150 zł
Manetka SHIMANO SLX SL-M7000 125 zł
Przerzutka tylna SHIMANO SLX RD-M7000 200 zł

Jak dla mnie przerost formy nad treścią, ale skoro

4 godziny temu, emperex napisał:

na użytek tej dyskusji to tak, potraktujmy mnie jak kogoś kto nie ma na co wydać pieniędzy :)

i ma to poprawić samopoczucie podczas użytkowania roweru, to czemu nie :) Tylko znowuż - kasetę śmiało bierz najtańszą 10-kową Deorkę czy tam innego Sunrace'a, nie musi być z tej samej grupy co korba czy przerzutki, a i napisów na niej nie widać żeby było się czym chwalić ;)

Manetka i przerzutka tak samo Deore i nie zauważysz różnicy. Chyba, że chcesz mieć takie ficzery jak odkręcane "monitorki" czy powiązać to z hamulcami przy pomocy i-speca, tylko nie widzę żebyś heble chciał zmieniać.

IMHO jeśli to ma być typowo miejska "koza" plus jakieś wycieczki, to sprzęty typu SLX nie są tu potrzebne, a bardziej IMHO może się liczyć tańsza na dłuższą metę eksploatacja czy tańsze naprawy jakby co. Tak BTW szukasz po grupach "górskich", a przecież są też analogiczne trekingowe (Deore/Deore LX z T zamiast M w nazwie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, m0d napisał:

Tak trochę na ostudzenie, że coś się zwróci - mi cały czas leżą graty z Muirwoodsa i nie budzą żadnego zainteresowania kogokolwiek pomimo wystawienia tu i ówdzie ;) Jedynie hamulce i opony sprzedałem od ręki, bo akurat kolega potrzebował.

A ja jednak wszystko sprzedałem :). Manetki, korba, opony,  przerzutka przód. 

 

@emperex najtańsza opcja korby 1x, to kupić ramiona porządnej korby na octalink czy sztywną z BCD 104 i kupić zębatkę narrow-wide na ali. Jak zostawiasz 9 z tyłu, to nić już nie zmieniaj. Zużyj co masz, fabryczne kaseta, przerzutka, łańcuch są w miarę dobre. Jak chcesz 10 lub 11 z tylu, to kup najtańszą kasetę o odpowiednim dla ciebie zakresie. No i wymiana przerzutki i manetki na 10x lub 11x. W przypadku 10x można zostawić przerzutkę, ale wtedy musisz kupić ścisłe określoną manetkę (nie pamiętam, jakaś szosowa, ale na prostą kierownicę).

Edytowane przez remover
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzień dobry :-)
Właśnie będę zabierał się za przegląd/wymianę suportu i korby bo jak to mój synek powiedział: "tata a co tak trzeszczy?" :D
Rowerem nakulałem póki co ok 6kkm i jak na razie wymieniłem łańcuch i kasetę.
Jeśli okaże się, że korba do wymiany, to właśnie zastanawiałem się nad rozwiązaniem typu 1x i mam kilka pytań odnośnie napędu i opon:

 

W dniu 28.12.2018 o 11:18, m0d napisał:

Ja bym tam włożył np. 40/28 jakbym chciał mieć szerszy/uniwersalny zakres przełożeń, a sam dla większej prostoty używam napędu 1x9 z 38T z przodu i kasetą 11-36.

W dniu 23.04.2019 o 19:54, m0d napisał:

1x "wspiera" każda korba od której można odkręcić fabryczne zębatki :) 1x możesz zrobić nawet z tego Suntoura, którego masz zamontowanego w rowerze, kwestia doboru zębatki i tyle. U mnie mam zainstalowaną prastarą, poobijaną Deorkę na octalinku i zębatkę 38T od Banlessa (większa nie wejdzie bez psucia linii łańcucha).

1. Jeśli suport będzie ok, to chciałbym wykorzystać fabryczną korbę żeby przerobić ją na 1x, jak napisałeś :-) Nie zabierałem się jeszcze za rozbieranie korby i nie wiem jak to tam dokładnie wygląda, ale czy będzie trzeba zastosować jakieś dystanse? Bo domyślam się, że będę mógł zdjąć te trzy tarcze i założyć pojedynczą czy nie?
2. Wydaje mi się, że 38T będzie dal mnie też jak najbardziej OK, tylko czy okrągła czy owalna?
3. Czy łańcuch nie spada z przedniej zębatki przy szybszej jeździe na nierównościach? Jako, że do pracy mam kawałek i pokonuję drogę codziennie, zależy mi też na bezawaryności
Rower wykorzystuję głównie na dojazdy do pracy (ok 18km w jedną stronę :), generalnie płasko, droga asfalt/chodnik, czasem krawężnik), czasem wycieczka krajoznawcza z fotelikiem, docelowo z przyczepką. Nie ukrywam, czasem lubię przycisnąć ale raz na kiedy. Kadencja 90-100. 
1x dlatego, że zauważyłem, że w 90-95% wykorzystuję tylko 36T.

 

W dniu 28.12.2018 o 11:18, m0d napisał:

Zobacz sobie np. Continentale Speed Ride czy Schwalbe CX comp jak nie chcesz wydawać dużo i mieć coś co nie zamula na asfalcie i poradzi sobie na każdej innej w miarę twardej nawierzchni.

 

W dniu 23.04.2019 o 15:57, m0d napisał:

Na pierwszy ogień wrzuciłbym jakieś lżejsze opony, sam używałem zwijanych Conti Speed Ride.

 

W dniu 23.04.2019 o 19:54, m0d napisał:

W 2018 fabrycznie były Schwalbe Citizen, czyli takie "miejskie" gumy co to ani za szybkie, ani za przyczepne i do tego ciężkie - w sumie jedyna zaleta to pewnie trwałość, ale tego nie było mi dane sprawdzić. Speed Ride to był tylko przykład w miarę lekkiego i niedrogiego semislicka, którym można takie "człapaki" zastąpić.

Ja fabrykę, po tym jak złapałem 2 kapcie w tym samym tygodniu (wcześniej w różnych odstępach też 2), wymieniłem (w sumie za namową sprzedawcy) na Mitas Hook V69 700x40C (970g). Trochę waży ale wydaje mi się, że jest tylko nieznacznie gorzej jeśli chodzi o rozbujanie w stosunku do fabryki, no i od roku (ok 3kkm) zero kapcia :). Znalazłem jeszcze takie cudo, które miałem zamiar kupić teraz jako następne, póki nie trafiłem na ten temat :) Vittoria Revolution Tech 38C (790g) - też trochę ważą, ale mniej o ok 20% :)
No i zastanawiać się zacząłem nad Twoimi propozycjami (szczególnie Speed Ride wygląda parametrami i ceną bardzo zachęcająco:). Tylko:
1. Czy nie będą za "słabe" jeśli chodzi np. o wycieczkę z fotelikiem lub przyczepką?
2. Czy nie będą bardziej podatne na złapanie kapcia?
3. Co jeśli by się zdecydował na 35C (Vittoria 780g) maksymalnie 32C (vittoria 580g) ? Domyślam się, że przy cieńszej oponie gorzej będzie na nieutwardzonym i wyklucza fotelik?



Rower chciałbym mieć na maksa uniwersalny, bo nie stać mnie póki co na 2 rowery brak i kasy i miejsca, więc rower ma być i do pracy, i do latania po mieście i do rodzinnych wycieczek :D
pzdr

Edytowane przez windygray
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie korby.

Ad1. O ile pamiętam fabryczna korba muirwodsa ma BCD 104 mm. Zdejmujesz oryginalne tarcze, kupujesz zębatkę narrowwide z takim rozstawem (ali lub allegro), montujesz ją w miejscu środkowej. Koniec.

Ad2. Nie miałem nigdy owalnej, ale czytałem między innymi tu na forum, ze roznicy pomiędzy okrągła i owalną są minimalne i zauważalne tylko przy pedałowaniu w wymagających warunkach.

Ad3. Lancuch nie spada w napędzie 1x jak z przodu jest zębatka NW, narrowwide (przykladowo https://m.pl.aliexpress.com/item/32833995257.html )

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, windygray napisał:

zastanawiać się zacząłem nad Twoimi propozycjami (szczególnie Speed Ride wygląda parametrami i ceną bardzo zachęcająco:). Tylko:
1. Czy nie będą za "słabe" jeśli chodzi np. o wycieczkę z fotelikiem lub przyczepką?

Odnośnie Speed Ride - latam na nich po każdej nawierzchni, choć obecnie już innym rowerem. Oprócz oczywistych asfaltów czy kostki są grane okoliczne szutry i lasy, było zwiedzanie Jury (Szlak Orlich Gniazd, itp.), były dziurawe podlaskie drogi. Ważę ponad 100kg, do tego zabieram czasem jakiś bagaż na dłuższe wycieczki. Jedyna poważniejszą awarią było rozerwanie tylnej opony na około 2,5cm na jakiejś wystającej z pnia "drzazdze" po zrywce drewna. Na usprawiedliwienie dla Conti trzeba dodać, że opona była już "dojechana" po przejechaniu na niej ponad 3000km tylko zwlekałem z wymianą - no i się stało.

59 minut temu, windygray napisał:

Czy nie będą bardziej podatne na złapanie kapcia?

Teoretycznie mają jakąś wkładkę antyprzebiciową. Poza sytuacją powyżej i może jeszcze ze dwoma kapciami z jakichś punktowych przebić, których nawet nie udało mi się zlokalizować (może była to wada dętki?) nie było żadnych innych akcji.

59 minut temu, windygray napisał:

3. Co jeśli by się zdecydował na 35C (Vittoria 780g) maksymalnie 32C (vittoria 580g) ? Domyślam się, że przy cieńszej oponie gorzej będzie na nieutwardzonym i wyklucza fotelik?

Czy wyklucza to bym nie powiedział, kwestia ciśnienia, tylko wtedy rzeczywiście wygodnie nie będzie. Dalej mnie zdumiewa jak patrzę na wagi tych opon :) 

800g to ważą np. moje Maxxisy z EXO w rozmiarze 2,35" do rąbanki w terenie, a nadal mocne gumki ~2,1" do XC to waga około 600g. A tu bach, cienkie trekkingowo-szosowe kabanosy 800g, 900g czy nawet kilogram :D Owszem, pewnie w 10 lat tego nie zetrzesz, tylko na tym koniec zalet, bo wygląda to na oszczędzania na oplocie i nadlewanie gumą.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, m0d napisał:

Kwestia budżetu.

Myślisz, że nie ma różnicy w trwałości/jakości ? Bo jeśli Banless wytrzyma tyle co np. 2 chińczyki to wolałbym wymieniać 1 raz a nie 2 razy. No i to magiczne "made in poland" :P
BTW czy pamiętasz jaki tam jest suport (rozmiar?) w Muirwoods'ie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banless 38T owal to około 140zł o ile pamiętam + wysyłka. Chińczyków kupisz za to kilka. Kwestia kalkulacji, do tego jeden będzie wolał Made in Poland i wsparcie lokalnej firmy, a drugiemu to zwisa. Co do trwałości się nie wypowiem, bo nie miałem do czynienia z "czystej wody Chińczykami".

Teraz, windygray napisał:

BTW czy pamiętasz jaki tam jest suport (rozmiar?) w Muirwoods'ie ?

Nie pamiętam, mogę sprawdzić najwcześniej po weekendzie, bo gdzieś się u mnie ten suport jeszcze wala. Tylko jeśli nie zmieniasz korby to taka wiedza nie jest specjalnie potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

Kwestia kalkulacji, do tego jeden będzie wolał Made in Poland i wsparcie lokalnej firmy, a drugiemu to zwisa.

Mi nie zwisa ;-)

Cytat

Nie pamiętam, mogę sprawdzić najwcześniej po weekendzie, bo gdzieś się u mnie ten suport jeszcze wala. Tylko jeśli nie zmieniasz korby to taka wiedza nie jest specjalnie potrzebna.

No ale jeśli jednak suport jest do wymiany, to muszę znać wymiary?
I od razu uprzedzam pytanie o wymianę suportu też na kwadrat: kombinuję, żeby w miarę niedużym kosztem sprawdzić czy mi przypasi 1x więc ewentualna wymiana suportu na nowy i do tego tarcza na wymianę w obecnej korbie wyjdzie mnie chyba taniej (ok 220) niż np. octalink + nowa korba + zębatka na 1x ? Bo jeśli mi nie spasuje, to sobie wrócę do obecnej korby, ewentualnie mogę wymienić tarcze na nowe? albo sprawdzić np. 2x :-)
Nie sprawdzaj, ogarnę sobie, tak pytałem tylko ;-)

Edytowane przez windygray
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim celu chcesz zmienić obecny suport na kwadrat na inny suport na kwadrat? :)

Teraz, windygray napisał:

albo sprawdzić np. 2x :-)

Korba 2x ma inaczej ustawione zębatki i potrzeba do niej innej przerzutki. Chyba, że to ma być takie "ghetto 2x" i po prostu wywalasz jedną z obecnych tarcz i ograniczasz ruch przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


 

Teraz, m0d napisał:

A w jakim celu chcesz zmienić obecny suport na kwadrat na inny suport na kwadrat? :)

 

2 godziny temu, windygray napisał:

Dzień dobry :-)
Właśnie będę zabierał się za przegląd/wymianę suportu i korby bo jak to mój synek powiedział: "tata a co tak trzeszczy?" :D

Jeśli się okaże np. zużyty ? To jest mój pierwszy rower, którym uczę się jeździć świadomie, więc wszystko jest możliwe :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz wydawać tyle to nie lepszy jest taki upgrade https://allegro.pl/oferta/mechanizm-korbowy-suntour-zeron-32-t-8396714296

zakres kasety jaki masz to tak jak w oryginale 12-36 czy zmieniłeś na 11-34 , 32 to bezpieczny rozmiar jeżdżąc dużo nogę masz pewnie silną  , ja z taką zębatka spokojnie byłem w stanie pociągnąć na prostej 30-40 km na kole 26 I górkę też spokojnie wyjedziesz na przełożeniu 32-34/36

 

Edytowane przez polmaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten Suntour ma zębatkę mocowaną w sposób zgodny z jakimkolwiek popularnym standardem, tak żeby łatwo można dokupić kolejną w razie zużycia/awarii?

Czy to jest zębatka NW? Bo jakoś nie wygląda...

jakieś 2 lata temu był wysyp różnych tanich korb Suntoura ze zintegrowanymi osiami i ci co się skusili zgłaszali problemy. Ja bym się trzymał z daleka.

Edytowane przez m0d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, polmaj napisał:

Jak masz wydawać tyle to nie lepszy jest taki upgrade https://allegro.pl/oferta/mechanizm-korbowy-suntour-zeron-32-t-8396714296

zakres kasety jaki masz to tak jak w oryginale 12-36 czy zmieniłeś na 11-34 , 32 to bezpieczny rozmiar jeżdżąc dużo nogę masz pewnie silną  , ja z taką zębatka spokojnie byłem w stanie pociągnąć na prostej 30-40 km na kole 26 I górkę też spokojnie wyjedziesz na przełożeniu 32-34/36

 

Zostało 12-36.
32T wydaje mi się jednak nieco za mało, tym bardziej, że jeżdżę obecnie na 36T ale najczęściej na niższych koronkach (12-14-16-18). Czasem przy szybkiej jeździe wrzucam na większy blat ale to rzadko się zradzało. Na pewno częściej niż w drugą stronę ;-)

Teraz, m0d napisał:

Czy ten Suntour ma zębatkę mocowaną w sposób zgodny z jakimkolwiek popularnym standardem, tak żeby łatwo można dokupić kolejną w razie zużycia/awarii?

jakieś 2 lata temu był wysyp różnych tanich korb Suntoura ze zintegrowanymi osiami i ci co się skusili zgłaszali problemy. Ja bym się trzymał z daleka.

No dla mnie przede wszystkim rozwiązanie małoawaryjne i niezbyt drogie i skomplikowane w eksploatacji. Póki co, myślę, że skoro się nie ścigam (no może czasem z kolegami z pracy :P ) to kwadrat, ewentualnie max. octalink wystarczy, żadnych sztywnych osi póki co, dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że jedyna sensowna zmiana to korba na ht 2  , jak i tak zamierzasz wydać 200  zł to proponuję kupić te korbę  https://allegro.pl/oferta/korba-2-rzedowa-8387673202

Zębatkę

https://allegro.pl/oferta/38t-zebatka-tarcza-narrow-wide-104bcd-blat-8394091047

I suport 

https://allegro.pl/oferta/suport-bsa-lozyska-wklad-czarne-8230806109 

A jeśli się obawiasz o jakość to suport kup Shimano w podobnej cenie , jakości korby i zębatki bym się nie obawiał ,możesz to zrobić jeszcze taniej kupując samodzielnie na AliExpress , no i zostawiasz sobie furtkę na przyszłość jakby nie spodobał ci się napęd 1x możesz założyć 2 blaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, polmaj napisał:

Uważam że jedyna sensowna zmiana to korba na ht 2 

Do tego dochodzi zakup specjalnych kluczy. Nie, dziękuję :-)

Poza tym z tego co widziałem, podałeś korbę ze zintegrowaną osią i do tego zewnętrzne łożyska w supporcie? - pisałem przecież że odpada.

Edytowane przez windygray
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...