Skocz do zawartości

[Reanimacja tarczówek] Formula K18 Oro - warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zastanawiam się co zrobić z kompletem hamulców, które zakupiłem w 7 lat temu. 

Niespecjalnie byłem z nich zadowlony - piszczą, obcieraja i mają bardzo mały skok tłoczków. Odpowietrzanie nie poprawiało działania.

Przedni służył jako tako w rowerze na dojazdy do pracy - tylni został dawcą organów.

Potrzebuję hamulców do roweru syna - zastanawiam się czy opłaca się dać te Formuly na serwis do kompletnego przeglądu (pierwszy raz od lat). Klocki potrzebne są nowe, zapewne uszczelki mogą być do wymiany. 

Warto się bawić, czy poszukać nowych?

 

Napisano

To jest właśnie pytanie, czy stara, przeserwisowana Formula zadziała lepiej, niż najtańsze wynalazki Avid, Shimano itp.

Z własnych doświadczeń (Juicy 3) i lektury forum wiem, że tanie tarczówki działają do pierwszej zimy (albo i nie).

Minimum dla mnie akceptowalne to 1 rok jazdy miasto/płaski teren bez degradacji działania.

 

Napisano (edytowane)

Nie użytkuję akurat MT200 ale bliźniacze M315 i M365 od 3 sezonów i jedyny "problem" to konieczność dolewania oleju jak klocki się ponad 1/2 zużyją (no i upuszczenia płynu przy wymianie klocków na nowe). Nigdy nie było konieczności nawet odpowietrzania.

Odnośnie reanimacji formula - niedawno chciałem odpalić nieużywaną od 2 sezonów R1 ale się uklad rozszczelnił na szybkozłączkach klamek. Po zamianie na skręcane też nie było szczelności. Okazało się, że gniazdo w klamce jest przykorodowane (ma wżery).

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Używam deorek 3 rok. Łącznie z zimami. Raz do roku zmiana płynu i tyle. Nic się nie dzieje. Mam również tecktro draco, czy najtańsze heble. Bez zarzutu od 6 lat. Również tylko zmiana oleju raz do roku.

Napisano

Szkoda fatygi, zdrowia i pieniędzy. To były bardzo przeciętne hamulce nawet jak byly nowe. Bierz m315 albo mt200 na pewno nie będą gorsze a nawet jeżeli 1 na 100 cieknie to za 130zl masz i hamulce z klockami i... gwarancję.

Napisano (edytowane)

Dzieki za opinie, po prostu zajade te Formuly do końca, bez grzebania.

Jestem w stanie dołożyć do bardziej bezawaryjnych hamulcow, chętnie na mineralnym. 

Siła hamowania bez znaczenia (miasto), tylko niezawodność i duża szczelina do tarczy. 

Jakieś rekomendacje? (Deore?)

 

Edytowane przez artb
  • 9 miesięcy temu...
Napisano

Deore nie ma dużej szczeliny. Dzięki temu masz szybko bite point, ale zdarzy się tarczy czasami pośpiewać po hamowaniu. Zwykle wystarczy jeszcze raz porządnie zahamować.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...