Skocz do zawartości

[regulowane haki] Gama Giant XTC advanced 2018 29er"


grzechu1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po długim zwlekaniu wreszcie zakładam temat o ramie z gianta xtc advanced 2018r.

Jest to rama z roweru pod linkiem https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29-3-ge

Regulowane haki mają na celu umożliwienie włożenia kół 29 oraz 27+

niestety rower nie umyty za co przepraszam, w przypadku pytań pisać , mogę zrobić dokładniejsze foty

 

 

Foto nr 1 

1800523436_20180811_142441(Copy).thumb.jpg.400ddb514f6bf969ad6f7c003d8f2cd0.jpg

Foto 2 haki z lewej strony - aby zmienić pozycję haka należy odkręcić oś koła ( imbusem ) oraz dwie śruby ( srebrne imbusowe ) sama regulacja haka odbywa się poprzez kręcenie śrubą znajdującą się w środku każdego haka. Jak widać hak jest zarazem mocowaniem zacisku hamulca.

1527276002_20180811_142459(Copy).thumb.jpg.fcbb81189a150a39bf0c8139ed22b613.jpg

Foto 3 haki z prawej strony - tutaj mamy tylko jedną śrubę do odkręcenia ( srebrna imbusowa ) aby poluzować hak . Oczywiście wcześniej należy wykręcić oś, hak reulowany jest zarazem hakiem do przerzutki ;)

254934948_20180811_142447(Copy).thumb.jpg.ca6c6c2e6f34fb1eaece2b0a07b482b9.jpg

 

 

Foto 4 - Wykręcanie osi , To jest lipa, zawsze trzeba mieć imbus ze sobą.

1618785955_20180811_142739(Copy).thumb.jpg.26291f0886c6d28cee661878ab955a9c.jpg

Foto 5 - Ośka, docisk posmarowany smarem aby nie rył ramy podczas dokręcania

1300923061_20180811_142915(Copy).thumb.jpg.c3e70fe6ac8ec9bc34f1b2941f673c57.jpg

Foto 6 - Prawy hak od wewnątrz - za nim śrubka regulacyjna

1194322500_20180811_143248(Copy).thumb.jpg.acda269ad23f0688a08918ecb26c2e5d.jpg

Foto 7 - Prawy hak - otwór do regulacji położenia haka

1836398627_20180811_143304(Copy).thumb.jpg.7eb41b688da5ffd3acb0819f9a7f14dd.jpg

Foto 8 - Lewy hak od wewnątrz - za nim śrubka regulacyjna

642458580_20180811_143313(Copy).thumb.jpg.111e7589cfedcabca45f3f2411522c6e.jpg

 

Edytowane przez grzechu1984
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płacisz za rower niech będzie nawet 5-6k pln i oszczędzają pewnie z 200 zł na hamulcach ;) Takie coś skreśliłoby u mnie z miejsca całą markę. Zresztą Giant dla mnie to śmieć, wybili się bo w dobrym okresie wystartowali w Europie.

 

@grzechu1984 te hamulce wystarczające dla Ciebie są ?

Edytowane przez Biesz766
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Biesz766 napisał:

Płacisz za rower niech będzie nawet 5-6k pln i oszczędzają pewnie z 200 zł na hamulcach ;) Takie coś skreśliłoby u mnie z miejsca całą markę. Zresztą Giant dla mnie to śmieć, wybili się bo w dobrym okresie wystartowali w Europie.

 

@grzechu1984 te hamulce wystarczające dla Ciebie są ?

Giant robi ramy kierownice i sztyce itp akcesoria. Moja rama w Holandii była robiona i śmieć jest? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie Giant nic specjalnego sobą nie reprezentuje porównując go np. do Fishera. Nawet patrząc na niego w porównaniu z Trekiem, czy Scott-em równie znanymi markami dla typowego Kowalskiego. A ładowanie w rower katalogowo wyceniany na 7,5k pln hampli 365 to potwierdza, że Giant jedzie już na marce i kpi z klienta.

Co do ramy z Hollandii, nie wiem co chciałeś przekazać, ale zmartwię Cię, moja też pochodzi z Beneluxu i do tego była ręcznie spawana, nie automatem, także żaden atut. Mimo iż moja marka mało znana, to świetnie sprzedawała się w europie, katalogowo stała drożej od Gianta w rocznikach 2011. Także kolejne potwierdzenie, że Giant niczym nie błyszczał specjalnie, skoro byle Holender potrafił być lepiej wyposażony w tej cenie, a także mieć lepszą ramę, której Giant nie tykał bo nie ufał alu 7005 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2018 o 21:59, kamar59 napisał:

Ładnie Giant sobie to wymyślił, dobrze że mam swoją wersje ;-)

Też bym tak wolał :)

W dniu 13.10.2018 o 23:29, Biesz766 napisał:

Wszystko OK, ale w tej klasie osprzętu i cenie za rower ładowanie Shimano M365 jest dla mnie kompletnym nieporozumieniem. Rozwala mnie to

Niestety w tej kwocie albo pro rama karbonowa albo alu i do tego reba+xt+reszta klamorów pro . Ja wybrałem rower ze względu na ramę, większy sens miało kupno XTC 2GE ale w 3GE spasował mi kolor a i Grupa M6000 jak dla mnie jest ok.

W dniu 14.10.2018 o 00:25, Biesz766 napisał:

Płacisz za rower niech będzie nawet 5-6k pln i oszczędzają pewnie z 200 zł na hamulcach ;) Takie coś skreśliłoby u mnie z miejsca całą markę. Zresztą Giant dla mnie to śmieć, wybili się bo w dobrym okresie wystartowali w Europie.

 

@grzechu1984 te hamulce wystarczające dla Ciebie są ?

Niestety każda marka oszczędza, zobacz jakie kiblowate koła daje trek do procalibra za 7000zł :) Tak samo z amorem w XTC , liczyłem się z tym że raidon to amor typu " TOWOT RACING " :D

Przedostatnio Bike atelier maraton Ustroń, wczoraj BAM Dąbrowa, szczerze to heble dały radę, kilka lat jeździłem na Avidach juicy 3 i też dawały rady, i w górach i na płaskim. Trochę nie rozumiem tego biadolenia że tylko XT bo nic innego nie hamuje :D choć planuję zakup XT albo Magury MT5 ;)

18 godzin temu, kamar59 napisał:

Giant robi ramy kierownice i sztyce itp akcesoria. Moja rama w Holandii była robiona i śmieć jest? 

Gdzie można sprawdzić gdzie była robiona dana rama ? Sam jestem ciekaw pochodzenia swojej.

17 godzin temu, Biesz766 napisał:

Co do ramy z Hollandii, nie wiem co chciałeś przekazać, ale zmartwię Cię, moja też pochodzi z Beneluxu i do tego była ręcznie spawana, nie automatem, także żaden atut.

Bodajże merida się chwali że ich ramy są spawane automatami a automat nie miewa gorszych dni i spawy są pewniejsze , a i jakość powtarzalna ?

Aktualnie jakość jest na tyle powtarzalna że kupując rower znanego producenta nie zastanawiam się praktycznie nad tym , konkurentem dla XTC był Procaliber 6/8 , Spec chisel ( piękny rower ) no i jakiś cannondale na leftym ale to już znacznie przekraczało budżet.

Ciekawostka z ostaniego maratonu , podczas zjazdu przy chyba 40 km/h najechałem na badyl o średnicy może 4cm, jakimś cudem dziad się wybił i zapierdzielił mi w ramę, byłem pewien że coś odpadło, na szczęście to giant ;)  odpadła tylko farba, niestety zawinęło mi łańcuch po raz drugi i jutro rozbieram korbę i zabezpieczam to miejsce .

 

1524656333_20181014_172227(Copy).thumb.jpg.fa2bef87bf89185cb6e8003378109618.jpg

Pozdrowienia z tyłu peletonu :)

6a2ebc83-bc7b-4333-9e41-7f77d0ff7920.thumb.jpg.cab60cfe8dfffc2953734c3d4b649bd3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grzechu1984 napisał:

Przedostatnio Bike atelier maraton Ustroń, wczoraj BAM Dąbrowa, szczerze to heble dały radę, kilka lat jeździłem na Avidach juicy 3 i też dawały rady, i w górach i na płaskim. Trochę nie rozumiem tego biadolenia że tylko XT bo nic innego nie hamuje :D choć planuję zakup XT albo Magury MT5 ;)

No właśnie mam to samo uczucie, aktualnie Elixir5 spisują się bardzo dobrze, czekam aż padną, ale coś nie chcą. Zrobiony serwis pod ich 7 latach działania i oringi, uszczelki w super stanie. Miałem wymieniać na M6000/M7000 ale póki nie padną nie widzę sensu.

A pytałem o M365 bo miałem okazję zjechać ze sporej górki na M315 i te jednak jakoś dziwnie działały. Niby hamowały, ale jednak w Elixirach miałem lepsze wyczucie.

 

Dzięki za info o Twoich M365

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Rysz napisał:

Taka rama to zbawienie, porzuć niepotrzebne przerzutki, zrob single speeda i ujrzyj światło ;)

Ortodoks ;-))

W singlowaniu jest to coś...... do tego trzeba dorosnąć. Ale mierzi mnie jazda z ciągłym atakowaniem wszystkiego wokoło. Dla mnie 1xx11 to wystarczające uproszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Biesz766 napisał:

No właśnie mam to samo uczucie, aktualnie Elixir5 spisują się bardzo dobrze, czekam aż padną, ale coś nie chcą. Zrobiony serwis pod ich 7 latach działania i oringi, uszczelki w super stanie. Miałem wymieniać na M6000/M7000 ale póki nie padną nie widzę sensu.

A pytałem o M365 bo miałem okazję zjechać ze sporej górki na M315 i te jednak jakoś dziwnie działały. Niby hamowały, ale jednak w Elixirach miałem lepsze wyczucie.

 

Dzięki za info o Twoich M365

Hej. No niestety podczas zjazdu trzeba użyć 2 palców i docisnąć klamkę, avidy hamują lepiej  ale jak mam porównać problemy z ocieraniem tarczy i tym  podobne np z odpowietrzaniem to chyba wolę shimano.

18 godzin temu, kamar59 napisał:

Masz naklejkę na ramie na dole pod korbą ram jest numer i kraj produkcji.

Dzięki za info. Sprawdziłem i pisze DK ;)

103872216_20181016_120303(Copy).thumb.jpg.a325952544e38207efbe8a16a8ba0a1c.jpg

4 godziny temu, Rysz napisał:

@Grzechu1984

Taka rama to zbawienie, porzuć niepotrzebne przerzutki, zrob single speeda i ujrzyj światło ;)

Ciężka sprawa :D

4 godziny temu, kamar59 napisał:

Ciekawe ile nasze ramy same ważą? Patrzyłem dziś na wagę ram karbonowych nowego 2019 r  Akccent to M waży 1140 g na koło 29"

Z tego co kojarzę to giantowska może ważyć około 1,350 kg ? patrząc na wagę i filigranowe wykonanie ram np FOCUSA ( ok 1 kg ) wydaje się to możliwe.

Jak tylko zrobi się naprawdę zimno rozbieram maszynę i robie ważenie , szczególnie interesują mnie koła :)

 

Zrobiłem dwie foty haków z tyłu. Aha , post a raczej temat inspirowany radą uzytkownika @KrissDeValnor:)

518036873_20181015_163401(Copy).thumb.jpg.1b1cc84745b3c4a2bb0e8cf33049fd06.jpg292983563_20181015_163405(Copy).thumb.jpg.bc8a229d173c29d9a1de6232b697eb9e.jpg

Edytowane przez grzechu1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 16.10.2018 o 21:46, kamar59 napisał:

Ja mam jeszcze taką naklejkę można zarejestrować na stronie żeby mieć przedłużoną GW http://consumer.giant-bicycles.net/default.aspx?country=PL

P1220121.JPG

A co do kół to około 2 kg będą ważyć.

Hej.

Dopiero dzisiaj zauważyłem u mnie taką naklejkę, nie wiem jakim cudem dopiero teraz :D

79813733_20181102_175920(Copy).thumb.jpg.0293092494567d1bff1375055e5d9462.jpg

Niestety po dwóch zaciągnięciach łańcucha rama zaczęła wyglądać paskudnie na dodatek skutkuje to możliwością uszkodzenia ramy ;/

1279622761_20181102_182320(Copy).thumb.jpg.84aa6532844a9edb37e33c9884eff0f1.jpg

Szukałem i szukałem ale z sensownych i gotowych rozwiązań były jakieś metalowe osłonki w USA ;/

Postanowiłem zrobić swoją, jeśli to nie zda egzaminu ( zacznie się odklejać ) zrobię osłonę z żywicy i maty z włókna szklanego.

Przymiarki:

651725947_20181102_200657(Copy).thumb.jpg.b60afabd33bb423c6ad8e339ae28c820.jpg

Efekt końcowy:743262952_20181102_224744(Copy).thumb.jpg.f7fd6ee8b965b219e276ec6d7364f9b0.jpg

No i foto ramy. 

300785435_20181102_224805(Copy).thumb.jpg.2d9572a3ee452905ba70c4eb7d91e80e.jpg

Jutro oklejam kilka innych miejsc specjalną folią 3M ( cienka i przeźroczysta )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, grzechu1984 napisał:

Niestety po dwóch zaciągnięciach łańcucha rama zaczęła wyglądać paskudnie na dodatek skutkuje to możliwością uszkodzenia ramy ;/

;-(( dlatego zmieniarka przód jest niepotrzebna. Choćbyś nie wiem jak dobrze miał wyregulowane - problem zawsze się pojawi.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...