grzechu1984 Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 (edytowane) Witam. Po długim zwlekaniu wreszcie zakładam temat o ramie z gianta xtc advanced 2018r. Jest to rama z roweru pod linkiem https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29-3-ge Regulowane haki mają na celu umożliwienie włożenia kół 29 oraz 27+ niestety rower nie umyty za co przepraszam, w przypadku pytań pisać , mogę zrobić dokładniejsze foty Foto nr 1 Foto 2 haki z lewej strony - aby zmienić pozycję haka należy odkręcić oś koła ( imbusem ) oraz dwie śruby ( srebrne imbusowe ) sama regulacja haka odbywa się poprzez kręcenie śrubą znajdującą się w środku każdego haka. Jak widać hak jest zarazem mocowaniem zacisku hamulca. Foto 3 haki z prawej strony - tutaj mamy tylko jedną śrubę do odkręcenia ( srebrna imbusowa ) aby poluzować hak . Oczywiście wcześniej należy wykręcić oś, hak reulowany jest zarazem hakiem do przerzutki Foto 4 - Wykręcanie osi , To jest lipa, zawsze trzeba mieć imbus ze sobą. Foto 5 - Ośka, docisk posmarowany smarem aby nie rył ramy podczas dokręcania Foto 6 - Prawy hak od wewnątrz - za nim śrubka regulacyjna Foto 7 - Prawy hak - otwór do regulacji położenia haka Foto 8 - Lewy hak od wewnątrz - za nim śrubka regulacyjna Edytowane 13 Października 2018 przez grzechu1984 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2018 Foto 9 - Cały rower od strony napędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 Ładnie Giant sobie to wymyślił, dobrze że mam swoją wersje ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 Wszystko OK, ale w tej klasie osprzętu i cenie za rower ładowanie Shimano M365 jest dla mnie kompletnym nieporozumieniem. Rozwala mnie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 Kolega ma wersję 3, dopiero na wersji 1,5 dali XT ale jak za cenę katalogową 7,5 tys to przesadzają na czym zaoszczędzili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 13 Października 2018 Udostępnij Napisano 13 Października 2018 (edytowane) Płacisz za rower niech będzie nawet 5-6k pln i oszczędzają pewnie z 200 zł na hamulcach Takie coś skreśliłoby u mnie z miejsca całą markę. Zresztą Giant dla mnie to śmieć, wybili się bo w dobrym okresie wystartowali w Europie. @grzechu1984 te hamulce wystarczające dla Ciebie są ? Edytowane 13 Października 2018 przez Biesz766 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 14 Października 2018 Udostępnij Napisano 14 Października 2018 23 godziny temu, Biesz766 napisał: Płacisz za rower niech będzie nawet 5-6k pln i oszczędzają pewnie z 200 zł na hamulcach Takie coś skreśliłoby u mnie z miejsca całą markę. Zresztą Giant dla mnie to śmieć, wybili się bo w dobrym okresie wystartowali w Europie. @grzechu1984 te hamulce wystarczające dla Ciebie są ? Giant robi ramy kierownice i sztyce itp akcesoria. Moja rama w Holandii była robiona i śmieć jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 14 Października 2018 Udostępnij Napisano 14 Października 2018 Wg. mnie Giant nic specjalnego sobą nie reprezentuje porównując go np. do Fishera. Nawet patrząc na niego w porównaniu z Trekiem, czy Scott-em równie znanymi markami dla typowego Kowalskiego. A ładowanie w rower katalogowo wyceniany na 7,5k pln hampli 365 to potwierdza, że Giant jedzie już na marce i kpi z klienta. Co do ramy z Hollandii, nie wiem co chciałeś przekazać, ale zmartwię Cię, moja też pochodzi z Beneluxu i do tego była ręcznie spawana, nie automatem, także żaden atut. Mimo iż moja marka mało znana, to świetnie sprzedawała się w europie, katalogowo stała drożej od Gianta w rocznikach 2011. Także kolejne potwierdzenie, że Giant niczym nie błyszczał specjalnie, skoro byle Holender potrafił być lepiej wyposażony w tej cenie, a także mieć lepszą ramę, której Giant nie tykał bo nie ufał alu 7005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 15 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2018 W dniu 13.10.2018 o 21:59, kamar59 napisał: Ładnie Giant sobie to wymyślił, dobrze że mam swoją wersje ;-) Też bym tak wolał W dniu 13.10.2018 o 23:29, Biesz766 napisał: Wszystko OK, ale w tej klasie osprzętu i cenie za rower ładowanie Shimano M365 jest dla mnie kompletnym nieporozumieniem. Rozwala mnie to Niestety w tej kwocie albo pro rama karbonowa albo alu i do tego reba+xt+reszta klamorów pro . Ja wybrałem rower ze względu na ramę, większy sens miało kupno XTC 2GE ale w 3GE spasował mi kolor a i Grupa M6000 jak dla mnie jest ok. W dniu 14.10.2018 o 00:25, Biesz766 napisał: Płacisz za rower niech będzie nawet 5-6k pln i oszczędzają pewnie z 200 zł na hamulcach Takie coś skreśliłoby u mnie z miejsca całą markę. Zresztą Giant dla mnie to śmieć, wybili się bo w dobrym okresie wystartowali w Europie. @grzechu1984 te hamulce wystarczające dla Ciebie są ? Niestety każda marka oszczędza, zobacz jakie kiblowate koła daje trek do procalibra za 7000zł Tak samo z amorem w XTC , liczyłem się z tym że raidon to amor typu " TOWOT RACING " Przedostatnio Bike atelier maraton Ustroń, wczoraj BAM Dąbrowa, szczerze to heble dały radę, kilka lat jeździłem na Avidach juicy 3 i też dawały rady, i w górach i na płaskim. Trochę nie rozumiem tego biadolenia że tylko XT bo nic innego nie hamuje choć planuję zakup XT albo Magury MT5 18 godzin temu, kamar59 napisał: Giant robi ramy kierownice i sztyce itp akcesoria. Moja rama w Holandii była robiona i śmieć jest? Gdzie można sprawdzić gdzie była robiona dana rama ? Sam jestem ciekaw pochodzenia swojej. 17 godzin temu, Biesz766 napisał: Co do ramy z Hollandii, nie wiem co chciałeś przekazać, ale zmartwię Cię, moja też pochodzi z Beneluxu i do tego była ręcznie spawana, nie automatem, także żaden atut. Bodajże merida się chwali że ich ramy są spawane automatami a automat nie miewa gorszych dni i spawy są pewniejsze , a i jakość powtarzalna ? Aktualnie jakość jest na tyle powtarzalna że kupując rower znanego producenta nie zastanawiam się praktycznie nad tym , konkurentem dla XTC był Procaliber 6/8 , Spec chisel ( piękny rower ) no i jakiś cannondale na leftym ale to już znacznie przekraczało budżet. Ciekawostka z ostaniego maratonu , podczas zjazdu przy chyba 40 km/h najechałem na badyl o średnicy może 4cm, jakimś cudem dziad się wybił i zapierdzielił mi w ramę, byłem pewien że coś odpadło, na szczęście to giant odpadła tylko farba, niestety zawinęło mi łańcuch po raz drugi i jutro rozbieram korbę i zabezpieczam to miejsce . Pozdrowienia z tyłu peletonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 15 Października 2018 Udostępnij Napisano 15 Października 2018 1 godzinę temu, grzechu1984 napisał: Przedostatnio Bike atelier maraton Ustroń, wczoraj BAM Dąbrowa, szczerze to heble dały radę, kilka lat jeździłem na Avidach juicy 3 i też dawały rady, i w górach i na płaskim. Trochę nie rozumiem tego biadolenia że tylko XT bo nic innego nie hamuje choć planuję zakup XT albo Magury MT5 No właśnie mam to samo uczucie, aktualnie Elixir5 spisują się bardzo dobrze, czekam aż padną, ale coś nie chcą. Zrobiony serwis pod ich 7 latach działania i oringi, uszczelki w super stanie. Miałem wymieniać na M6000/M7000 ale póki nie padną nie widzę sensu. A pytałem o M365 bo miałem okazję zjechać ze sporej górki na M315 i te jednak jakoś dziwnie działały. Niby hamowały, ale jednak w Elixirach miałem lepsze wyczucie. Dzięki za info o Twoich M365 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 15 Października 2018 Udostępnij Napisano 15 Października 2018 Masz naklejkę na ramie na dole pod korbą ram jest numer i kraj produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 (edytowane) grzechu1984 Ciekawe ile nasze ramy same ważą? Patrzyłem dziś na wagę ram karbonowych nowego 2019 r Akccent to M waży 1140 g na koło 29" Edytowane 16 Października 2018 przez kamar59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysz Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 @Grzechu1984 Taka rama to zbawienie, porzuć niepotrzebne przerzutki, zrob single speeda i ujrzyj światło 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Teraz, Rysz napisał: @Grzechu1984 Taka rama to zbawienie, porzuć niepotrzebne przerzutki, zrob single speeda i ujrzyj światło Upośledzi sobie rower na każdy teren. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Teraz, Rysz napisał: Taka rama to zbawienie, porzuć niepotrzebne przerzutki, zrob single speeda i ujrzyj światło Ortodoks ;-)) W singlowaniu jest to coś...... do tego trzeba dorosnąć. Ale mierzi mnie jazda z ciągłym atakowaniem wszystkiego wokoło. Dla mnie 1xx11 to wystarczające uproszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 (edytowane) Teraz, woojj napisał: Ortodoks ;-)) Idźcie na film KLER tam będziecie mieli prawdziwy "Ortodoks" Edytowane 16 Października 2018 przez kamar59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 15 minut temu, kamar59 napisał: Upośledzi sobie rower na każdy teren. Błogosławieni, którzy nie jeździli, a uwierzyli! 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Jeździłem 30 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysz Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 5 minut temu, kamar59 napisał: Jeździłem 30 lat temu. Ja też! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 16 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2018 (edytowane) 21 godzin temu, Biesz766 napisał: No właśnie mam to samo uczucie, aktualnie Elixir5 spisują się bardzo dobrze, czekam aż padną, ale coś nie chcą. Zrobiony serwis pod ich 7 latach działania i oringi, uszczelki w super stanie. Miałem wymieniać na M6000/M7000 ale póki nie padną nie widzę sensu. A pytałem o M365 bo miałem okazję zjechać ze sporej górki na M315 i te jednak jakoś dziwnie działały. Niby hamowały, ale jednak w Elixirach miałem lepsze wyczucie. Dzięki za info o Twoich M365 Hej. No niestety podczas zjazdu trzeba użyć 2 palców i docisnąć klamkę, avidy hamują lepiej ale jak mam porównać problemy z ocieraniem tarczy i tym podobne np z odpowietrzaniem to chyba wolę shimano. 18 godzin temu, kamar59 napisał: Masz naklejkę na ramie na dole pod korbą ram jest numer i kraj produkcji. Dzięki za info. Sprawdziłem i pisze DK 4 godziny temu, Rysz napisał: @Grzechu1984 Taka rama to zbawienie, porzuć niepotrzebne przerzutki, zrob single speeda i ujrzyj światło Ciężka sprawa 4 godziny temu, kamar59 napisał: Ciekawe ile nasze ramy same ważą? Patrzyłem dziś na wagę ram karbonowych nowego 2019 r Akccent to M waży 1140 g na koło 29" Z tego co kojarzę to giantowska może ważyć około 1,350 kg ? patrząc na wagę i filigranowe wykonanie ram np FOCUSA ( ok 1 kg ) wydaje się to możliwe. Jak tylko zrobi się naprawdę zimno rozbieram maszynę i robie ważenie , szczególnie interesują mnie koła Zrobiłem dwie foty haków z tyłu. Aha , post a raczej temat inspirowany radą uzytkownika @KrissDeValnor Edytowane 16 Października 2018 przez grzechu1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 (edytowane) Ja mam jeszcze taką naklejkę można zarejestrować na stronie żeby mieć przedłużoną GW http://consumer.giant-bicycles.net/default.aspx?country=PL A co do kół to około 2 kg będą ważyć. Edytowane 16 Października 2018 przez kamar59 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 2 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 W dniu 16.10.2018 o 21:46, kamar59 napisał: Ja mam jeszcze taką naklejkę można zarejestrować na stronie żeby mieć przedłużoną GW http://consumer.giant-bicycles.net/default.aspx?country=PL A co do kół to około 2 kg będą ważyć. Hej. Dopiero dzisiaj zauważyłem u mnie taką naklejkę, nie wiem jakim cudem dopiero teraz Niestety po dwóch zaciągnięciach łańcucha rama zaczęła wyglądać paskudnie na dodatek skutkuje to możliwością uszkodzenia ramy ;/ Szukałem i szukałem ale z sensownych i gotowych rozwiązań były jakieś metalowe osłonki w USA ;/ Postanowiłem zrobić swoją, jeśli to nie zda egzaminu ( zacznie się odklejać ) zrobię osłonę z żywicy i maty z włókna szklanego. Przymiarki: Efekt końcowy: No i foto ramy. Jutro oklejam kilka innych miejsc specjalną folią 3M ( cienka i przeźroczysta ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 3 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 9 godzin temu, grzechu1984 napisał: Niestety po dwóch zaciągnięciach łańcucha rama zaczęła wyglądać paskudnie na dodatek skutkuje to możliwością uszkodzenia ramy ;/ ;-(( dlatego zmieniarka przód jest niepotrzebna. Choćbyś nie wiem jak dobrze miał wyregulowane - problem zawsze się pojawi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 U mnie to nie wystąpiło na szczęście, a sporo przerzucam. Faktycznie mogło być wyregulowana za daleko zsuwała łańcuch. Szkoda ramy. Uszkodzenie ramy to tylko tyle że lakier ten bezbarwny i lakier właściwy został zdarty włókien karbonu nie zostały przerwane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.