mars28 Napisano 12 Października 2018 Napisano 12 Października 2018 Witam wszystkich. Podejrzewam, że nowy użytkownik + pytanie = irytacja użytkowników z dłuższym stażem, no ale gdzieś zapytać muszę, wybaczcie. Szukam roweru dla siebie - 176cm, 90kg, długość nogi wewnątrz ok. 76cm. Rower do jazdy rekreacyjnej, ścieżka rowerowa, asfalt, szuter, sporadycznie las. Przed zarejestrowaniem przeglądałem trochę dział "zakup z przedziału cenowego", ale im więcej czytam, tym mniej wiem. Ale do rzeczy: czy rower Kross Black Edition 4 za ok. 1900 zł to opłacalny zakup? https://www.sklepmartes.pl/sporty/28999-meski-rower-martes-bk-edit-4-m-27-m-msbez427x18m140003-kross.html#/pe-men/kolor-msbez427x18m140003 Cena "katalogowa" (o ile można to tak nazwać, bo to chyba nie jest standardowy produkt, tylko na zamówienie sklepu, podobno na bazie Level 4) to chyba 2800 zł. Czy lepiej poszukać czegoś innego w cenie do 2k?
mars28 Napisano 12 Października 2018 Autor Napisano 12 Października 2018 A ten amortyzator (Suntour XCM) i piasty (JoyTech) to faktycznie takie kiepskie? Bo czytałem też i takie opinie.
cervandes Napisano 12 Października 2018 Napisano 12 Października 2018 Za te pieniądze to nie będziesz miał wielkiego wyboru. XCM to owszem, jako amortyzator jest padłem, ale dla amatora, na początek jest spoko. Tylko dbać o lagi żeby nie gniło, bo to stalowe jest. Ciężkie przez to i działa topornie ale jest wrażliwe na wodę. A piasty - no są padlinowate, też. Taki entry-level, ale skoro rower nowy, na gwarancji to po prostu kup i jeździj. Na początku nie będzie to Twoje zmartwienie.
m0d Napisano 12 Października 2018 Napisano 12 Października 2018 Teraz, mars28 napisał: A ten amortyzator (Suntour XCM) i piasty (JoyTech) to faktycznie takie kiepskie? Bo czytałem też i takie opinie. Pod kątem takiego użytkowania Godzinę temu, mars28 napisał: Rower do jazdy rekreacyjnej, ścieżka rowerowa, asfalt, szuter, sporadycznie las nie ma to najmniejszego znaczenia.
mars28 Napisano 12 Października 2018 Autor Napisano 12 Października 2018 "Mokrej" jazdy raczej nie będzie, no chyba, że mnie złapie deszcz w trasie. Wybiorę się dzisiaj do sklepu, bo będąc "przelotem" kilka dni temu, nawet nie miałem czasu się do tego roweru przymierzyć. Był jeszcze obok Black Edition 3, 300 zł tańszy, ale 29" i większa rama, przy moich gabarytach będzie chyba za duży.
cervandes Napisano 12 Października 2018 Napisano 12 Października 2018 Nawet nie o deszcz chodzi i nie o to, co widoczne. W samym amortyzatorze są ślizgi w które wchodzą te srebrne rury. Raz na jakiś czas wypada otworzyć amortyzator (np raz w roku), wyczyścić, wysuszyć i nasmarować.
mars28 Napisano 12 Października 2018 Autor Napisano 12 Października 2018 Dzięki za wskazówkę. W temacie konserwacji roweru będę się musiał na pewno dużo douczyć, bo to mój pierwszy "poważniejszy" rower (o ile rower za 2k można tak nazwać).
provayder Napisano 12 Października 2018 Napisano 12 Października 2018 Miałem Krossa BE6.2 z Martes Sport. Model inny ale też uginacz Suntour XCM i piasty JoyTech i do tych elementów absolutnie się przyczepić nie mogłem. Miałem pomysł żeby wyjąć elastomer z uginacza, żeby poprawić jego pracę ale jakoś zleciało i tego nie zrobiłem. W sumie przejechałem 5,5kkm i w połowie tego dystansu był łańcuch i kaseta do wymiany.
madz.madzik Napisano 12 Października 2018 Napisano 12 Października 2018 Godzinę temu, mars28 napisał: Dzięki za wskazówkę. W temacie konserwacji roweru będę się musiał na pewno dużo douczyć, bo to mój pierwszy "poważniejszy" rower (o ile rower za 2k można tak nazwać). Każdy od czegoś zaczynał
mars28 Napisano 12 Października 2018 Autor Napisano 12 Października 2018 Gdyby się jednak okazało, że ten Kross będzie dla mnie trochę za mały (mało prawdopodobne, ale kto wie), to mam jeszcze te dwa do dostania w cenie poniżej 2k: https://www.sklepmartes.pl/sporty/28979-meski-rower-martes-bk-edit-3-m-29-l-msbez329x19m140003-kross.html#/pe-men/rozmiar-19/kolor-msbez329x19m140003 http://www.unibike.pl/fusion29.html Kross za ok. 1650 zł, Unibike za 1900 zł. Który byłby lepszym wyborem? Wybór ograniczony, ale na razie patrzę na to, co mam dostępne w sklepach stacjonarnych w najbliższej okolicy.
mars28 Napisano 12 Października 2018 Autor Napisano 12 Października 2018 Pytanie post wcześniej już nieaktualne, kupiłem tego Krossa Black Edition 4. Przy zakupie bez VATu wyszło poniżej 1900zł, z zakładanego budżetu zostało jeszcze na jakieś drobne akcesoria, więc jestem zadowolony. Wielkość roweru okazała się w sam raz. Po pierwszej krótkiej przejażdżce ze sklepu do domu, muszę powiedzieć, że całkiem przyjemnie się jedzie. Przesiadkę ze starego roweru odczułem jakbym się co najmniej z malucha do poloneza przesiadał. Muszę się teraz zmobilizować i trochę pojeździć przed "zerowym" przeglądem. Sorry za post pod postem, ale jeszcze nie mam dostępnej edycji.
madz.madzik Napisano 13 Października 2018 Napisano 13 Października 2018 No to terz oby jak najwięcej kilometrów na rowerze
skociak888 Napisano 20 Października 2018 Napisano 20 Października 2018 moim skromnym zdaniem kross to najgorszy możliwy wybór , sam mam krossa hexagona x6 2016 i jest beznadziejny , piasty nie działają tak jak powinny , amortyzator to poraszka , szczerze mówiąc radziłbym ci wejść na stronę treka i zakupić np. trek marlin 4 2018 czy coś tego pokroju marlin 4 kosztuje na oficjalnej stronie treka 1400-1500 ziko wyczaisz gdzieś 100 -200 ziko taniej i już masz naprawdę pożądny rower (trek marlin ma amortyzator z rock shoxa który jest wyczepisty)
Quell Napisano 20 Października 2018 Napisano 20 Października 2018 Teraz, skociak888 napisał: trek marlin ma amortyzator z rock shoxa który jest wyczepisty Jakiego ? Bo ja widzę suntoura 3030. 1 minutę temu, skociak888 napisał: poraszka porażka. 2 minuty temu, skociak888 napisał: już masz naprawdę porządny rower marlin 4 i porządny rower ? Odważne stwierdzenie.
Piter233 Napisano 20 Października 2018 Napisano 20 Października 2018 Z tym rock shoxem to się proszę nie rozpędzać bo w tańszych modelach też są badziewne. Tak od recona wzwyż można mówić o fajnym amorze, ale i tak wolę takiego mojego epixona niż recona w wersji silver, na stalowych goleniach, który najczęściej siedzi w fabrycznych tańszych rowerach.
skociak888 Napisano 21 Października 2018 Napisano 21 Października 2018 18 godzin temu, Quell napisał: Jakiego ? Bo ja widzę suntoura 3030. porażka. marlin 4 i porządny rower ? Odważne stwierdzenie. XD najpierw się naucz czytać a dopiero potem zacznij hejcić XD i może jeszcze suntour będzie lepszy od rock shoxa ? (Nawet taniego ) i kolego Quell najpierw byś trochę zaczaił internetowego CHUMORKU bo poraszka to poraszka dd (w wersji z 2017 jest suntour
Quell Napisano 21 Października 2018 Napisano 21 Października 2018 Szanowny kolego,hejtu tu brak,a jedynie sprostowanie. Gdybym zauważył tu jakąś ironię lub humor,nawet bym się nie odezwał,bo jeszcze odróżniam ironię od głupot.
Piter233 Napisano 21 Października 2018 Napisano 21 Października 2018 Takie czasy, teraz każdy kto się z czymś nie zgadza z automatu jest hejterem. Ale wracając do tematu, roczniki 2017, 2018, 2019 mają tego samego suntoura. M3030 to amor stojący niżej nawet od xcm, nawet 100 mm skoku nie ma, więc ciężko porównać tego krossa z tym marlinem. No i inna sprawa: tak, są suntoury lepsze od rock shoxa. Kwestia tego jaki konkretnie model. I tak, rock shox też ma badziewne modele.
dovectra Napisano 22 Października 2018 Napisano 22 Października 2018 W dniu 12.10.2018 o 21:25, mars28 napisał: kupiłem tego Krossa Black Edition 4. Gratulacje No to teraz czas w teren. W dniu 12.10.2018 o 21:25, mars28 napisał: Muszę się teraz zmobilizować i trochę pojeździć Tak, słusznie W dniu 12.10.2018 o 21:25, mars28 napisał: Przesiadkę ze starego roweru odczułem jakbym się co najmniej z malucha do poloneza przesiadał Oczywiście są i mercedesy, ale..... Na amatorskie śmiganie po lasach na pewno lepiej niż na złomiastych makrokesach,
mars28 Napisano 25 Października 2018 Autor Napisano 25 Października 2018 Z zakupu jestem zadowolony, i to jest dla mnie najważniejsze. W tym przedziale cenowym raczej nie ma roweru idealnego. Trzeba pójść na kompromis. Nie wiem, ile Kross liczy sobie za "markę", ale prawie 1000zł niżej niż cena katalogowa wydaje się być dobrym dilem. Co mi z tego, że inny rower może i ma lepszy amortyzator czy piastę, jak pewnie "kuleje" w innym miejscu. Pytanie tylko, w którym dany element "padnie" wcześniej, i ile będzie kosztować ewentualna naprawa pogwarancyjna. Szkoda tylko, że nie wykorzystali ramy do schowania linek hamulcowych lub od przerzutek, bo dziury w ramie widzę, że są. Byłoby trochę wygodniej i estetyczniej.
Knjaz Napisano 21 Lutego 2019 Napisano 21 Lutego 2019 Estetyczniej tak, ale nie wygodniej. Przy wymianie linek zapewne bedziesz slal calusy do krossa za to. Linki w ramie sa trudniejsze do wymiany (wg. mnie).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.