Skocz do zawartości

[korby]Ktore? Uzywane xt, nowe lx, czy rowniez nowe race face ride xc?


Wilku89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moja uwaga skupila sie na korbach, musze wymienic mojego badziewnego suntoura wraz z suportem na cos porzadnego i lekkiego. A wiec do roboty:

 

xt, waga wraz z suportem 898g - 270zł[uzywane]

 

http://allegro.pl/item140341085_korba_ht2_xt_44_32_22.html

 

nowy lx, waga z suportem 920g - 325zł[nowy]

 

http://allegro.pl/item139345046_najtaniej_...umrowerowe.html

 

race face ride xc wraz z suportem Race FACE SRX. mam okazje ja kupic od mr. ironmana z naszego forum, korba praktycznie nowa, suport 150km, jak mi pisal, wazyl osobiscie na wadze z dokladnoscia do 1g i wyszlo mu, ze komplet wazy 898g[tyle co xt]

 

link [zeby pokazac, o ktora chodzi]

 

http://www.allegro.pl/item138073569_korba_...reme_shop_.html

 

i suport:

 

http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/product_...products_id=476

 

real foto od mr. ironmana:

 

http://www.pinkbike.com/photo/931588/

 

Wiec czekam, co wybrac? Standardowe pytanie: co najlepsze i najlzejze z wyzej wymienionych? Czekam na porady :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na Twoim miejscu przede wszystkim najpierw zajechałbym ten napęd. Szkoda wydawać kasę na wymianę czegoś co jeszcze długo posłuży. W takim przypadku kupno używanej korby jest według mnie kompletnie bez sensu. Poza tym ja wybrałbym korbę LX 2004 i suport XT/LX. Z nowymi korbami LX tyle osób ma różne problemy, że nie ryzykowałbym wydania takiej sumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do korb race face:

mam takowe jak na zdjeciu. problem przy tych korbach jest nastepujacy:

korba ta osadzana jest na osi glebiej niz inne korby na isis (porownywalem je z korbami truvativa). przez to wchodzi blizej mufy suportu a tarcze sa blizej tylnego trojkąta. chcac tego uniknac trzeba dac dluzsza os niz normalnie.

najmniejsza zebatka tych korb jest stalowa. waga wynosi 720 gram (chyba tyle bo wazylem je na wadze elektronicznej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odi, moja zebatki w suntourze, niektore sa zjechane do polowy... i musze i tak czy siak wymienic te korbe, czyli twoim zdaniem kupic lxa, a nie stac mnie teraz, bym sobie wyminilem i kasete i lancuch i korby... albo przynajmniej tarcze, lancuch wymienie, bo juz ponad 2kk ma, ale kaseta w dobrym stanie, wiec zostawiam.

 

tobo: nie bardzo rozumiem, po prostu nie kupowac tych korb, bo os za krotka? a wage real mi podal mr. ironman korby: 671g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś żeście Wilku z Mr. Ironman'em chyba w tych obliczeniach "nazajączkowali"... ;) Skoro w linkach, które podałeś korba RF XC waży 715g, a suport RF SRX 113mm 245g to razem wychodzi 960g, a nie 898g... Tak więc zdecydujcie się co ile waży ;)

 

http://weightweenies.starbike.com/listings...?type=cranksets - RF Ride XC Forged (Giant OEM) - 680g... ale bez śrub ;) Więc całość 715g... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja zebatki w suntourze, niektore sa zjechane do polowy...

 

... albo przynajmniej tarcze, lancuch wymienie, bo juz ponad 2kk ma, ale kaseta w dobrym stanie, wiec zostawiam.

 

po 2 000 km juz takie zużycie ? ;);)

 

ja jeżdżę na niskobudżetowym noname napędzie i po 5 500 km jeszcze nie zauważam śladów zużycia

 

zmieniając na nowy łańcuch bez zmiany kasety możesz sie zdziwić że nie zechce ci to współpracować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jurasku, bo niektórzy dbają o swój sprzęt, a inni nie....

 

wilku, kto Ci naopowiadał takie bzdury jak ta, że łańcuch powinno się co 2kkm zmieniać na nowy?? wg mnie jest to sprawa bardzo indywidualna i zależy od tego jaki to łańcuch, z jakimi częściami pracuje, jak jest serwisowany przez użytkownika, no i zależy również od stylu jazdy bikera.

 

nie da się powiedzieć, że łańcuch mający 1900km jest jeszcze dobry, a ten co ma 2100 już dawno trzeba było wymienić.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślawus, wiec co ile km wymieniac lancuch? przypominam, ze nie bawie sie w metode 3 lancuchow co 500km, ani nad zajchaniem napedu[bo jest wtedy wieksze prawdopodobienstwo, ze moge lanuch zerwac]

 

wiec co ile km zmieniac, przy regularnym czyszczeniu i smarowaniu, z czego slyne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz w miarę lekkiej i relatywnie taniej korby to na pewno odpuść sobie Shimano... Chyba, że XT I bez zintegrowanej osi. Da się wtedy złożyć dośc fajny i lekki komplet (na pewno da się bez trudu zejść poniżej 600g z samą korbą+śruby osi).

Ja osobiście radzę poszukać jakiegoś starszego modelu Truvativ'a Stylo (bez zintegrowanej osi). Ewentualnie szukać czegoś lekkiego na kwadrat (np RF Turbine), bo do tego można dostać bardzo lekkie suporty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żbik: sam ujezdzasz lxa i narzekasz? stylo jest drogie, ja musze sie zmiescic w 350zł, odnosnie race face turbine, to nie moge tego znalezc, jest tez ciekawy rf evolve xc, ale to za drogie... zostaje mi lx, badz uzywany xt...

 

by the way: Żbik - czym sie rozni czarna korba lx od tej srebrnej, procz ceny, koloru i loga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam używam LX'a, bo raz, że jak go kupowałem, to nie byłem jeszcze maniakiem lekkości, a dwa, że kupiłem tą korbę nową za... 9zł... ;) (ale to długa historia... ;) )

Owszem, z LX'a I da się odchudzić dość znacznie (pisałem o tym w temacie "Bezinwazyjne odchudzanie korby LX") ale nie znajdzie sie pasującego lekkiego suportu. Suport LX 121mm waży 279g i jest istnym kowadłem...

 

Używanego Stylo I można wyhaczyć na allegro za 200zł. Jeśli nie jesteś ciężki polecam też FireX'a.

 

A Turbiny wystarczy tylko poprostu poszukać ;) --> http://allegro.pl/item140241861__race_face_turbine_lp_.html

 

Chcesz lekko? Proszę: ;)

- http://allegro.pl/item140544117_wyprzedaz_...na_allegro.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest stylo na allegro? widzialem tylko sl i xr, ale to nowki i powyzej 350zł, a firex, hmmm dosc tani, a czy lekki? mowa o zwyklym czy firex team?

 

i jeszcze jedno: jakis suporcik dosc tani i lekki moglbys mi polecic?

 

zebym ze wszystkim sie zmiescil w gora tych 350 złociszach...

 

 

juz mam mętlik we lbie, na placu boju zostaje NOWE DEORE LX, ale ktore? czarne, czy srebrne? czym to sie rozni? powie mi ktos?

 

i oczywiscie firex, ale jaki? team, czy zwykly? i jaki suport do tego?

 

czekam na odpowiedzi odnosnie tego, co tu napisalem ;)

 

i chce nową korbe i suport a nie uzywki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Putek, do LX I suport 113mm?? Sorry ale wiele razy pisano o tym (i sam to potwierdzam, bo mam), że LX I wymaga suportu 121mm, a czasami (w wyjątkowych ramach 118mm), więc nie wmówisz mi, że masz 113mm!!

 

Jeśli FireX to SL albo Team --> http://allegro.pl/item140148881_korba_truv...ex_sl_nowa.html

Team bez śrub waży ok 660-665 gram. Można wymienić w nim zębatki i będzie jeszcze mniej. A na suportach się nie znam ;) Poprostu szukaj czegoś z Truvativ'a lub FSA najlżejszego w kwocie jaką dysponujesz. Ale z długością osi już nie pomogę, bo nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że ten srebrny i grafitowy są jakoś inaczej odlewane i można zastosować w nich krótszą oś suportu. Jednak czy to prawda to nie wiem...

 

Poza tym, wg mnie nie opłaca się kupować teraz LX I, bo nowy Deore jest tańszy, a prawie identyczny i da się założyć do niego krótszy suport ;) Będzie trochę cięższy od LX I, bo ma chyba stalową 32T ale da się ją wymienić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ludzie chcą od zintegrowanej osi w shimano. Prawda jest taka, że jeśli się dobrze założy to prawdopodobieństwo zajechania łożysk jest bardzo małe. Niestety korby shimano wychodzą stosunkowo drogo (np kupno blatów) ale wydaje mi się, że sa trwalsze. Zawsze można założyć blaty truvativa...

 

Osobiście nie kupowałbym używanej korby. Bądź co bądź to jest napęd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że w niewielu ramach da się zastosować ten suport ES71 118mm... U mnie w Visionie niestety nie, bo blat już dotyka dolnego widelca ramy (ok 2 milimetrów luzu pozostaje ale podczas jazdy rama pracuje i blat obciera...).

Zazwyczaj potrzeba suportu ES51 121mm... 279g... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...