qmichuu Napisano 11 Października 2018 Napisano 11 Października 2018 Otóż rozebrałem piaste dartmoor revolt pro cassette by wytrzeć smar i nałożyć nowy. Gdy zdjąłem bębenek prawdopodobnie coś z niego wypadło, ale nie mam pojęcia co. Na pewno to nie była zapadka, i teraz nie mogę dokręcić mocno koła, bo wtedy gdy zakręce to piasta kręci się razem z nim i jakby ciagnie przerzutke. Wyglada na to jakby za mocno dociskaly sie lozyska, ale nie wiem. Czy ktos wie co to moze byc?
qmichuu Napisano 11 Października 2018 Autor Napisano 11 Października 2018 A wyslalbys jak ona wyglada? Takie gumowe kolko?
PowerV3 Napisano 11 Października 2018 Napisano 11 Października 2018 Czekaj,czekaj. Skoro ta piasta jest na łożyskach maszynowych to jakim cudem możesz za mocno skręcić łożyska?
qmichuu Napisano 11 Października 2018 Autor Napisano 11 Października 2018 No wlasnie dlatego nie wiem o co chodzi...
PowerV3 Napisano 11 Października 2018 Napisano 11 Października 2018 Ale nie możesz dokręcić mocno całego koła czy co?
PowerV3 Napisano 11 Października 2018 Napisano 11 Października 2018 To myślę,że jakieś dystanse (podkładki) wypadły.
qmichuu Napisano 11 Października 2018 Autor Napisano 11 Października 2018 Prosze, wyslalbys zdjecie jak one wygladaja? Albo chociaz z jakiego materialu sa wykonane
PowerV3 Napisano 11 Października 2018 Napisano 11 Października 2018 Nie mam pojęcia. Tylko tak uważam,bo zazwyczaj jak coś po skręceniu za ciężko chodzi to znaczy,że wyparowały podkładki lub coś innego co pełni funkcję dystansu.
lichak Napisano 11 Października 2018 Napisano 11 Października 2018 Znalazłem jedynie taki schemat: EDIT Skupiłbym się jedynie na tych dwóch elementach, ale zaznaczony na niebiesko jest tak pokazany że mógłby być schowany pod łożyskiem:
PowerV3 Napisano 11 Października 2018 Napisano 11 Października 2018 To np. wyparowały te dwie podkładki przed łożyskiem bębenka.
qmichuu Napisano 11 Października 2018 Autor Napisano 11 Października 2018 To mogła być ta czarna podkładka na grafice? Nie, te dwie podkladki to uszczelki w konusie Czyli to prawdopodobnie ta czarna podkładka. Ok, dzięki, jeszcze jutro dam znać
PowerV3 Napisano 11 Października 2018 Napisano 11 Października 2018 Tak,ona chyba dystansuje bębenek od kołmierza piasty. To taka duża podkładka by ci znikneła ?
qmichuu Napisano 11 Października 2018 Autor Napisano 11 Października 2018 Być może. Jednak czy nie uszkodziłem piasty dokręcając ją bez tej podkładki?
lichak Napisano 11 Października 2018 Napisano 11 Października 2018 Teraz, qmichuu napisał: Jednak czy nie uszkodziłem piasty dokręcając ją bez tej podkładki? Nie Element niebieski zaznaczony na zdjęciu wyżej jednak jest między bębenkiem a łożyskiem piasty. Rozbierz ją i sprawdź czy masz wszystko.
qmichuu Napisano 11 Października 2018 Autor Napisano 11 Października 2018 A wiecie czy warto ten smar fabryczny zdejmować? Bo ponoć jest gęsty i strasznie wygłusza piastę I czym najlepiej jest smarować piastę? Czy dać po 2 krople oleju mechanicznego lub oleju na łańcuch na każdą zapadkę?
PowerV3 Napisano 11 Października 2018 Napisano 11 Października 2018 Zależy czy chcesz głośno (olej) czy cicho (smar) Głośno-szpan,większe tarcie. Cicho-może być problem z zazębianiem ale przy takiej piaście i takie ilości zapadek by się o to nie martwił. A rób jak chcesz.
lichak Napisano 11 Października 2018 Napisano 11 Października 2018 Testowałem wiele opcji i słyszałem wiele opinii. U mnie w hope najlepiej działa gęsty smar(do łożysk). Najgłośniej i najdłużej, a olej grał po cichu.
qmichuu Napisano 11 Października 2018 Autor Napisano 11 Października 2018 Czyli jeśli dałbym przykładowo olej teflonowy do łańcucha finish line to piasta będzie głośniejsza ale będzie się szybciej zużywać?
qmichuu Napisano 11 Października 2018 Autor Napisano 11 Października 2018 A ile taka piasta by wytrzymała na oleju?
PowerV3 Napisano 11 Października 2018 Napisano 11 Października 2018 Nie wiem. To nie jest najtańszy g@wno badziew to raczej zużycie może być minimalne (jak olej nigdzie nie ucieknie z bębenka).
qmichuu Napisano 12 Października 2018 Autor Napisano 12 Października 2018 Znalazłem. Jak mówiłeś, była to podkładka dystansowa, która idealnie pasuje na oś piasty. Dzięki wszystkim za pomoc. Edit To ten zaznaczony na niebiesko element.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.