Grzes4510 Napisano 17 Października 2018 Napisano 17 Października 2018 Witam . Na 99% zdecydowany jestem na zakup roweru Pulso 2 , z którą korbą będzie lepszy wybór . 50/39/30 czy 50/34 oba mają tą samą kasete 9 rz 11-28
dorota57 Napisano 17 Października 2018 Napisano 17 Października 2018 Zależy w jakim terenie będziesz jeździł. Mocno górzysty to 50/39/30 jak płaski i lekkie podjazdy to50/34. Ja w swoim zmieniłem 50/34 na 46/36 i kasetę 11-34 na szosową 12-28, nie bardzo mogłem zgrać kadencję w napędzie który był w rowerze. Napęd 10rz.
erzurum Napisano 17 Października 2018 Napisano 17 Października 2018 Zdecydowanie 50/34 3 rzędy w szosie to nieporozumienie.
Poochaty Napisano 17 Października 2018 Napisano 17 Października 2018 Jak wyżej, tylko kompaktowa 50-34
Arni220 Napisano 17 Października 2018 Napisano 17 Października 2018 Nadal nie wiemy czy kolega nie chce jeździć po prawdziwych górach i jak z jego kondycją. 9s to spore ograniczenia, jego przerzutka może nie ogarnąć kasety dużo większej niż 11-28 choć pewnie z 11-30/32 dała by sobie jeszcze radę. Robiąc manewr ze zmianą (w razie konieczności) kasety na 11-32 z korbą 50/34 uzyska się praktycznie ten sam zakres co na korbie 50/39/30 i kasetą 11-28. No ale trzeba potwierdzić, czy ta przerzutka jest w stanie w razie czego ogarnąć coś więcej niż 11-28 i na ile więcej. Jak ogarnie, to brać 50/34. Z innej strony, Pulso to rower ala fitnes, a nie typowa szosa. Pozostanie z korbą 3rz i ciaśniejszą kasetą 11-28 spowoduje, że jazda w większości na środkowym blacie da znacznie lepsze stopniowanie na najczęściej używanych koronkach (12-17) niż mus jazdy na 50:15/23. W tym przypadku s kolei można by się pochylić nad zmianą kasety na ciekawszą 12-27 lub 12-23 i pozostanie z korbą 50/34. Jak widać jest kilka wariantów i możliwości indywidualnej zmiany za niewielki pieniądz tylko poprzez zmianę samej kasety (ok. 65zł)
Grzes4510 Napisano 17 Października 2018 Autor Napisano 17 Października 2018 Witam no tak po górach nie będę jeździł. Mieszkam w województwie świętokrzyskim na pograniczu z mazowieckim i łódzkim. Dotychczasowy rower ma trzy rzędową korbę i siedmio rzędowy wolnobieg. 48-38-28 i 14-16-18-20-22-24-28 . Nigdy nie używałem z przodu zębatki 28 i w wolnobiegu 24 i 28. Niestety kadencja pozostawia wiele do życzenia jest w granicach 70-80 , czasem uda się pokręcić do 100 ale puls skacze do 170. Najczęściej używany zestaw przełożeń to 48 na 16/18/20 lub 38 na 18/20/22 sporadycznie 48 na 14 ale to jak chcę odkręcić z górki do ponad 35-40 km/h . Opony 37-622 , wiem że demonem prędkości nie jestem średnie prędkości z wycieczek na dystansach 30-50 km to około 24-27 km/h według endomono . Problemem powoli sam się rozwiązuje zaczyna brakować Pulso 2 z 2018 a zostaje ten https://www.kross.pl/pl/2019/road/pulso-2-0 . Dzieląc zębatki korba/kaseta najlepiej właśnie do obecnego stylu pasuje 39 na 11/12/13/14/16 . Boję się że i tak blat 50 będzie używany sporadycznie , a 34 ? No sam nie wiem.
Poochaty Napisano 17 Października 2018 Napisano 17 Października 2018 Na dwublacie jeździ się po prostu wygodniej. Nie musisz ciągle mieszać przy zębatkach z przodu, korzystasz z całej kasety z tyłu za to. Skoro przy 48t Ci brakowało, to jest szansa, ze będziesz właśnie korzystał z 50T przy całym spektrum kasety, a 34 zostanie na podjazdy i górki. Ew. jest zawsze opcja zmiany na korbę przełajową 46-34.
bts Napisano 17 Października 2018 Napisano 17 Października 2018 21 minut temu, Poochaty napisał: Na dwublacie jeździ się po prostu wygodniej. Nie musisz ciągle mieszać przy zębatkach z przodu, korzystasz z całej kasety z tyłu za to. Skoro przy 48t Ci brakowało, to jest szansa, ze będziesz właśnie korzystał z 50T przy całym spektrum kasety, a 34 zostanie na podjazdy i górki. Ew. jest zawsze opcja zmiany na korbę przełajową 46-34. Można nawet lepiej – FSA robi korby 46/30, tylko nie wiem jak z dostępnością. Też szedłbym w dwublat, trzy rzędy na szosie nie są zbyt wygodne. Chyba że ktoś jeździ z bagażem to wtedy młynek się przydaje.
Gość Napisano 17 Października 2018 Napisano 17 Października 2018 39 minut temu, Poochaty napisał: Na dwublacie jeździ się po prostu wygodniej. A z czego ta wygoda wynika niby ? Mam 3 blaty 6703 i w drugim rowerze 2 blaty 6700, oba rowery na klamkomantekach 6700 . Nie widze żadnych problemów czy jakiś wielkich różnic, ergonomia ta sama. Jedyna róznica to własnie dodatkowy blat i jeden dodatkowy klik klamkomantki. A nawet jak jezdze po Mazowszu to wole ten mój 3 blatowiec, z 39T oblatuje praktycznie cała kasetę 12-25, z trymowaniem nawet mi to nie dzwoni z przodu. łancuch ma sie donrze, zrobiłem na nim 3tys km, ostatnio wstawialem rower w trenażer gdzie mam nową kaste 6700 i ładnie wszystko się przyjeło co nawet mnie zdziwiło. Na moje Oko, to blaty 50T i wiecej są już dla ludzi którzy torchę pojeździli, ktoś kto smiga ze srednimi do 27km.h moze miec problem. I korba 3 blatowa jest jak na moje oko b. dobra dla poczatkujacych. Jedyne, co by mnie teraz powstrzymało od kupna 3 blatu gdybym zaczynał własnie przygodę i szukał takiego sprzetu, to jednak brak opcji na poziomie 105 czy ultegry nigdy ne mialem sprzetu szosowego poniżej 105 i jakos nie chciałbym złazić w niższe grupy i testować.
Poochaty Napisano 17 Października 2018 Napisano 17 Października 2018 No z tego właśnie ta wygoda wynika, że nie musisz klikać przednią przerzutką. Przy 2 blacie tak naprawdę mniejszy jest awaryjny na podjazdy, jeździ się na dużym. A przy 3 jak z nich korzystasz, to za każdym razem zmiana z dużego blatu na średni wymaga też zmiany z tyłu. To sprawę komplikuje. Tym sposobem można by i 4 blaty założyć z przodu, stopniowanie byłoby lepsze.
Grzes4510 Napisano 17 Października 2018 Autor Napisano 17 Października 2018 Spoiler Nic z gdybania nie będzie więc przejechałem dziś trochę bardziej miękko i teraz rozpiszę 48/18=2,66 48/20=2,4. 38/18=2,11. 38/20=1,9. 38/22=1,72 Dla porównania z blatem 34. 34/13=2,61 34/14=2,42. 34/16=2,12. 34/18=1,88. 34/20=1,7 . Biorąc pod uwagę że Pulso był by około 4 kg lżejszy bez pseudo amortyzatora i oponą o obwodzie około 2% idealnym rozwiązaniem by była korba 50/36 i wtedy by było tak 36/13=2,76 36/14=2,57. 36/16=2,25. 36/18=2. 36/20=1,8 i zostają dwa miękkie biegi a dla odpoczynku z górki blat 50 . Średnia 26 km/h max udało się odkręcić do 38 km/h. Chciałem rozpisać ładnie w słupkach ale nie umiem. Tylko czy nożna założyć blat 50/36 i będzie dobrze działać
clavdivs Napisano 17 Października 2018 Napisano 17 Października 2018 2 godziny temu, Poochaty napisał: No z tego właśnie ta wygoda wynika, że nie musisz klikać przednią przerzutką. Przy 2 blacie tak naprawdę mniejszy jest awaryjny na podjazdy, jeździ się na dużym. A przy 3 jak z nich korzystasz, to za każdym razem zmiana z dużego blatu na średni wymaga też zmiany z tyłu. To sprawę komplikuje. Tym sposobem można by i 4 blaty założyć z przodu, stopniowanie byłoby lepsze. To wygodniej jest przepychać wszystko na 50? 50/34 w szosie tak, w innych rowerach nie widzę żadnej wygody. W 3 rzędowej korbie jest 39, i to ona robi świetną robotę, ogarnie szutry, trudny asfald lub wiadukt. Opowieści o 3 rzędowej korbie jako coś strasznego są przesadzone.
Gość Napisano 18 Października 2018 Napisano 18 Października 2018 16 godzin temu, Poochaty napisał: No z tego właśnie ta wygoda wynika, że nie musisz klikać przednią przerzutką No to jak dla mnie blat 39 i kaseta 12-25 sprawia, że nie potrzebuje klikać wcale na płaskim, chyba ze sie z kims gonie. Na dwublacie 34/50 tego nie da rady zrobic (wyłączajac asów startujacych z Patelni, ja tam wole startować miekko, niż gibać sie próbujac doprowadzic kierownice do wygiecia ). Średnia CAD moja z jazdy np 100km to 100obr/min, normalny rytm pedałowania to 104-107. Do 40km/h oblatuje na środkowym blacie bez spiny, i chyba jeszcz mam z jeden bieg zapasu . ;-) 13 godzin temu, clavdivs napisał: W 3 rzędowej korbie jest 39, i to ona robi świetną robotę, ogarnie szutry, trudny asfald lub wiadukt. Opowieści o 3 rzędowej korbie jako coś strasznego są przesadzone. brawo dla tego Pana. Nie mowie że 3 Blaty są dobre dla wszystkich, mowie, ze dla początkujących są jak najbardziej OK. I mamy jazde od 20km/h do 40km/h i mozna miekko wystartowac, i własnie wogole nie trzeba zmieniac przedniego przełożenia.
Arni220 Napisano 18 Października 2018 Napisano 18 Października 2018 15 godzin temu, Grzes4510 napisał: Pokaż ukrytą zawartość Nic z gdybania nie będzie więc przejechałem dziś trochę bardziej miękko i teraz rozpiszę 48/18=2,66 48/20=2,4. 38/18=2,11. 38/20=1,9. 38/22=1,72 Dla porównania z blatem 34. 34/13=2,61 34/14=2,42. 34/16=2,12. 34/18=1,88. 34/20=1,7 . Biorąc pod uwagę że Pulso był by około 4 kg lżejszy bez pseudo amortyzatora i oponą o obwodzie około 2% idealnym rozwiązaniem by była korba 50/36 i wtedy by było tak 36/13=2,76 36/14=2,57. 36/16=2,25. 36/18=2. 36/20=1,8 i zostają dwa miękkie biegi a dla odpoczynku z górki blat 50 . Średnia 26 km/h max udało się odkręcić do 38 km/h. Chciałem rozpisać ładnie w słupkach ale nie umiem. Tylko czy nożna założyć blat 50/36 i będzie dobrze działać Są korby przełajowe 46/36, to byłoby idealne dla ciebie. Dostosujesz sobie tylko kasetę np. 12-23 i pojedziesz wszystko i co ważne, nie będziesz woził zbędnych koronek. Niestety, nie masz tej opcji w standardzie i konieczne będą zmiany co wiąże się z finansami. Inny motyw, to korba 50/34 + świetnie stopniowana kaseta 13-25 lub nawet 14-25 czyli tzw. juniorskie. W tym przypadku ponownie dojdzie do jazdy głównie z blatu 50, bez nadmiernych przekosów. https://www.rowertour.com/p/43891/shimano-sora-cs-hg50-kaseta-rowerowa-szosowa-9-rzedowa
Grzes4510 Napisano 18 Października 2018 Autor Napisano 18 Października 2018 Nic zamiast rozwiązania mam mętlik w głowie. A może rzeczywiście kupić używany ładny z zużytym napędem i dobrać pod siebie. Korba 46/36 :-) Chociaż wymiana kasety za 100 złotych też nie jest głupim pomysłem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.