Skocz do zawartości

[piasta] budowa piasty i problem


qmichuu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Otóż rozebrałem piaste dartmoor revolt pro cassette by wytrzeć smar i nałożyć nowy. Gdy zdjąłem bębenek prawdopodobnie coś z niego wypadło, ale nie mam pojęcia co. Na pewno to nie była zapadka, i teraz nie mogę dokręcić mocno koła, bo wtedy gdy zakręce to piasta kręci się razem z nim i jakby ciagnie przerzutke. Wyglada na to jakby za mocno dociskaly sie lozyska, ale nie wiem. Czy ktos wie co to moze byc?

Napisano

Nie mam pojęcia.

Tylko tak uważam,bo zazwyczaj jak coś po skręceniu za ciężko chodzi to znaczy,że wyparowały podkładki lub coś innego co pełni funkcję dystansu.

Napisano

Znalazłem jedynie taki schemat:

Znalezione obrazy dla zapytania piasta revolt pro cassette schemat

 

EDIT
Skupiłbym się jedynie na tych dwóch elementach, ale zaznaczony na niebiesko jest tak pokazany że mógłby być schowany pod łożyskiem:

image.png.36b4ca25345045ecd292c737a3ae81b7.png

Napisano

To mogła być ta czarna podkładka na grafice?

Nie, te dwie podkladki to uszczelki w konusie

Czyli to prawdopodobnie ta czarna podkładka. Ok, dzięki, jeszcze jutro dam znać

Napisano
Teraz, qmichuu napisał:

Jednak czy nie uszkodziłem piasty dokręcając ją bez tej podkładki?

Nie

Element niebieski zaznaczony na zdjęciu wyżej jednak jest między bębenkiem a łożyskiem piasty. Rozbierz ją i sprawdź czy masz wszystko.

Napisano

A wiecie czy warto ten smar fabryczny zdejmować? Bo ponoć jest gęsty i strasznie wygłusza piastę

I czym najlepiej jest smarować piastę? Czy dać po 2 krople oleju mechanicznego lub oleju na łańcuch na każdą zapadkę?

Napisano

Zależy czy chcesz głośno (olej) czy cicho (smar)

Głośno-szpan,większe tarcie.

Cicho-może być problem z zazębianiem ale przy takiej piaście i takie ilości zapadek by się o to nie martwił.

A rób jak chcesz.

 

Napisano

Testowałem wiele opcji i słyszałem wiele opinii. U mnie w hope najlepiej działa gęsty smar(do łożysk). Najgłośniej i najdłużej, a olej grał po cichu.

Napisano

Znalazłem. Jak mówiłeś, była to podkładka dystansowa, która idealnie pasuje na oś piasty. Dzięki wszystkim za pomoc.

Edit

To ten zaznaczony na niebiesko element.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...