darekc Napisano 15 Października 2018 Udostępnij Napisano 15 Października 2018 Długo się zastanawiałem czy opisać swój projekt. Pomysł powstał jakoś ponad dwa lata temu gdy sprzątałem piwnicę i uzbierało się sporo części rowerowych z poprzednich rowerów. Fulla z powodów powiększenia rodziny musiałem wywieźć, bo wygospodarowanie tyle czasu ile bym chciał by pojechać w teren ze znajomymi prostu był nierealny. I wpadł do głowy pomysł złożenia czegoś na szosę, nigdy mnie na asfalt nie ciągnęło, zawsze wolałem lasy, góry, błoto itp. Ale na znalezienie czasu na 30-50km czas się znajdzie by wyciągnąć rower na asfalt. I… kurczę wciągnęło mnie. Teraz w zasadzie jest drugi etap mojego pomysłu, czyli odchudzenie sprzętu. Przez chwilę nawet myślałem o zakupie kolarki, ale to jeszcze jednak nie teraz. Pomysł na odchudzenie zakiełkował w momencie jak padła manetka przednia XT, chciałem kupić nową, ale w dobrej cenie kupiłem XTR970 i tak pomyślałem, co by nie wymienić wszystkiego z czasem na pełną serię 970 i tak od pewnego czasu gromadzę nowe stare graty. Cały rower teraz jest ciężki bo waży 11492g i zamierzam zejść do czterocyfrowej wartości po wymianie na 970 i inne elementy. Poszczególnych części nie mam zważonych. Nowe będę skrupulatnie ważył. 1.etap wymiana osprzętu na XTR 970 oprócz hamulców, bo z tego rocznika mi się strasznie nie podobają, a nowsze są ciut za drogie, chyba, że wymienię na XT 2. Wymiana widelca, kierownicy, mostka i sztycy na karbonowe. 3. Wymiana kół na nowe piasty, szprychy i karbonowe obręcze. 4. Wymiana klamek i zacisków. Bar Ends: (Rogi) Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Crank Brothers 4 Brake (Front): (Hamulec przedni) BL-M535 Brake (Rear): (Hamulec tylny) BL-M535 Brake rotor (Front): (Tarcza hamulcowa przód) SM-RT76 180mm 156 Brake rotor (Rear): (Tarcza hamulcowa tył) SM-RT76 180mm 156 Brake Adapters (Front): (Adapter przedni) Brake Adapters (Rear): (Adapter tylny) Bottom Bracket: (Suport) Cables: (Pancerze i linki) Shimano SIS 82 Cassette: (Kaseta) Deore Chain: (Łańuch) Wippermann Crankset: (Korby) FC-M520 42X32X24 Derlr (Front): (Przerzutka przednia) FD-M770 149 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) RD-M530 318 Fork: (Widelec) Force 882 Frame: (Rama) Grips: (Gripy) Handlebar: (Kierownica) Ritchey Comp 262 Headset: (Stery) Ritchey Pedals: (Pedały) PD-M520 373 Seat: (Siodło) Selle Italia Seatpost: (Sztyca) Ritchey Comp 317 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Shifters: (Manetki) SL-M770 komplet 282 Skewers: (Zaciski koł) Stem: (Mostek) Ritchey Comp 169 Tire (Front): (Opona przednia) KENDA K152 700 x 25 410 Tire (Rear): (Opona tylna) KENDA K152 700 x 25 410 Top Cap: (Top cap) Aerozine Ulralight 6 Tubes: (Dętki) Wheel Front: (Koło przednie) - Hub: (Piasta) - Rim: (Obręcz) Alexrims DP17 - Spokes: (Szprychy) - Nipples: (Nyple) - Rim tape: (Opaska) Wheel Rear: (Koło tylne) - Hub: (Piasta) - Rim: (Obręcz) Alexrims DP17 - Spokes: (Szprychy) - Nipples: (Nyple) - Rim tape: (Opaska) Rower prawie tak wygląda, prawie bo rama poszła do żony, siodełko jest inne i nie ma rogów. Nową ramę w kolorze czarnym udało mi się w dobrych pieniądzach niedawno kupić na giełdzie staroci w JG. Oczywiście stara nie jest aluminiowa lekka ramka. Nowe zdjęcia dodam już z zamontowanym nowym osprzętem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2018 8 godzin temu, darekc napisał: Wymiana kół na nowe piasty, szprychy i karbonowe obręcze. IMO szkoda kasy. Dobre, lekki i wytrzymałe koła na alu obręczach są znacznie tańsze i łatwiejsze w naprawie. 8 godzin temu, darekc napisał: Tubes: (Dętki) Nic nie ważą? 8 godzin temu, darekc napisał: Cały rower teraz jest ciężki bo waży 11492g i zamierzam zejść do czterocyfrowej wartości Rama swoje waży. Generalnie cel do osiągnięcia, ale pracy sporo.Wymiana na 970 nie da dużego zysku. Mój stary Author z amorkiem zatrzymał się na 9.9 kg, ale kosztem trwałości opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekc Napisano 15 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2018 Dziękuję za cenne uwagi. Wagę mam tylko całego roweru już z inna ramą niż na zdjęciu, wypisane poszczególne elementy powyżej z wagą to te co znalazłem w necie. W miarę możliwości będę aktualizował spis, jak wymieniane będą elementy. Co do całej klasy 970 to zdaję sobie sprawę z zysku wagowego, jest to bardziej moja fanaberia czegoś co kiedyś było strasznie drogie a teraz jest na wyciągnięcie ręki i jak się dobrze poszuka to jeszcze jest w dobrym stanie. O obręczach na początku tych myślałem https://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/szosa/obrecze/obrecz-szosowa-dt-swiss-rr-411-disc-asymetryczna-czarna-49671.html do tego piasty DT 350 i jakieś szprychy. Generalnie koła to na końcu wymienię więc aż tak konkretnie się nie zastanawiałem nad nimi. teraz czekam na nowy blat do korby i kasetę i pokaże jak w całości się rower prezentuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekc Napisano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 (edytowane) Żeby nie było, że temat umarł. Rower złożony, wymieniłem sporo i na papierze wyszło 9870 choć na dwóch rożnych wagach 300g jeszcze mniej, nie wiem skąd taka różnica. Zdjęcie całości zrobię jak skrócę kable hamulcowe, bo teraz dość brzydko wizualnie to wygląda. Długo szukałem części potrzebnych do złożenia całości, ale jedna jazda i czuję kolosalną różnicę w prędkości. Parę porównań z przed i po I na koniec kawałek całości Edytowane 17 Lipca 2019 przez darekc 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LifeIsGood Napisano 22 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2019 Wygląda świetnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.